TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy Nowy Solaris Urbino 18 w Polsce!
K. Kozłowski - Opublikowano: 20.12.2015 21:00:37 9 komentarzy
Przekazanie Nowych Solarisów dla KM Płock. I nowa zajezdnia.

Hala naprawcza KM Płock to kolejny obiekt obok ?Dworca Płock? finansowany w ramach inicjatywy JESSICA ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Podczas uroczystego otwarcie obiektu zaprezentowano także trzy Nowe Urbino 12 i jeden Nowy Urbino 18, które zasiliły tabor KM Płock.

- ?Komunikacja miejska zmienia oblicze ? mówił prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. ? W ciągu ostatnich 5 lat wprowadziliśmy nowy układ połączeń, kupiliśmy nowoczesne i klimatyzowane autobusy, wszystkie pojazdy wyposażyliśmy w biletomaty, wymieniamy wiaty przystankowe. Cieszę się, że nowa zajezdnia i ta hala wpłynie na bezawaryjność świadczonych przez KM usług? ? podsumował prezydent Andrzej Nowakowski. A tak Nowy Urbino 18 prezentuje się na filmie:


Zajezdnia z JESSIKI

Środki preferencyjnej pożyczki JESSICA wsparły rewitalizację i modernizację zajezdni autobusowej położonej przy ul. Przemysłowej w Płocku. Dzięki temu wsparciu KM Płock zmieniła oblicze. W ramach rewitalizacji rozebrano dwie hale obsługowo-naprawcze oraz budynek magazynowy. W ich miejscu wybudowano nową halę. Przebudowie uległ również układ komunikacji wewnętrznej i stanowisk postojowych. Nowy obiekt wyposażono w niezbędny sprzęt. Poprawi to stan techniczny infrastruktury, ciągłość usług komunikacyjnych i ograniczy awaryjność taboru. Ponadto, dzięki zastosowaniu energooszczędnych rozwiązań technicznych oraz innowacyjnej ekologicznej myjni autobusowej, inwestycja wpłynie pozytywnie na jakość środowiska naturalnego. Dzięki poprawie warunków pracy możliwe będzie uruchomienie programu praktyk zawodowych oraz wykształcenie kadry pracowniczej z perspektywą zatrudnienia w KM.

Koszt inwestycji wynosi netto 12,5 mln zł, z czego 7,8 mln zł (ok. 62 proc.) stanowi preferencyjna pożyczka w ramach Inicjatywy JESSICA.

Serwis na 200 pojazdów miesięcznie

Hala serwisowo ? naprawcza przeznaczona jest w przeważającej części do obsługi własnego taboru autobusów KM Płock. Celem budowy jest usprawnienie codziennych procesów obsługowych i utrzymanie floty autobusów w sprawności technicznej.

Wbudowana stacja diagnostyczna przeznaczona jest do obsługi pojazdów własnych i świadczenia usług zewnętrznych. Myjnia autobusów zaprojektowana jako urządzenie stacjonarne z systemem przejazdowego mycia pojazdów przeznaczona jest do obsługi własnego taboru autobusów, oraz świadczenia usług komercyjnych dla odbiorców zewnętrznych posiadających pojazdy ciężarowe i autobusy. Przepustowość myjni wynosi 15-20 pojazdów na godzinę co umożliwia wykonanie mycia wszystkich pojazdów w trakcie nocnej zmiany.

W części serwisowej na wyróżnienie zasługują stanowiska naprawcze i stanowiska obsługi codziennej. Dla stanowisk obsługi codziennej przewidziano kontrolę wszystkich pojazdów autobusowych po zjeździe z trasy w ciągu doby. Ich przegląd pozwoli ustalić i zaplanować czynności serwisowe i obsługowe. Przegląd pojazdów odbywać się będzie w trakcie 2 zmiany, na głównym stanowisku obsługi codziennej. Stanowisko jest wyposażone w długi kanał przeglądowy, dwa stanowiska odkurzacza centralnego i system nalewaków olejowych, do uzupełniania i wymiany płynów eksploatacyjnych. Mycie sprawdzonych i sprawnych technicznie pojazdów odbywać się będzie w trakcie trzeciej zmiany, na stanowisku myjni przejazdowej. Odległość pomiędzy tymi stanowiskami umożliwia wykonanie łuku na placu manewrowym przed halą i płynny przejazd z jednego na drugie stanowisko.

