Pierwszy Nowy Urbino 18 już w Rzeszowie!

infobus
13.04.2018 16:00
0 Komentarzy

Rozpoczęła się pierwsza od wielu lat dostawa autobusów przegubowychdo Rzeszowa. Solaris dostarczył już do miasta pierwszego Nowego Urbino 18 zubiegłorocznego zamówienia.

Przypomnijmy, że producentz Bolechowa sprzeda do Rzeszowa w tym roku 40 nowych pojazdów. To efekt dwóchumów, które podpisał producent z Bolechowa z władzami stolicy województwapodkarpackiego w październiku ubiegłego roku. Za niespełna 30,2 mln PLN bruttomiastu zostanie przekazanych 10 elektrycznych Nowych Urbino 12 wraz zdedykowanym systemem ładowania. Solaris przekaże elektrobusy miastu na jesieni.

Drugie rzeszowskie zlecenie opiewa na dostawę 30 sztuk spalinowychNowych Urbino 18. Ten kontrakt jest wart niespełna 54,43 mln PLN brutto.Pierwszy autobus z tego zamówienia właśnie trafił do Rzeszowa. Trzeba dodać, żeto pierwsze od 22 lat nowe autobusy przegubowe w tym mieście. Ostatnimi byłypozyskane w 1996 i 1997 roku cztery Jelcze M181MB. Do dziś tylko jeden z nichjeszcze służy na rzeszowskich ulicach. Później tamtejsze MPK z segmentu MEGAwybierało wyłącznie trójosiowe Solarisy Urbino 15.

Potrzeby komunikacyjne miasta jednak rosną i tym podyktowana byładecyzja o powrocie do autobusów wielkopojemnych. Rzeszowskie Nowe Urbino 18umożliwią podróż ok. 135 – 140 pasażerom. Zgodnie z wymaganiami urzędnikówprzynajmniej 28 osób ma mieć zagwarantowane podróżowanie na fotelach. Minimum15 siedzeń będzie dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwedzięki czterem parom drzwi w układzie 2-2-2-2.

Nowe Solarisy Urbino 18 dla Rzeszowa wyposażone są w ekonomicznysilnik DAF MX-11 spełniający restrykcyjną normę Euro 6. Nie wiadomo na tąchwilę jak mocne jednostki zastosowano w autobusach. Zarówno MX-11 w wariancieo mocy 240 kW oraz 271 kW spełniają wymagania Rzeszowa. Nie wiadomo także jakieskrzynie biegów posiadają pomarańczowo-srebrne nU18. Zgodnie z wymogamiprzetargu przekładnie muszą posiadać liczbę biegów oraz konfigurację dobranepod kątem minimalizacji zużycia paliwa. Warunek ten można spełnić również nakilka sposobów, tak więc na dobrą sprawę w przegubowych „jamnikach”dla Rzeszowa w grę wchodzi 5 możliwości kompletacji napędu.

W autobusach nie zabrakło ponadto klimatyzacji i monitoringu.System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus zMielca. Mamy tutaj zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Wśrodku znajdziemy tablice LCD- boczna 38″ („e-koraliki”) i mniejszao przekątnej 23″ za kabiną kierowcy. Nie zabrakło także systemu GPS igłosowych zapowiedzi przystanków. Pasażerowie mogą skorzystać z automatu dosprzedaży biletów.

Przegubowe Solarisy to nie jedyne nowe autobusy, które w tym rokuodbiera Rzeszów. Miasto otrzymało 10 standardowych pojazdów. Ich dostawcą jestAutosan. Są to pierwsi przedstawiciele z serii SanCity po modernizacji. Można onich przeczytać tutaj. Na jesieni natomiast przyjadą elektryczne NoweUrbino 12. Na tym jednak ambicje Rzeszowa się nie kończą.

Komentarze