TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy buspas w Rzeszowie
- Opublikowano: 05.05.2011 23:53:00
Pierwszy buspas w Rzeszowie

Jeszcze przed świętami na al. Sikorskiego nastąpiła zmiana organizacji ruchu. Żółtymi liniami został wydzielony pierwszy w mieście buspas, po którym mogą poruszać się wyłącznie autobusy wykonujące odpłatny przewóz osób na liniach regularnych, taksówki oraz pojazdy uprzywilejowane. Wprowadzenie w Rzeszowie buspasów jest jednym z elementów programu „Budowa systemu integrującego transport publiczny miasta Rzeszowa i okolic”, na który miasto planuje przeznaczyć blisko 400 mln zł. Pilotażowy buspas powstał po obu stronach al. Sikorskiego. Zajął skrajne, prawe pasy ruchu. –Jadąc od strony al. Powstańców Warszawy, buspas zaczyna się zaraz za przejściem dla pieszych, kończy się natomiast przed skrzyżowaniem z ul. Łukasiewicza. Buspas dla jadących z Zalesia w kierunku centrum miasta rozpoczyna za skrzyżowaniem ul. Łukaszewicza z ul. Sikorskiego. Kończy się na przejściu dla pieszych, ok. 200 metrów przed skrzyżowaniem z ul. Armii Krajowej –informuje Adam Gajewski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Buspas na al. Sikorskiego jest oznaczony żółtymi liniami na drodze oraz pionowymi znakami drogowymi. Poruszać się nim mogą tylko autobusy, karetki pogotowia, auta policji i straży oraz taksówki. Za złamanie tego przepisu, kierowcom innych pojazdów, grozi mandat w wysokości 100 zł oraz jeden punkt karny. Wprowadzając system buspasów miasto chce usprawnić funkcjonowanie komunikacji publicznej na terenie Rzeszowa. –„Buspasy sprawdzają się w miastach silnie zurbanizowanych. W każdym mieście, w którym były wprowadzane budziły ogromne emocje u kierowców. Jednak uprzywilejowanie autobusów przyniesie duże korzyści dla mieszkańców, których mam nadzieje zachęci to do korzystania z komunikacji publicznej”–tłumaczy Marek Ustrobiński, zastępca Prezydenta Miasta Rzeszowa. Docelowo na terenie miasta ma powstać około 10 km buspasów.

W Rzeszowie będą powstawać buspasy (czyli pasy zarezerwowane przede wszystkim dla autobusów), docelowo ma ich być nawet 10 km. –„Wiemy, że może to wzbudzać różne reakcje, ale uważamy, że to usprawni ruch w mieście - powiedział Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. Jest to jeden z elementów programu \'Budowa systemu integrującego transport publiczny miasta Rzeszowa i okolic\', na który miasto ma wydać ponad 300 mln zł. Buspas będzie oznaczony kolorem żółtym. Ten sam kolor zostanie wykorzystany na oznakowaniu pionowym, aby oznakowanie było lepiej widoczne dla kierowców. Z buspasa będą mogły korzystać wszelkie autobusy komunikacji zbiorowej (MPK, PKS-u, MKS-u i innych przewoźników, pojazdy uprzywilejowane - karetki pogotowia, straż pożarna, policja, a także taksówki - zapowiada Ustrobiński, wiceprezydent odpowiedzialny za miejskie inwestycje. Wiemy, że będą emocje. Tak było w Warszawie, Krakowie i innych polskich miastach, gdzie wprowadzono takie rozwiązanie. Ale uważamy, że jest ono potrzebne. Także po to, aby zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej”- mówił wiceprezydent.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rzeszów
buspas
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....