TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy hybrydowy Solaris w Pobiedziskach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.02.2018 13:10:51 2 komentarze
Pierwszy hybrydowy Solaris w Pobiedziskach

Do Pobiedzisk dotarł już pierwszy z trzech zamówionych w lipcu hybrydowych Solarisów Urbino 12. Dzięki temu miasto może przystąpić do kolejnego etapu przygotowań do uruchomienia własnego Do Pobiedzisk dotarł już pierwszy z trzech zamówionych w lipcu hybrydowych Solarisów Urbino 12. Dzięki temu miasto może przystąpić do kolejnego etapu przygotowań do uruchomienia własnego systemu komunikacyjnego.systemu komunikacyjnego.

Przypomnijmy, że w lipcu Pobiedziska zamówiły trzy Nowe Urbino 12 hybrid. Kosztowały one gminę niespełna 5,5 mln PLN brutto. Oznacza to, że jeden spalinowo-elektryczny "jamnik" kosztował 1490500 PLN netto.

Pobiedziskie hybrydy z logo jamnika umożliwiają podróż ok. 80 - 85 pasażerom. 33 osoby mogą skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. Aż 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Co niespotykane w Polsce drugie drzwi przesunięto maksymalne przed tylną oś. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyła firmy BODE. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają przesuwne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji.

Autobusy są monitorowane oraz klimatyzowane. Nie zabrakło także rozbudowanego systemu informacji pasażerskiej. Zgodnie z wymaganiami Pobiedzisk system poboru opłat za przejazdy jest kompatybilny z kartą PEKA.

Czas na napęd, który jest najciekawszy w tym pojeździe. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5.E6. To jednostka o mocy 210 KM oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 280 KM. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 270 KM, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV132/80.

Do kompletu brakuje jeszcze dwóch Nowych Urbino 12 hybrid. Pobiedziska jednak dalej kontynuują przygotowania do uruchomiania własnej komunikacji. Prócz zakupu taboru miejski projekt obejmuje także budowę parkingów P+R oraz integrację z poznańską koleją aglomeracyjną. Docelowo system komunikacyjny ma opierać się na czterech liniach, które połączą Pobiedziska z okolicznymi miejscowościami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Pobiedziska
UM
Solaris
hybryda
  • Kamil Nowakowski – 06.02.2018

    Te kołpaki 😍

  • kasper1 – 06.02.2018

    Solaris zastosował patent z przesuniętymi do tyłu środkowymi drzwiami. Ten patent jest znany z rumuńskich trolejbusów DAC Rocar 212E, w których przesunięto środkowe drzwi do tyłu ze względu na umiejscowienie styczników liniowych.

  • Komentator – 07.02.2018

    Autorze, przeczytaj raz jeszcze pierwszy, wytłuszczony akapit. Popraw, litości... czy wy naprawdę nie czytacie tego co piszecie? Choć raz, pobieżnie? @kasper1: ten patent jest powszechny w autobusach producentów zachodnich. Związane z większą wygodą i lepszymi możliwościami aranżacji wnętrza. U nas niezbyt popularne, bo większość organizatorów wozi ludzi "na ścisk" i układ z równomiernie rozłożonymi drzwiami zapewnia szybszą wymianę pasażerów i bardziej równomierne rozłożenie pasażerów w całym pojeździe.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....