TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PIGTSiS: Autobusy poza system ViaTOLL
SEJM RP - Opublikowano: 27.03.2014 18:53:56 2 komentarze
PIGTSiS: Autobusy poza system ViaTOLL
12 marca br. odbyło się posiedzenie sejmowej Komisji Infrastrukturydt. zmian w ustawie o drogach publicznych i autostradach. Głos ws. zwolnienia autobusów z opłat elektronicznych za przejazd po drogach krajowych zabrał Mieczysław Marosz z Polskiej Izby Transportu Samochodowego i Spedycji. Oto jego wystąpienie: -„Nasze środowisko, które skupia członków zajmujących się przewozami pasażerskimi, postuluje od wielu lat zwolnienie z opłat za przejazd odcinkami płatnymi autobusów w ogóle albo autobusów zajmujących się przewozami regularnymi. (..) Na dzisiejszym posiedzeniu Komisji padały też głosy, że jak się jeździ limuzyną, to po prostu tych opłat się nie wnosi, a pasażer biedny w autobusie te opłaty musi wnosić. Prosiliśmy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o informację, jakie to są kwoty środków pieniężnych. Oczywiście dostaliśmy informację, z której nie do końca jesteśmy zadowoleni, bo prosiliśmy również o globalne wpływy i tych globalnych wpływów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekazała, natomiast przekazała nam informację o liczbie uzyskanych wpłat od autobusów, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, na poszczególnych odcinkach dróg płatnych, czyli autostrad, dróg krajowych S. Takie dane posiadamy. Tak więc za cały 2013 r. autobusy firm krajowych wniosły opłaty w wysokości 29.300 tys. zł, a autobusy firm zagranicznych wniosły 3825 tys. zł. Razem jest to 33.200 tys. zł. Nie wiemy do końca, jakie były przychody z tego tytułu za 2013 rok, ale wydaje się, że jest to w granicach 3, 4, 5% kwot jakie z tego tytułu Krajowy Fundusz Drogowy uzyskuje. W tej informacji jest również przedstawiona bardzo ciekawa i niezrozumiała dla nas sytuacja. Otóż podane są tutaj ilości użytkowników od 2 maja 2011 roku do 31 grudnia 2012 roku, czyli 1,5 roku funkcjonowania tego systemu i porównane jest to z ilością za 2013 rok. Jeżeli użytkowników ogółem za te 1,5 roku było w systemie 415 tys., to użytkowników ogółem za 2013 rok jest już 111 tys., czyli to jest 25% tego, co było przez poprzednie 1,5 roku. Dlaczego? Pytałem przez telefon, ale w Generalnej Dyrekcji nie potrafili odpowiedzieć. Napisaliśmy kolejne pismo zawierające prośbę o wyjaśnienie, dlaczego tak się stało.Natomiast jeżeli chodzi o autobusy ogółem, to przez 1,5 roku było zarejestrowane 1053 tys., a autobusów zarejestrowanych w systemie w 2013 roku było 369 tys., czyli jest to 60% spadek. W sztukach jest to również podane i te proporcje są podobne. Jeżeli autobusów w sztukach przez te 1,5 roku 2011 i 2012 roku było 66 tys., to w 2013 roku było 24,7 tys., czyli również tu widać ogromny spadek. Sami nie wiemy, z czego te dane wynikają. Czy one oznaczają, że przewoźnicy na początku zaczęli korzystać z tych dróg, a w tej chwili robią wszystko, żeby z nich uciec? Co prawda w komunikacji regularnej nie do końca wiemy jak to zrobić, bo to się nie da. Ciężarówką jeszcze można dojechać drogą alternatywną, a w przewozach regularnych po prostu się tego nie uda wykonać, bo pasażerowie są przy tej drodze. Zastanawiamy się również nad tym, że podane są dane dotyczące autobusów zagranicznych w 2013 r. Krajowych było 19.500, natomiast zagranicznych 5182. Przychody od zagranicznych stanowią 10% przychodów, więc można powiedzieć, że one rzadziej jeżdżą i to jest zrozumiałe, ale jak próbujemy przeliczać na stawki za kilometry, jakie przejeżdżają tymi odcinkami i tak dalej, to nic tu nie zaczyna pasować. Nie bardzo rozumiemy, w czym rzecz. Mówię o tym tak dużo, ponieważ komunikacja publiczna zanika.Mamy również podane, co naszym zdaniem jest niesprawiedliwe dla tych przedsiębiorców, że najwięcej opłat jest wnoszonych na drodze krajowej nr 7 lub S7. Drugim takim ciągiem dróg jest A4. Więc ci, którzy mają firmy i ci pasażerowie, którzy mieszkają przy tych drogach, muszą te opłaty ponosić, natomiast pozostali nie. I to naszym zdaniem jest niesprawiedliwe. Stąd my ponawiamy wniosek i prośbę do Wysokiej Komisji, żeby się zastanowić nad zwolnieniem autobusów z opłat w ogóle, bo wydaje się nam, że to jest niewielka skala, albo zwolnieniem tylko autobusów komunikacji regularnej z tego systemu. Pytaliśmy również i mamy na to odpowiedź z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że jeżeli rozwiązania ustawowe będą pozwalały, to będzie można zrobić tam jakiś przycisk, żeby kierowca mógł powiadomić, że jedzie w komunikacji regularnej lub okazjonalnej, wycieczkowej, jeżeli nie byliby z opłat zwalniani. Mamy to na piśmie, że jeżeli będzie takie rozwiązanie prawne, to system jest do tego gotowy i nie ma problemu, żeby takie rozwiązanie w viaBoxie zaznaczyć, że dzisiaj jadę na linii regularnej to nie płacę, jutro jadę na przewozach okazjonalnych to tę opłatę wnoszę. Biorąc jednak pod uwagę, że zagraniczne są przeważnie okazjonalne, chociaż nie wszystkie, jest to 10% całego przychodu ze wszystkich autobusów, więc jest kwestią, czy się w to bawić, czy nie. Niektóre kraje również tych opłat od autobusów nie pobierają. Z takim wnioskiem tu występujemy i prosimy państwa posłów i resort, żeby jeszcze chwilę się nad tym zastanowić. Dziękuję.”
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
viaTOL
Sejm
  • Wq... – 28.03.2014

    Należą się słowa uznania za inicjatywę, ...ale przy obecnej pazerności naszego fiskusa inicjatywa z góry skazana jest na niepowodzenie. Nic z tych rzeczy nie da się zrobić przy obecnej obsadzie ministerstwa finsnsów. Ten sam problem dotyczy niedawno wprowadzonego opodatkowania "gazowych autobusów" zasilanych CNG. I co ? i nic ?. Co będzie jutro ...pojutrze jest nieważne. Najważniejsze, że dzisiaj są wpływy do wciąż pustego budżetu !!!

  • gosc – 31.03.2014

    rzeczą oczywistą jest że autokary czy to linii regularnych czy w przewozach okazjonalnych za przejazd np autostradą z Tarnowa, Rzeszowa przez Kraków na Zachód powinny płacić, inaczej zniszczymy kolej

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....