Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKM Gliwice rusza z przetargiem na 10 elektrobusów

infobus
16.04.2020 14:00
0 Komentarzy

Ruszył zapowiadany przetarg na dostawę 10 elektrobusów dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach. Tak jak zapowiadano na celowniku są bateryjne autobusy zarówno klasy MAXI oraz MEGA. Do tego oczywiście długi termin dostawy.

Zakup elektrobusów przez PKM jest możliwy dzięki dofinansowaniu unijnemu z POIŚ. Przypomnijmy, że Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało przewoźnikowi 26 986 650 PLN dofinansowania. Dodajemy wkład własny i wychodzi ciekawa suma. Gliwicki projekt ma być bowiem wart 39 101 270 PLN.

Przewoźnik dzięki tym pieniądzom pozyska 10 elektrobusów. Będą one przedstawicielami dwóch klas. Najwięcej, bo siedem będzie elektrycznych „dwunastek”. Cały projekt zamkną bateryjne przegubowce. Tych bowiem będą trzy sztuki. PKM przewiduje się, że autobusy elektryczne obsługiwać będą 2 linie autobusowe. Chodzi połączeniach o numerach A4 (to najpopularniejsza gliwicka linia autobusowa) i 676. Dziś ogłoszono przetarg na ich zakup.

Każda z siedmiu elektrycznych „dwunastek” ma zabierać na pokład min. 75 pasażerów oraz posiadać baterie trakcyjne o pojemności min. 200 kWh. Z kolei elektryczne przegubowce mają zabierać na pokład min. 130 osób i posiadać zasobniki energii o pojemności min. 230 kWh.

Baterie mają być objęte dziesięcioletnią gwarancją. Całopojazdowa to z kolei min. trzy lata. Oczywiście PKM przyzna dodatkowe punkty za wydłużenie tych okresów. Termin realizacji całego zamówienia to 18 miesięcy od podpisania umowy.

Pora wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Minimum w kwestii zdolności finansowej oferenta to 6 mln PLN. Ponadto oferent musi wykazać, że jego średnioroczny przychód wynosi nie mniej niż 22 mln PLN, z czego 15 mln PLN musi być osiągnięte dzięki sprzedaży autobusów elektrycznych. W kwestii doświadczenia wykonawca musi wykazać się realizacją w ciągu ostatnich trzech lat dostaw minimum jednego elektrobusa przegubowego oraz trzech klasy MAXI. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 500 000 PLN.

Termin składania ofert mija 20 maja. Najlepsza zostanie wybrana przy pomocy czterech kryteriów. Są to:

  • Ocena techniczna – waga 15%
  • Ekologia – waga 5%
  • Warunki gwarancji i serwisu – waga 20%
  • Ceny wybranych części zamiennych – waga 5%
  • Cena – waga 55%

Komentarze