TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PIGTSiS o 9. nowelizacji ustawy o ptz. Krytycznie
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.12.2018 09:00:28
PIGTSiS o 9. nowelizacji ustawy o ptz. Krytycznie

Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji szczegółowo zapoznała się z projektem nowelizacji ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie drogowym, zawartym w projekcie sygnowanym na dzień 9 listopada 1918 r., który został przesłany Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego do konsultacji.

O tej dziewiątej już nowelizacji pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Projekt ten wywołał dyskusję, ale jak zauważa Izba - opublikowane informacje w prasie wskazują na powstanie wielu nieporozumień odnośnie zakresu nowelizacji. PIGTSiS informuje, że jej ogólna opinia o przedłożonym projekcie jest mieszana i w zasadzie bardzo krytyczna.

-"Proponowana koncepcja funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego jest sformułowana w sposób nieprecyzyjny i niejasny. Praktycznie nie wiemy jakie intencje kierowały autorami projektu nowelizacji ustawy. Jaki ma być w przyszłości model funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego, kto ma w końcu i na jakich zasadach zawierać umowy z operatorami i z jakich środków ma być ten transport finansowany praktyczne, a nie deklaratywnie poprzez powtórzenie zapisów z rozporządzenia 1370, czy też z poprzednich wersji ustawy i projektów jej zmian - możemy przeczytać w komunikacie

Jak zauważa Izba - projekt nie proponuje żadnej zmiany przepisów w procedurze zawierania umów oraz finansowania przewozów, listy organizatorów czy też definicji poszczególnych przewozów opartej na obszarze przebiegu linii komunikacyjnej.

Zdaniem PIGTSiS, proponowane zmiany naszym zdaniem sprowadziły się do kilku kwestii, nie zawsze mających istotne znaczenie dla modelu funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego. Tymi kwestiami wg nas są:

1) Zmiana modelu opracowywania tzw. "Planów Transportowych" poprzez ograniczenie podmiotów zobowiązanych do ich opracowywania i wprowadzenie "swoistego sposobu określania potrzeb przewozowych";

2) Wprowadzenie zasady równoczesnej możliwości funkcjonowania na danym obszarze przewozów o charakterze użyteczności publicznej oraz przewozów na ryzyko ekonomiczne przedsiębiorcy (co jest przecież dopuszczalne w obecnie obowiązującej ustawie);

3) Szczegółowej, ale nie kompleksowej, regulacji wykonywania przewozów regularnych na liniach przebiegających przez obszar co najmniej dwóch województw.

-"Ponadto uważamy, że proponowane zapisy zawarte w projekcie nowelizacji nie tylko nie rozwiązują problemów wynikających z nierealizowania przez jednostki samorządu terytorialnego, obecnie obowiązującej ustawy, ale będą tworzyć kolejne konflikty pomiędzy poszczególnymi organizatorami. (wskażemy te zagrożenia w zamieszczonych poniżej uwagach szczegółowych). - informuje PIGTSiS na swojej stronie.

Według PIGTSiS najistotniejszą sprawą wynikającą z opracowanego projektu Ustawy jest to, że nadal obowiązek faktycznego zorganizowania publicznego transportu zbiorowego, w tym przewozów o charakterze użyteczności publicznej, obciąża organizatorów wymienionych literalnie w art.7 ust.1 ustawy (nie ulega on zmianom). Jak jednak podkreśla Izba - za obowiązkiem udzielenia zamówienia oraz zawarcia umowy, idzie obowiązek finansowania tych przewozów. Projekt ustawy nie przenosi tych obowiązków na województwo.

-"Także dalej uważamy, że przedłożony projekt nie zmniejsza naszych obaw dotyczących pytania - jak ma funkcjonować publiczny transport zbiorowy w sytuacji kiedy dane JST nie podejmą żadnych zadań związanych z realizacją zadań nałożonych ustawą, albo nie zdążą ich zakończyć w terminie,kiedy przestanie funkcjonować model przewozów regularnych realizowanych na podstawie przepisów ustawy o transporcie zbiorowym?- pyta retorycznie PIGTSiS.

Poza swoją oceną ogólną projektu PIGTSiS przedstawia TUTAJ swoje szczegółowe uwagi do niektórych proponowanych w projekcie nowelizacji ustawy zapisów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
ptz
PIGTSiS
  • Piotr Kowalski – 02.12.2018

    Jeszcze trochę zamieszania wokół tej ustawy i nie będzie ona miała czego dotyczyć,bo publiczny transport zbiorowy poza komunikacją miejską upadnie.Arriva już zapowiedziała likwidację połowy swoich oddziałów.Na Mazurach jedyne autobusy to będą gimbusy i przelotowe dalekobieżne.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....