TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Katowice ponawia przetarg na MEGA elektrobusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.04.2020 19:00:28
PKM Katowice ponawia przetarg na MEGA elektrobusy ; fot. K. Bek

27 kwietnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Katowicach ponowiło przetarg na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów o napędzie elektrycznym klasy MEGA.

W zakresie wymagań finansowych wykonawca musi posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: 8 000 000,00 PLN plus OC na sumę co najmniej: 3 000 000,00 PLN. Z kolei wadium wynosi 260 000 PLN. Czyli przy tej wielkości zamówienia to standard.

W zakresie wymaganego doświadczenia nie mamy jakiś mocnych obostrzeń i PKM Katowice chce od potencjalnych oferentów wykazania się co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym o wartości co najmniej: 5 200 000,00 PLN.

Jest też zabezpieczenie - zamawiający będzie wymagał od wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie.

Wymagany termin realizacji zamówienia to 350 dni, a zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:

  • Ocena właściwości techniczno-eksploatacyjnych / Waga: 40

  • Cena - Waga: 60

O tym, kto będzie się ubiegał o katowicki kontrakt i czy ponownie będzie to tylko Solaris, dowiemy się najwcześniej 3 czerwca, kiedy wyznaczono składania ofert.

Historia drugiego podejścia

Przypomnijmy, że 20 marca Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Katowicach unieważniła cześć przetargu na zakup 5 szt. elektrobusów klasy MEGA. Druga część zamówienia – na 5 szt. elektrobusów klasy MAXI – najpewniej zostanie rozstrzygnięta na korzyść firmy Solaris Bus & Coach, która jako jedyna złożyła oferty w obu zadaniach.

Za pięć elektrycznych Urbino 18 firma zaproponowała cenę 20 602 500 PLN brutto, co daje jednostkową ceną na poziomie 3 350 000 PLN netto. Z kolei za "dwunastki" padła suma 15 252 000 PLN brutto, co daje jednostkową cenę nU12e na poziomie 2 480 000 PLN netto.

Wówczas każdy z elektrobusów miał być objęty trzyletnią gwarancją całopojazdową oraz min. ośmioletnią na trwałość baterii przy założeniu, że ich pojemność nie spadnie poniżej 80% stanu początkowego.

Szybka anulacja 

Katowicka spółka zdecydowała nie szukać dodatkowych środków i szybko unieważniła cześć na dostawę MEGA "elektryków".

W grze więc pozostają krótsze i dużo wskazuje, że PKM wybierze tutaj ofertę Solarisa.

Przegubowe zamówienie zostało skierowane do powtórki, która właśnie się rozgrywa. Teraz - podobnie, jak wcześniej - pięć przegubowych, katowickich elektrobusów ma mieć nadwozia o długości 17,5 - 18,75 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,3 m. do 3,3 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 130 pasażerów. Dla co najmniej 25% mają być przygotowane miejsca siedzące. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
elektrobus
PKM Katowice

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....