TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy Autosan Sancity 12LF w Rzeszowie
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.03.2017 16:00:17 20 komentarzy
Pierwszy Autosan Sancity 12LF w Rzeszowie

Autosan sprzedał swój demonstracyjny egzemplarz Sancity 12LF Euro 6 do MPK Rzeszów. Podkarpacki przewoźnik tym samym nabył swoją pierwszą dwunastkę z logo bociana. To szybkie (i w dobrej cenie) uzupełnienie taboru przed zbliżającymi się unijnymi zakupami.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie ogłosiło szybkie postępowanie na dostawę jednego autobusu dwunastometrowego, niskopodłogowego, zasilanego olejem napędowym spełniającego normy emisji spalin Euro 6. Przetarg prowadzony było w trybie zapytania ofertowego, a w wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta ? z Sanoka. Tym samym, 24 marca 2017 r. przewoźnik poinformował, że najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Autosan, a zaaferowana cena za niskopodłogowy autobus Sancity 12 silnikiem Cummins Euro 6 wynosząca 774 000 PLN netto została zaakceptowana przez zamawiającego.

Historia Sancity 12LF

Niskopodłogowy autobus miejski klasy MAXI z Sanoka powstał po zakończeniu produkcji autobusów miejskich w Jelczu, aby wypełnić lukę po autobusie Jelcz M125. Premiera model Autosan 12LF miała miejsce w maju 2010 roku. Rok wcześniej - we wrześniu 2009 roku ? zadebiutował jego niskowejściowy brat 12LE.

Aktualnie najwięcej dwunastometrowych autobusów Sancity 12LF jeździ w Lublinie, czyli 53 egzemplarze. Wszystkie lubelskie pojazdy wyposażone zostały w silniki Iveco EEV i automatyczne czterobiegowe skrzynie biegów Voith.

Dodajmy, że Rzeszów eksploatuje 20 szt. miejskich autobusów marki Autosan - 10-metrowych Sancity 10LF, które zostały zakupione w ramach poprzedniej edycji funduszy unijnych. 

Nadchodzą unijne zakupy

Rzeszów wkrótce ogłosi przetarg na zakup 40 nowych autobusów dla miejskiej komunikacji. Pierwsze egzemplarze pojawią się na ulicach stolicy Podkarpacia jeszcze w tym roku. Wśród 40 nowych pojazdów, które chcą nabyć władze Rzeszowa aż 30 będzie przegubowych.

Jak poinformował rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa Maciej Chłodnicki, obecnie rzeszowska komunikacja dysponuje tylko jednym, przegubowym autobusem. "Bardzo brakuje nam tego typu pojazdów, szczególnie na liniach najbardziej obleganych przez pasażerów" - dodał. Przegubowce będą mieć 18 metrów długości, pozostałe 10 pojazdów po 12 metrów. Wszystkie będą zasilane olejem napędowym.

Jak zaznaczył Chłodnicki, 30 spośród 40 pojazdów dotrze do Rzeszowa pod koniec tego roku. Będzie to 20 przegubowców oraz 10 pojazdów 12-metrowych. "Ostatnie 10 autobusów przegubowych dotrze do nas na wiosnę 2018 r." - powiedział rzecznik.

Samorząd w lutym br. ogłosił już przetarg na dostawę do Rzeszowa 10 elektrycznych autobusów. Powstanie również infrastruktura do ich ładowania - w sumie trzy stacje. Elektryczne pojazdy powinny pojawić się na ulicach miasta w przyszłym roku.

W sumie 130

W sumie władze Rzeszowa planują zakup 130 autobusów. Pod koniec tego roku ma być ogłoszony przetarg na zakup kolejnych 60 pojazdów, większość z nich ma być zasilana gazem, część olejem napędowym. Ich dostawa ma się odbyć w latach 2018-2019. Natomiast w przyszłym roku samorząd planuje ogłosić przetarg na zakup 20 autobusów elektrycznych lub hybrydowych. Wartość wszystkich projektów, które oprócz zakupu pojazdów przewidują również m.in. budowę parkingów, to ponad 500 mln zł. Pieniądze pochodzić mają m.in. z funduszy unijnych. Zakup autobusów dla miejskiej komunikacji to kontynuacja programu transportowego, który zrealizował samorząd Rzeszowa w ramach poprzedniej perspektywy finansowej UE. W ramach tego projektu miasto m.in. kupiło 80 autobusów i wybudowało nowy most przez Wisłok. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie dysponuje obecnie ponad 170 pojazdami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Rzeszów
Autosan
  • pisor – 28.03.2017

    No to mają mega sukces w Rzeszowie - wreszcie porządny autobus z PRAWDZIWIE polskiej fabryki!!!

