TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy szkielet elektrobusu dla Warszawy
MZA InfoBus.pl - Opublikowano: 13.02.2015 12:11:14 17 komentarzy
Pierwszy szkielet elektrobusu dla Warszawy

W lutym w zakładach Solarisa powstał pierwszy szkielet konstrukcyjny autobusu elektrycznego dla Warszawy. Równolegle stołeczny przewoźnik uruchomił na Facebooku dziennik budowy elektrycznych Solarisów. Łącznie MZA zamówiły 10 egzemplarzy Urbino 12 electric. Pierwszy pospawany szkielet trafił już do hali montażu końcowego. Następnym etapem produkcji będzie zabezpieczenie antykorozyjne oraz klejenie elementów poszyć bocznych, podłogi oraz montaż osi. Pozostałych dziewięć autobusów jest na etapie końcowego spawania szkieletu. Przewoźnik zapowiada, że w następnym wydaniu dziennika budowy elektrycznych Solarisów zobaczymy kolejne zdjęcia autobusu ?już w barwach MZA Warszawa. Pierwsze, ekologiczne i ciche autobusy bateryjne zgodnie z umową zostaną przekazane do stolicy w maju 2015 r., a realizacja całego kontraktu zakończy się w czerwcu. Przypomnijmy, że Solarisy Urbino 12 electric dla Warszawy zostaną wyposażone w baterie o pojemności 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW. Ładowanie baterii będzie odbywać się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW. Dodatkowo ładowarka będzie posiadać także funkcję zmniejszenia jej mocy ładowania do 40 kW. Konstrukcja autobusów zostanie przygotowana w taki sposób, aby w przyszłości można również zastosować do uzupełniania baterii system szybkiego ładowania dachowego.

Pasażerowie elektrycznych Solarisów będą mogli korzystać z wszystkich udogodnień, jakie znają z obecnie używanych przez MZA autobusów, a należą do nich między innymi klimatyzacja, monitoring, rozbudowany system informacji pasażerskiej a dodatkowo także internet.

Do roku 2016 w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych będzie co najmniej 30 autobusów elektrycznych, a ich bazą docelową stanie się przebudowana zajezdnia Redutowa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
Warszawa
Solaris
elektrobus
  • ktoś – 13.02.2015

    A to już Solarisy w/g nowego wzoru sylwetki ?

  • sm – 13.02.2015

    jest to szkielet III gen. Najnowsza to IV generacja.

  • – 13.02.2015

    To one nie są ze złota? Cena sugerowała, że tak.

  • May – 13.02.2015

    Cenę uważasz za bardzo wysoką? Dolicz sobie koszty infrastruktury, przyłącz, wyszkolenia kadry. Im więcej autobusów, tym koszt w przeliczeniu na jednostkę jest mniejszy. Poza tym to są chyba prototypy, czyż nie?

  • mickam – 13.02.2015

    Niesamowita wiadomość pierwszy szkielet. Czekam kiedy będą pierwszy spaw.

  • glober – 13.02.2015

    Ale LIPA po tylu gatkach o Polskich produktach wpychaja III zamiast nowego. BYD wygra nastepnym razem!

  • Teofilow – 13.02.2015

    @glober: Skoro klient chcial III Generacje to dostanie III !!

  • Krak – 13.02.2015

    Jak wyposażą je tak jak wszystkie autobusy w Warszawie w te telewizory tablice klimę itp, a skąd wezmą prąd na jazdę ?. 200 kWh to jakieś 150 km czyli jakieś 8 godzin jazdy, czy może się mylę. Przynajmniej tak było u nas w Krakowie

  • mickam – 13.02.2015

    Z tą ilością tych ekranów to jest jakaś przesada. Głupie zalecenia mądral z ZTMu.

  • Teofilow – 14.02.2015

    Moze jakis debil jeszcze zarzada, ze non-stop powinno sie palic swiatlo wnetrzne. Obojetne czy ciemna noc i nikogo w pojezdzie lub bialy dzien przy sloncu..

  • kran – 15.02.2015

    Czy jednym z tych niezwykłych udogodnień w jakie ten niezwykły autobus będzie wyposażony ...będzie zwykłe ogrzewanie przedziału pasażerskiego w okresie zimowym ? Pytam bo jakoś o tym nie napisali i śmiem przypuszczać, że ogrzewania nie będzie w tym autobusie ...szkoda

  • luc – 16.02.2015

    Ogrzewanie będzie na olej opałowy. Będzie normalny piec jak w diesla.

  • krakus – 16.02.2015

    Jak będą takie jak krakowski Solaris elektryczny to będą więcej stały na zajezdni niż jeżdziły

  • joł – 16.02.2015

    Jak kojarzę batalie z BYD ostatecznie wygrali 31 sierpnia- i pierwsze autobusy dostarczą w maju? Śmiech na sali!!!! Następny przetarg pokażą chińczyki jak się szybko wypełnia kontrakt(i tanio)

  • Wq... – 16.02.2015

    Wymiana całej floty (ba; wszystkich autobusów w Polsce) ma taki sens, ze jak już wymienią z 80% floty to dojdą do wniosku, że pojazdy zasilane elektrycznie to jeden wielki niewypał i znów renesans zaczną przeżywać pojazdy silnikowe (ale nieco bardziej ekologiczne) Ew. możliwy jest napęd a'la: flintstone car :-) ...Podtrzymuję swoje twierdzenie, że w naszych warunkach klimatycznych autobusy bateryjne to ślepy zaułek w ewolucji rozwoju komunikacji.

  • jony – 16.02.2015

    Racja jest przykład w Krakowie gdzie stworzono linie "154" całą z założenia z autobusami elektrycznymi , gdzie na niej elektryka trudno spotkać . Pierwsze zimno i wszystkie padły zwłaszcza Solaris potem Tramino jedynie jeszcze jeżdzi toporny ale najlepszy z nich AMZ

  • Waldemar – 16.02.2015

    No to będziemy mieli awaryjne solarisy w starej budzie za kosmiczna cenę. A mogły jeździć sprawdzone, bezawaryjne i korzystne cenowo autobusy BYD. Ech...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....