TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy Nowy Urbino 12 dla Zamościa. Z nowymi oknami
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.10.2018 16:15:04
fot. MZK Zamość

W Zamościu jest już pierwszy z 10 Nowych Urbino 12, które zamówiło miasto. Nowe malowanie, oszczędny SIP i... nowe okna to wyróżniki nowych autobusów w Padwie Północy. Nie tracimy więc czasu i przechodzimy do szczegółów.

Przypomnijmy, że Zamość 10 solowych "jamników" zamówił na początku maja. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt z producentem z Bolechowa opiewa na 11 475 900 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową Nowego Urbino 12 w pakiecie z dużym silnikiem w wysokości 933 000 PLN netto. Zgodnie z umową wszystkie pojazdy mają być dostarczone do 4 maja 2019 roku. Jednak jak zadeklarował producent, pierwszy autobus miał trafić do Zamościa już pod koniec października. I tak też się stało.

Zamojski Nowy Urbino ma ścianę przednią jeszcze sprzed liftingu. Urzędnicy dobierając malaturę nadwozia zainspirowali się "jamnikami" z Czechowic-Dziedzic. Opiera się więc ona głównie na kolorze srebrnym i jednym z odcieni błękitu. Tą drugą z barw możemy zobaczyć na części zderzaka przedniego, nadkolach, tylnym zderzaku i pasie nadokiennym. Dzięki temu zabiegowi nadwozie wygląda bardzo żywo, a kolory dodatkowo podkreślają jego oryginalny charakter.

Wnętrze również prezentuje się bardzo ciekawie. Na życzenie urzędników Solaris zastosował wykładzinę podłogową imitującą dębową podłogę. Zamontowano chromowane poręcze, a wzór tapicerki również zapożyczono z Czechowic-Dziedzic. Daje to w efekcie ciekawy kontrast. Nie sposób jednak odmówić takiej kombinacji barw elegancji.

Zamojski Nowy Urbino 12 umożliwia podróż maksymalnie 86 pasażerom. 26 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w większości z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyła firma BODE. Krótko mówiąc- pakiet standard.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien. I tutaj mamy nowość. Solaris po raz pierwszy zastosował przesuwne ramy, które są klejone do szyb a nie do kratownicy, co było standardem do tej pory. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji, monitoringu oraz gniazd z portami USB.

Zamojscy urzędnicy chcieli autobusów z dużymi silnikami. Producent z Bolechowa kompletując powerpack'a miał na uwadze te oczekiwania. Sercem pojazdu jest silnik DAF MX-11. To jednostkowa napędowa o pojemności skokowej nieco ponad 10, 8 l, która oczywiście spełnia normę Euro 6. Po uwzględnieniu wymagań przetargowych Solarisa zamontował wersję silnika o mocy 210 kW i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor zblokowany jest z czterobiegową skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6.

Przechodzimy do SIP-u. Miasto podeszło do tej kwestii rozważnie stawiając oszczędne rozwiązania. Solaris zastosował urządzenia bydgoskiego Pixela. Na zewnątrz zastosowano więc trzy tablice. Nie są to jednak "diody", lecz zwykłe flip-doty z podświetleniem LED'owym, które przydaje się wieczorami. W środku znajdujemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LED'a XTL 16-120. Obok niej do sufitu zamontowano monitor LCD XID 230. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków. Całością najprawdopodobniej steruje autkomputer Asterix.

Krótko mówiąc jest nieźle. Nie jest to może najbogatszy standard, ale nie sposób zarzucać miastu przypadkowy dobór poszczególnych elementów wyposażenia. Z jednej strony mamy oszczędny SIP, a z drugiej duży silnik, a więc w pewnym sensie kontrast. Kto jednak choć raz był w Zamościu ten szybko powinien wychwycić dlaczego właśnie na tak wyposażone pojazdy postawiło miasto.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Zamość
UM
MZK Zamość
Solaris
  • Kamil Nowakowski – 22.10.2018

    Ile ma koni ten silnik DAFa?

  • Robert Bojke – 23.10.2018

    Szczerze mowiac, wersja tych okien to taka niemiecko-uboga.. I szkoda, ze w Solaris nie poprawili bledy i do tej pory stosuja 2 rzedy siedzen tylem do kierunku jazdy miedzy pierwsza osia a drugimi drzwiami.. Durne rozwiazanie, gdyz Volvo potrafi na takiej samej przestrzeni usytuowac "czworke vis-a-vis"..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....