TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy Nowy Urbino Hybrid w Szczecinie
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.11.2018 07:30:00
Pierwszy autobus hybrydowy w Szczecinie. Solaris!

Jeszcze przed II turą wyborów do Szczecina dotarł pierwszy Nowy Urbino 12 Hybrid, który jednocześnie zainaugurował najnowsze dostawy na łącznie 16 hybrydowych autobusów z Bolechowa.

Solaris Urbino 12 Hybrid to najnowszy pojazd, który zasili flotę szczecińskich autobusów. Miasto Szczecin kupiło łącznie 16 hybrydowych pojazdów, w tym:

  • 8 pojazdów standardowych klasy MAXI o długości 12 m

  • 8 pojazdów przegubowych klasy MEGA o długości 18 m

Wszystkie pojazdy trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica". Pasażerowie będą z nich korzystać jeszcze w tym roku, a autobusy pojawią się na liniach, które przejeżdżają przez ścisłe centrum.

Szczeciński standard

Autobus napędza wysokoprężny silnik Cummins Euro 6 oraz elektryczna jednostka napędowa zapewniającą optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim.

-"W autobusie znajdują się ładowarki do urządzeń mobilnych oraz przyciski sygnalizacji alarmowej schowane w obudowie uniemożliwiającej przypadkowe uruchomienie, oznakowane alfabetem Brailla – świetlna i dźwiękowa - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM. - Ułatwieniem dla pasażerów są duże piktogramy, które wskazują miejsca dla wózków i rowerów, a także, co jest nowością, miejsca dla osób z psami - przewodnikami.

Dlaczego hybrydy?

Nowe autobusy hybrydowe marki Solaris pojawią się na liniach trudnych, których trasa przebiega przez centrum miasta, przez co kierowcy stoją w korkach i muszą często hamować. Silnik elektryczny może być prądnicą i ładować akumulatory lub kondensator w wyniku napędzania silnikiem spalinowym lub w wyniku hamowania silnikiem. W układach takich całość sterowana jest przez system elektroniczny zapewniający optymalne wykorzystanie energii.

Zaletą układów hybrydowych jest zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin (obecnie spełniają najbardziej rygorystyczne normy w tym zakresie) oraz hałasu. Po zastosowaniu napędu hybrydowego można część energii gromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu. Istnieje również możliwość wyłączania silnika spalinowego podczas częstych postojów co również wpływa na powstawanie oszczędności.

Autobusy hybrydowe posiadają ponadto możliwość wyłączenia silnika spalinowego np. podczas przejazdu przez zabytkowe części miast w celu ochrony zabytków przed niszczącym wpływem zanieczyszczeń.

Techniczne dane

  • Autobus Urbino 12 Hybrid: długość 12 m, max wysokość 3,30 m , max szerokość – 2,55 m.

  • Autobus Urbino 18 Hybrid: długość 18 m, max wysokość 3,30 m, max szerokość – 2,55 m.

  • Zużycie paliwa wg testu SORT 2 to 30 l/(100 km)(autobus solowy) / 50 l/(100 km) (autobus przegubowy).

  • Liczba miejsc pasażerskich: jednoczłonowy to minimum: 75 osób, w tym: min. 22 miejsc pasażerskich siedzących, w tym min 8 miejsc siedzących bezpośrednio dostępnych z niskiej podłogi / przegub to minimum: 130 osób, w tym: min. 40 miejsc pasażerskich siedzących, w tym min 12 miejsc siedzących bezpośrednio dostępnych z niskiej podłogi.

  • Zakup autobusów hybrydowych to jedno z działań realizowanych w ramach strategii miasta Floating Garden 2050. Koszt to ponad 41 mln zł. Projekt pn. "Zakup 16 autobusów hybrydowych dla Miasta Szczecin w podziale na części" współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania to ok. 27 mln zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
hybryda
Solaris
SPAK Szczecin
  • Korczak Kamil – 01.11.2018

    Raczej zakup testowego Solarisa który obecnie nie jest kompletnie używany nie ma nic wspólnego z nowymi...

  • Tomasz Trawinski – 01.11.2018

    Piotr Grzelak patrz i się ucz A Gdańsk za 150 lat będzie miał jak dobrze tylko jednego

  • Robert Ulbrych – 01.11.2018

    Zakup hybrydowych kartonów wielce w sposób nieprzemyślany... jeszcze większe dno!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...