TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy krótki MAN NL313 CNG już w Warszawie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.03.2019 15:15:39
fot. TATA kierowca autobusu, facebook.com

Do Warszawy trafił już pierwszy krótki MAN z wielkiego gazowego kontraktu. Miejskie Zakłady Autobusowe rozpoczną teraz m.in. testy SIP oraz inne czynności, które umożliwią uzyskanie certyfikatu dopuszczającego autobus do ruchu na stołecznych liniach.

Łącznie do największego miejskiego operatora w Polsce trafi 110 gazowych "lwów", z czego gross w tym roku. W większości będą to autobusy przegubowe. Na przełomie marca i kwietnia powinny ruszyć regularne dostawy. MAN-y będą garażowały na zajezdni przy ul. Kleszczowej. Do Warszawy trafił już pierwszy wzorcowy autobus. To krótki A21. Przejdzie on teraz wszystkie testy, które są konieczne do uzyskania certyfikatu potwierdzającego spełnienie wymagań Zarządu Transportu Miejskiego stawianych nowym pojazdom.

Krótki "lew z garbem" umożliwia podróż ok. 85-87 pasażerom. Na pokładzie mamy 26 miejsc siedzących. Zastosowano dedykowane dla MAN-a fotele firmy Ster. Z niskiej podłogi dostęnych jest sześć siedzeń. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki trzemem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Dwunastometrowy Lion's City CNG jest wyposażony w leżący silnik typu MAN E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z informacji, które do nas docierają wynika, że krótkie gazowce dla MZA są wyposażone w czterobiegowy automat Voith Diwa D854.6.

Skoro jesteśmy w Warszawie to oczywiście nie zapomniano o kierowcach. Mogą oni liczyć na komfortowe warunki pracy. To dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu i dysponuje dwoma niezależnymi wyjściami. To standard, który do stolicy wrócił już ponad dekadę temu. I konieczne warto za każdym razem to chwalić.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy MAN jest wyposażony w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało. A wnętrze? Tutaj znajdziemy cztery tablice LCD. Zastosowano trzy o przekątnej 22", na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami mamy monitor typu ETM-38, na którym informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików". Nie mogło oczywiście abraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Czekamy więc jeszcze na wzorcowego przegubowego MAN-a A23. Jego krótki "brat" robi bardzo dobre wrażenie, a zatem po gazowych Lion'sach City G dla Warszawy również można się spodziewać bardzo wysokiego poziomu, który jest w końcu charakterystyczny dla autobusów wybitnie "szytych na miarę".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZA Warszawa
MAN
CNG
  • Konrad Filip – 11.03.2019

    A za chwilę będą.. Przeguby ;)

  • Mikołaj Czarniak – 11.03.2019

    Takie pojazdy jeżdżą w Gdyni od września 2007 roku do dnia dzisiejszego.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....