TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę jeszcze w tym roku [FILM]
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 30.09.2019 09:20:31 12 komentarzy
Pierwszy Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę jeszcze w tym roku

Spółka PKP Cargo zaprezentowała w Gdańsku nową, elektryczną lokomotywę Dragon 2. Poinformowano przy tym, że pierwsza tego typu jednostka wyjedzie na tory jeszcze w 2019 roku.

Łącznie w ramach kontraktu Konsorcjum NEWAG dostarczy PKP Cargo najpierw siedem lokomotyw ze spalinowym modułem dojazdowym, a w kolejnych transzach 24 lokomotywy dwusystemowe (3kV i 25 kV).

Jak zaznaczył Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A., kontrakt na 31 sztuk lokomotyw to największy zakup pojazdów trakcyjnych przez spółkę i największe seryjne zamówienie po 1989 roku.

Dragon 2 jest sześcioosiową, ciężką lokomotywą wielosystemową. Może ona być zasilana z trakcji o różnym napięciu, co znacząco przyspieszy przejazdy na trasach międzynarodowych.

Według Czesława Warsewicza, dzięki Dragonowi PKP Cargo może przewozić ładunki szybciej, taniej i na większe odległości. "Jednostkowy koszt przewozu jest niższy, a klient otrzymuje ładunek szybciej niż do tej pory" – zapewnił szef PKP Cargo.

Dragon 2 to lokomotywa polskiej konstrukcji. Według umowy z producentem, czyli Konsorcjum NEWAG, jeszcze w tym roku do eksploatacji ma trafić siedem lokomotyw z modułem dojazdowym, w 2021 r. - 12 lokomotyw elektrycznych, a w 2022 - kolejnych 12. Wartość umowy nie powinna przekroczyć 519 mln zł netto.

"Do tej pory nie myślano strategicznie na temat poprawy przewozów i lepszego wykorzystania taboru. My patrzymy dekadowo. Ta lokomotywa ma służyć dziesiątki lat" - powiedział prezes Warsewicz.

PKP Cargo przekształca się z przewoźnika kolejowego w operatora logistycznego, oferującego kompleks usług związanych z dostarczeniem towaru "door to door", czyli od adresata do końcowego odbiorcy. Obejmuje to przewóz nie tylko koleją, lecz także transportem drogowym i morskim. Dotyczy to również związanych z tym ubezpieczeń. Inwestycje w tabor kolejowy nie są więc jedynym kierunkiem rozwoju.

"Potrzebujemy oczywiście taboru, urządzeń, terminali, ale również nowej struktury organizacyjnej dostosowanej do potrzeb klienta" – mówił prezes PKP Cargo, wskazując m.in. na usługi przedsprzedażowe i posprzedażowe.

"Patrzymy na to kompleksowo, rozwijamy usługi materialne i niematerialne. W tym zakresie stanowimy awangardę i lidera zmian przewozów w Polsce i pewnie w Europie" – powiedział Czesław Warsewicz.

Grupa PKP Cargo to największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce. W ubiegłym roku przewiozła ona 121,9 mln ton ładunku i osiągnęła z tego tytułu 5,24 mld zł przychodu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
Newag
umowa
lokomotywa
Dragon 2
  • zeus04 – 30.09.2019

    Pierwszy Dragon2 już jeździ od końca zeszłego roku.

  • mechanik – 30.09.2019

    Dragon2 PKP CARGO, naucz się czytać ze zrozumieniem.

  • zeus04 – 30.09.2019

    A teraz wytłumacz wszystkim do której generacji dragonów zaliczasz serię ET25 w posiadaniu PKP-CARGO?

  • mechanik – 01.10.2019

    @zeus04 OIDP na pewnym forum aktualnie jęczysz nt. wyposażenia które uległo zmianie i usilnie doszukujesz się jego wad itp. A więc sam stwierdzasz, że jest to inny pojazd. Biorąc to pod uwagę stwierdzam, że kolejny raz z pełną świadomością konfabulujesz. Tyle więc warte jest to co piszesz, przykre.

  • zeus04 – 01.10.2019

    Nawet tak prosta sprawa cie przerosła. Prototyp Dragona drugiej generacji pojawił się na torze doświadczalnym w czerwcu 2018. Dragon pierwszej generacji był w dyspozycji PKP-CARGO OIDP ok. 10 miesięcy do kwietnia/maja 2018. Serie ET25 i ET26 to ta sama rodzina Dragonów2.

  • mechanik – 01.10.2019

    @zeus04 Czytając co piszesz mam coraz większe przekonanie, że jesteś nienormalny. Oprócz plucia na Newag nawet nie umiesz skontaktować, że został odebrany PIERWSZY Dragon II z zamówienia na 31 egzemplarzy. Każda inna osoba o IQ pantofelka (pantofelki przepraszam) by to zrozumiała... Dramat, dramat, dramat. Ps. Kolejny raz udzielasz się w durnych komentarzach w godzinach pracy, co wypada zaznaczyć.

  • zeus04 – 01.10.2019

    ET26 nie została jeszcze odebrana. Tytuł artykułu brzmi jednoznacznie i wprowadza w błąd. Powinien brzmieć: "Kolejny Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę..." albo "Pierwszy Dragon2 z drugiego zamówienia..." itp. Wg. mojego grafiku mam cały dzień wolny dziś :-). I grzeczniej proszę...zresztą już się sam wykluczyłeś z dyskusji.

  • mechanik – 01.10.2019

    @zeus04 Naucz się czytać: --> "Pierwszy Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę jeszcze w tym roku" Pomyśl (tak z pół roku pewnie) i może w końcu zaskoczysz, jakie brednie tu wypisujesz... W każdym razie Ja nieustępliwie wierzę że podołasz i mocno trzymam za Ciebie kciuki.

  • mechanik – 01.10.2019

    Może jednak uproszczę, bo to za trudne. Skup się na słowach "rozpocznie pracę". Powodzenia.

  • zeus04 – 01.10.2019

    Niespełniony mechaniku...możesz dalej się kłócić sam ze sobą :-)

  • mechanik – 02.10.2019

    Zabrakło argumentów? Na drugi raz nie pisz głupot, a już tym bardziej nie czyń tego w czasie pracy.

  • zeus04 – 02.10.2019

    Argumenty dla mechanika froterek podłogowych? Nie mam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....