  • T-rex – 28.03.2017

    Prawdziwie polska bo państwowa?

  • Janina – 28.03.2017

    JEST PIĘKNY!!! A w lewackim POznaniu zmusza się POatników do podróżowania jakimś rozpadającym złomem.

  • :) – 28.03.2017

    Porozmawiaj z lublinem a potem chwal pisoautosana. Skończy się pis i skończy autosan. Gospodarka nie lubi być państwowa. Poprzednio chyba to upaństwowienie na zdrowie im nie wyszło

  • TomTom – 28.03.2017

    Jeśli ten autobus jest wykonany tak, jak rzeszowskie 10LF i ex-testowy 18LF to Rzeszów zyska dobry wóz w cenie 2/3 wypasionej nówki. Jeśli wykonaniem bliżej mu do lubelskich 12LF i 9LE albo do 9LE dla Warszawy, użytkowanych przez EEC to z kolei współczuję (półroczne warszawskie 9LE były absolutnym padłem i w środku wyglądały gorzej niż SU8,9LE po 8-9 latach użytkowania).Swoją drogą: jak sprawują się krakowskie nowe bociany?

  • Strażak sam – 28.03.2017

    W.teorii to autobus pokazowy testowy powinien być dopracowany tyle w teorii jak będzie to sie okaże

  • OWX – 28.03.2017

    Ten egzemplarz jest bardzo dobrze wykonany, jeździł na testach m.in w Rzeszowie i komfort podróży jest bardzo wysoki.

  • pyrlander – 28.03.2017

    @Janina - nie pier... piernicz - akurat w Poznaniu tabor autobusowy należy do najmłodszych u miejskich przewoźników. Pierwsze niskopodłogowce sprzed kilkunastu lat, po dożyciu swoich lat przewidywanej eksploatacji wiodą szczęśliwy żywot na Wiecznym Parkingu.

  • Wacek – 28.03.2017

    [komentarz usunięty, powód: 1]

  • krakus – 29.03.2017

    @TomTom -Bardzo dobrze bez porównania z tymi samymi z 2011 te są dopracowane i bardzo dobrze złożone

  • KMP – 29.03.2017

    krakus One świetnie wyglądają w waszym malowaniu.

  • diabel – 29.03.2017

    przejedz sie SOLARISEM to zobaczysz co to padlo....

  • KMP – 29.03.2017

    U nas jeżdżą już 16 lat. Stanowią przeszło 50% taboru. Mamy wszystkie cztery generacje. I jeszcze trochę pojeżdżą tak myślę...

  • MIG – 30.03.2017

    Pamiętam, gdy we Wrocławiu testowano Sancity 12LF i 18LF w MPK oraz 12LE w DLA i MarcoPolo i 9LE w MarcoPolo. Przejechałem się dwoma pierwszymi i z pozycji pasażera ocenić mogę wzorowo - za komfort, wyciszenie wnętrza i naprawdę ładną stylistykę.

  • farafiu – 30.03.2017

    TomTom mam co jakiś czas okazję jeździć do pracy nowymi Autosanami i prawdę mówiąc jedyny ich mankament to srogie drgania na postoju. Jakość wykończenia oraz materiałów pozytywnie zaskoczyła. Są naprawdę dobrymi pojazdami.

  • Paweł Giza – 30.03.2017

    LTEK

  • Strażak sam – 30.03.2017

    Srogie drgania wroza ze autobusy zaczną się rozkrecac a mocowania urywac tak się np dzieje w warszawskich manach NM

  • farafiu – 01.04.2017

    Mam nadzieję, że materiały, z których wykonano nasze M09 nie dadzą tak łatwo się złamać, bo one w porównaniu z poprzednimi partiami są ogromnym skokiem jakościowym. Rzekłbym, że nawet są wyżej niż Conecto w wykończeniu czy niektóre Scanie.

  • dziczaurr655 – 21.04.2017

    żółte jak w jelczu i przyciski urr oby wyrzucili jelcze. bez biletomatu

  • OWX – 23.04.2017

    Pewnie dostanie biletomat i drugi monitor, ale w czasie późniejszym. Pojazd był potrzebny "na wczoraj", więc puścili go na linię, byleby jeździł. Ogólnie wóz wykonany bardzo dobrze, cieszę się że w Rzeszowie taki jeździ.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....