TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Piła kupuje swoje pierwsze elektrobusy. Ze wsparciem CUPT
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.07.2020 15:00:08
Piła kupuje swoje pierwsze elektrobusy. Ze wsparciem CUPT

6 lipca MZK Piła ogłosił przetarg na zakup 5 szt. nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania.

To efekt podpisanej w dniu 30 stycznia umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych o dofinansowanie projektu "Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania". Przypomnijmy, że Piła była jednym z 13 beneficjentów w Polsce, a drugim miastem w Wielkopolsce (obok Poznania), które otrzymało wsparcie CUPT w ramach specjalnego konkursu projektów. O tym wydarzeniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Całkowita wartość projektu to 16.113.000,00 zł, a wartość dofinansowania z UE - 11.130.750,00 zł (85%).

Co chce Piła?

Najnowsze zamówienie MZK Piła dotyczy dostawy 5 szt. autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania pojazdów; stanowiących element rodziny autobusów miejskich o wysokim stopniu unifikacji, jednego producenta (marki), o długości całkowitej od 11 500 mm do 12 200 mm. Każdy autobus musi posiadać co najmniej 70 miejsc, z tego co najmniej 20 miejsc siedzących i co najmniej 6 dostępnych z poziomu niskiej podłogi.

Dodatkowo każdy pojazd powinien być wyposażony w system informacji audiowizualnej. W skład systemu powinno wchodzić główne urządzenie sterujące systemem, zwane dalej komputerem pokładowym pojazdu, obsługiwane bezpośrednio przez kierującego, system informacji głosowej oraz tablic zewnętrznych, wewnętrznych – zgodnych z wyposażeniem standardu Systemu Informacji Pasażerskiej będącego na wyposażeniu pojazdów zamawiającego.

Wszystkie pojazdy mają mieć pantografy, a w ramach odbioru końcowego każdego autobusu przeprowadzona będzie próba ładowania urządzeń magazynujących energię elektryczną w autobusie na stanowisku ładowania pantografowego oraz za pośrednictwem złącza plug–in.

Dodatkowo przewoźnik wymaga w zakresie infrastruktury:

  • trzy ładowarki dwustanowiskowe (zajezdniowe) umożliwiające jednoczesne ładowanie 2 autobusów mocą 60kW +/- 2 % dla każdego autobusu, lub ładowanie 1 autobusu mocą 120 kW +/- 2 %,

  • stację transformatorową SN/NN zasilającą stacje ładowania;

  • stację szybkiego ładowania, wolno stojącą;

  • stację transformatorową SN/NN zasilającą stację szybkiego ładowania.

Całość ma być gotowa do 29 kwietnia 2022 r. Czyli mamy kolejny autobusowo-infrastrukturalny projekt. Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany na podstawie trzech kryteriów:

  • Okres gwarancji / Waga: 10.00

  • Właściwości techniczno-eksploatacyjne / Waga: 30.00

  • Cena - Waga: 60.00

Przetargowe wymogi

Kto może podejść do zamówienia MZK Piła? Na początek wymogi finansowe: należy mieć środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000 PLN + OC na nie mniej niż 1 000 000 PLN.

W zakresie doświadczenia mamy konieczność wykazania się dostawą w ciągu ostatnich trzech lat, co najmniej jedną dostawę min. 3 sztuk fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z załączeniem dowodów określających, czy dostawa ta zostały wykonane w sposób należyty i terminowy. Do tego trzeba mieć raport techniczny drogowego zużycia energii elektrycznej wg testu SORT 2 wykonany wg wytycznych UITP przez niezależną, certyfikowaną jednostkę badawczą.

Mamy tez zapis na czasie: "Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy w zakresie przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie umowy w terminie. W takim wypadku termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu o czas trwania przeszkody spowodowanej siłą wyższą. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działanie przyrody, takie jak np.: huragan, trzęsienie ziemi, powódź, stan epidemii oraz inne zdarzenia takie jak np.: wojna, zamieszki, strajk generalny (z wyjątkiem strajków u wykonawcy), działania legislacyjne władz powodujące niemożność wykonania umowy."

O tym, kto jeszcze - oprócz oczyścicie Solarisa - podejdzie do pilskiego zamówienia, dowiemy się najwcześniej 7 sierpni, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Trzynastka z RPO

MZK Piła krótko mówiąc wie, jak korzystać z unijnych funduszy, czego dowodzą ostatnie, taborowe zakupy. W zeszłym roku przewoźnik zamówił:

  • sześć autobusów Solaris Urbino 12 z silnikiem diesla – o czym pisaliśmy TUTAJ – za sumę 6 856 020,00 PLN brutto, co daje jednostkową cenę Urbino 12 w wysokości 929 000 PLN netto. Z gwarancją całopojazdową na 42 miesiące. Pojazdy te od czerwca już kursują po ulicach Piły. Ten zakup został zrealizowany w ramach projektu "Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile";

  • siedem autobusów hybrydowych Solaris Urbino 12 Hybrid – o czym pisaliśmy TUTAJ – i które pojawią się w wielkopolskim mieście pod koniec wakacji. To elementem unijnego projektu "małe centrum przesiadkowe" przy ulicach 1 Maja i Śródmiejskiej. Piła czeka też na dostarczenie inteligentnych wiat przystankowych z podgrzewanymi siedzeniami zasilanymi fotowoltaiką.

Wszystko to razem przyniesie lepszą komunikację w Pile. I to już za moment.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
elektrobus
MZK Piła

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....