TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Piła wybiera hybrydy Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.04.2017 17:10:39
Piła wybiera hybrydy Solarisa

26 kwietnia MZK Piła wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zakup 6 szt. autobusów miejskich z napędem hybrydowym klasy MAXI. Nie było z tym większego problemu, bo jedyna propozycja ? od Solarisa ? zmieściła się w budżecie.

Budżet MZK - z unijnym dofinansowaniem z RPO - na ten cel wynosił 11 010 960 PLN brutto / 8 952 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 492 000 PLN netto.

Z kolei Solaris zaproponował przewoźnikowi sumę 10 516 000 PLN brutto / 8 550 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto Solarisa Urbino 12 Hybrid na poziomie 1 425 000 PLN netto.

Jednocześnie polski producent zobowiązał się do wykonania dostawy w ciągu 270 dni i udzielenia na pojazdy 42-miesiecznej całopojazdowej gwarancji.

Pilski standard

Zamawiane autobusy poprawią się warunki i komfort podróży pasażerów. Ich niskopodłogowa konstrukcja umożliwi swobodne wejście/wyjście osobom z niepełnosprawnością poruszających się na wózku dzięki odpowiedniej platformie (rampie najazdowej). Dodatkowo pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, gniazda USB, biletomaty obsługujące również karty płatnicze. W każdym autobusie będzie wyznaczone miejsce dla osoby z niepełnosprawnością i będzie działał system zapowiedzi głosowych, który informuje pasażerów o lokalizacji następnego przystanku, jako ułatwienie dla osób starszych, niedowidzących i niewidomych

Unijny projekt zakłada też, że we wszystkich autobusach MZK pojawi się nowoczesny system monitoringu. Zwiększy to bezpieczeństwo pasażerów i kierowców. W pilskich pojazdach zamontowane zostaną też biletomaty. Będzie to: a) 14 sztuk nowych biletomatów, które mają również funkcję płatności kartą płatniczą, b) 32 czytniki kart płatniczych w obecnych biletomatach (modernizacja obecnych biletomatów). Zapewnieni to dostęp we wszystkich autobusach do biletomatów wyposażonych także w czytniki kart płatniczych praktycznie pozwoli na wycofanie sprzedaży biletów u kierowców, co przyczyni się do wyeliminowania opóźnień, poprawy punktualności pojazdów i skrócenia czasu podróży.

10 z 11

Przypomnijmy, że Miejski Zakład Komunikacji w Pile w ramach dużego projektu złożonego do wielkopolskiego RPO wzbogaci się łącznie o 11 nowoczesnych autobusów, w tym sześć pojazdów z napędem hybrydowym, na które zamknięto już przetarg. Na kolejne 4 egzemplarze klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6 ogłoszony został niedawno przetarg. MZK Piła chce w drugim, autobusowym przetarg kupić cztery pojazdy o długości całkowitej od 11 800 mm do 12 200 mm; szerokości od 2 400 mm do 2 550 mm i wysokości całkowitej maks. 3 100 mm (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi). Każdy autobus musi posiadać co najmniej 90 miejsc, z tego co najmniej 25 miejsc siedzących i co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagany termin realizacji zamówienia to 135 dni O tym, kto złoży ofertę w Pile i czy będzie to podobnie jak w innych wielkopolskich przetargach tylko jedna oferta Solarisa dowiemy się 9 maja

Nie tylko autobusy

W ramach tego samego projektu zaplanowano też m.in. budowę węzła przesiadkowego, utworzenie parkingów Park&Ride i Bike&Ride, rozbudowę systemu dystrybucji biletów oraz montaż 27 zestawów monitoringu wizyjnego w autobusach.

Zmodernizowana zostanie także zajezdnia MZK. Założenia planowanej inwestycji przewidują wykonanie przebudowy wewnętrznych dróg, placów manewrowych oraz stanowisk postojowych dla autobusów oraz samochodów osobowych i dostawczych, jako odtworzenie stanu istniejącego układu, przy zmianie konstrukcji nawierzchni. Zakres projektu przewiduje także przebudowę infrastruktury podziemnej w pasie istniejących utwardzeń. Poprawi to bezpieczeństwo na terenie zajezdni.

Łączna kwota zakontraktowanych środków wynosi 45,6 mln zł, w tym wysokość środków przekazanych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 34,2 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest z końcem 2017 r. lub na początku 2018 roku.

-"Budżet inwestycyjny Piły to około 30-40 mln zł rocznie. Kontrakt na 21 mln to jakbyśmy dostali 3/4 dodatkowego budżetu. Zmiana wynikająca z realizacji projektu, nawet mimo naszej stosunkowo młodej floty, będzie w mieście bardzo widoczna" ? powiedział prezydent Piły Piotr Głowski. "To nie jest pierwszy, ani ostatni projekt związany z niską emisją w Pile, mamy ich więcej. One dotyczą organizacji ruchu na terenie miasta, zachęcania mieszkańców do przesiadania się na rower, do komunikacji miejskiej, to też budowa parkingów buforowych" ? dodał.

Z kolei marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak powiedział, że realizowane przedsięwzięcia mają przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego, jednocześnie zwiększając atrakcyjność, komfort oraz bezpieczeństwo transportu zbiorowego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Piła
Solaris
hybryda
przetarg
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....