TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Gliwice drugi raz nie kupił solówek
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.08.2016 15:03:33 5 komentarzy
fot. Konrad Bek

10 sierpnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach unieważniło przetarg na dostawę dziewięciu nowych autobusów klasy maxi. Przewoźnik otrzymał dwie oferty, jednak żadna nie mieściła się w jego możliwościach finansowych.

Warunki drugiego podejścia do zakupu krótkich autobusów opisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że PKM wymagał całkowicie niskopodłogowych autobusów o długości 11,8 - 12,1 m, które miały umożliwiać podróż przynajmniej 86 pasażerom. Pojazdy miały być napędzane silnikiem diesla spełniającego normę Euro 6 o mocy minimum 200 kW.

Wybór ofert miały być dokonany w oparciu o pięć kryteriów. Prym wiodła cena mając 60% wagi. Ocenie technicznej gliwicki przewoźnik poświęcił 25% punktów. Łącznie 15% przeznaczono na ocenę charakterystyki ekologicznej, warunki gwarancji i serwisu oraz wycenę wybranych części zamiennych.

Tym razem na zamówienie PKM był w stanie przeznaczyć nieco większe środki. Budżet zwiększono z 8 856 000 zł do 9 409 500 zł brutto. Niestety i tym razem żadna z ofert nie zmieściła się w szacunkach.

Tańszą propozycję przedstawiło MMi ze Zbyszewa, które najprawdopodobniej znowu zaoferowało dziewięć autobusów BredaMenaribus Citymood 12. Cena? 9 564 480 zł brutto, a więc 3 mln zł mniej niż w pierwszym podejściu i prawie na styk z kosztorysem.

O ok. 0,5 mln zł droższą ofertę od MMi przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa dostawę dziewięciu Urbino 12 wycenił na 10 062 630 złbrutto. To ok. 0,5 mln zł mniej w porównaniu z poprzednim przetargiem.

PKM jednak nie zdecydował się w tej chwili na znalezienie dodatkowych środków, które umozliwiłyby mu wybór dostawcy autobusów klasy maxi. W efekcie postępowanie unieważniono. Czy w tym przypadku będzie można powiedzieć "do trzech razy sztuka"? 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Gliwice
BredaMenarinibus
MMi
Solaris
  • solaris150 – 13.08.2016

    Dopuścić do przetargu Solbusa, Autosana, Ursusa i spokojnie będą mieli za te pieniądze polskie nowe autobusy.

  • eee – 13.08.2016

    I znów nam polecą po premii... żeby tylko kase znależć...

  • Bmb – 13.08.2016

    Ktoś musiał dobrze dac w łapę za te Iveco.

  • Lufi – 15.08.2016

    Jakie Iveco?

  • oramge – 15.08.2016

    Solbusa? Moze niech od razu otworza sie na Mazy... PKM-y raczej w tych trupach nie gustuja.szkoda, ze nie zgłosił się ani Mercedes ani Man. Przydalyby sie takie wozy w Gliwicach :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....