TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy seryjny elektrobus Autometu. W Wągrowcu!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.07.2018 16:00:33 1 komentarz
fot. wagrowiec.eu

Nowy autobus elektryczny, przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych 5 lipca uzupełnił tabor Zakładu Komunikacji Miejskiej w Wągrowcu. To seryjna premiera elektrobusów sanockiego Autometu!

Wyprodukowany przez Automet pojazd zeroemisyjny jest wyposażony w ładowarkę zintegrowaną z pojazdem. Ładowanie trwa około 4 godzin i nie wymaga dodatkowych urządzeń. Autobus przejedzie dzięki temu dystans około 150 km. Zależnie od wersji pojazd może przewozić do 22 osób, czyli dokładnie tyle samo ile spalinowy wariant. Elektryczny MiniCity może posiadać od 13 do 19 miejsc siedzących. Producent wyposażył model w siedzenia własnej konstrukcji - Automet typ A470. Pojazd jest oczywiście przystosowany do przewozu niepełnosprawnych, dzięki montażowi rozkładanej rampy najazdowej. 

Silnik elektryczny do autobusu MiniCity Electric dostarczyła szwajcarska firma BRUSA Elektronik AG. Jednostkę, która jest dostępna w dwóch wariantach mocy (120 kW lub 150 kW), umieszczono przed tylną osią. Silnik korzysta z energii zmagazynowanej w litowo-jonowych bateriach trakcyjnych, które wraz z systemem zarządzania dostarczyła austriacka firma Kreisel Electric GmbH.

W zależności od wymagań klienta producent może zamontować w autobusie baterie o pojemności od 40 do 90 kWh. Wągrowiecki debiutant posiada najprawdopdobniej zasobniki o pojemności 84 kWh. MiniCity Electric wyposażony jest w system odzyskiwania energii, który doładowuje baterie podczas hamowania, dzięki czemu wydłuża się zasięg autobusu. Baterie zamontowano pod maską, w miejscu gdzie uprzednio znajdował się silnik spalinowy, oraz w tylnej części pojazdu. Co ciekawe, baterie zajmują na tylne mało przestrzeni pod maską, że producentowi udało się jeszcze wkomponować pokaźny schowek, w którym umieszczono kabel ładowarki.

Nowy nabytek ZKM jest pierwszym w Polsce autobusem typu mini przeznaczonym dla komunikacji miejskiej. Podobnie jak poprzednie nowe autobusy od Solarisa, jest wyposażony w system informacji pasażerskiej oraz układ klimatyzacji pasażerskiej i kierowcy. Nowy autobus ZKM jeszcze w lipcu zacznie przewozić pierwszych wągrowczan.

Zakup nowego autobusu związany jest z realizacją projektu pn. "Poprawa stanu transportu publicznego miasta Wągrowca poprzez zakup niskoemisyjnych autobusów oraz budowę i przebudowę infrastruktury transportowej wraz z działaniami promocyjnymi", na który miasto uzyskało ponad 11 milionów złotych dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZKM Wągrowiec
Automet
elektrobus
  • PauloBusiak – 20.07.2018

    Elekrobus zrobiony na bazie autobusu, zrobionego na bazie dostawczaka :-)Nie prościej było wysilić się na jakąś własną konstrukcję?Czy producent zamierza kupować od Mercedesa podwozia Sprintera przerabiać na niskopodłogowy, demontować silnik spalinowy i montować kupiony elektryczny + baterie? Krótko mówiąc porządna garażowa robota...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....