Planuje się naprawy bieżącej obsługi pojazdów na ponad 200 miesięcznie. Na stanowiskach serwisowych przewidziano obsługę własnego taboru oraz świadczenia usług komercyjnych dla odbiorców zewnętrznych posiadających pojazdy ciężarowe i autobusy, z możliwością rozszerzenia zakresu usług na pojazdy o dmc poniżej 3,5 Mg. Boczne sekcje przyległe do hali serwisowej przeznaczone są do obsługi i napraw pojazdów. Kondygnacja piętra przeznaczona jest na pomieszczenia biurowe i socjalne (szatnie, łazienki i jadalnia) dla pracowników. Szatnie zostały zaprojektowane z zapasem powierzchni na dodatkowe szafki dla pracowników.

Komunikacyjna rewitalizacja miast

JESSICA (z ang. Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas) to inicjatywa, której celem jest rewitalizacja miast i realizacja innych projektów miejskich. Jest to instrument zwrotnego finansowania (np. w formie pożyczki), co wyróżnia JESSICA od systemu dotacyjnego. Po zakończeniu inwestycji beneficjent rozpoczyna spłatę pożyczki, dzięki czemu możliwe jest finansowanie z tych środków kolejnych, ważnych dla rozwoju miast projektów. Mechanizm finansowy JESSICA polega na przekazaniu części środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Funduszowi Powierniczemu, a następnie dofinansowaniu z tego źródła Funduszu Rozwoju Obszarów Miejskich (FROM). To właśnie do zadań FROM-u należy zarządzanie środkami funduszu i inwestowanie ich bezpośrednio w projekty miejskie, poprzez zwrotne instrumenty finansowe, np. pożyczki ? udzielane na preferencyjnych warunkach.

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) w ramach Inicjatywy JESSICA pełni rolę Funduszu Rozwoju Obszarów Miejskich (FROM) w województwach: pomorskim, wielkopolskim oraz w mazowieckim. Działając jako FROM, Bank oferuje preferencyjne pożyczki inwestorom realizującym projekty miejskie. Zgodnie z założeniami Inicjatywy JESSICA, finansowane projekty mają łączyć w swej istocie aspekt komercyjny (umożliwiający spłatę pożyczki) z elementami społecznymi, pożądanymi z punktu widzenia lokalnej społeczności (np. realizacja inwestycji pozwoli zapobiec degradacji danego obszaru).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KM Płock
Solaris
Nowy Urbino
  • MichalK – 20.12.2015

    Mimo że do tej pory nie przepadałem za Solarisem to muszę przyznać że IV generacja prezentuje się rewelacyjnie. Jeżeli Solaris zastosuje wreszcie jakieś porządne, dopracowane, dobrze wyregulowane i nie trzaskające drzwi - to będzie to naprawdę dobry autobus. A malowanie z Płocka proste i bardzo ładne.

  • Litzmannstadter VerkehrsGesellschaft mbH – 21.12.2015

    @MichalK: W tym autobusie zostaly wbudowane drzwi niemieckiej firmy BODE, wiec do narzekania nie ma co. ;)

  • xyz – 21.12.2015

    a co tam nie jeździ, co tam, że silnika nie ma, co tam, że wysokopodłogowy, ale są drzwi firmy BODE

  • bialy85 – 21.12.2015

    W pierwszej generacji Solarisa też były drzwi niemieckie. Nie wiem jak w pozostałych, ale to kwestia serwisu i regulacji tych drzwi. Nic więcej.

  • xD – 21.12.2015

    @xyz: Dobrze sie czujesz? Czy zadzwonic po pogotowie?

  • CarbonVon – 21.12.2015

    Choć to dobry krok w przód; to na nic się mają te nowe autobusy, technologie, rozwiązania, ...dopóki w miastach nie zrobi się porządku z "niską emisją" (palenie w piecach węglem i śmieciami) - dopóty nie widać będzie widocznej różnicy w poprawie jakości powietrza...

  • xyz – 21.12.2015

    @xD ja się dobrze czuję, ale dzwoń, może alt naprawią ci.

  • xD – 22.12.2015

    @xyz: Aby tb naprawili Ctrl+F4..

  • xyz – 23.12.2015

    hohohoho, ale żeś mi pocisnął... aż mi buty zleciały...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....