TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze szybkie ładowarki Medcomu w Warszawie
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.01.2019 13:00:50
Pierwsze szybkie ładowarki Medcomu w Warszawie

Firma Medcom już od kilku lat współpracuje z przedsiębiorstwem MZA i dostarcza m.in. napędy do warszawskich autobusów elektrycznych. W tym roku współpraca ta poszerzona została o ładowarki typu plug-in oraz szybkie stacje ładowania ze złączem pantografowym.

W ramach ostatniej realizacji Medcom dostarczy dwie ładowarki pantografowe wraz z projektem zasilania w energię elektryczną. Obie stacje będą działały na terenie pętli autobusowej Konwiktorska. Zgodnie z wytycznymi zamawiającego Medcom dostarczy stacje szybkiego ładowania z różnymi głowicami ładującymi. Każda z ładowarek dostosowana jest do innego producenta autobusów.

Jedna z nich o mocy 200 kW będzie obsługiwać autobusy produkcji Ursus, druga o mocy 400 kW dedykowana jest pojazdom Solaris.

Ładowarkowe parametry

Obie ładowarki wykonane są w konstrukcji monolitycznej o budowie modułowej z rezerwowym złączem ładowania plug-in typu CCS Type 2 do mocy 160 kW (200A/800VDC). Zastosowane moduły mocy w ładowarce wykonano w nowej technologii półprzewodnikowej SiC (węglik krzemu), co umożliwia przetwarzanie energii na wyższej częstotliwości. Moduły w układzie wejściowym zostały wyposażone w aktywny prostownik.

Technologie te pozwoliły osiągnąć wysoką sprawność układu na poziomie 95%, wysoki współczynnik mocy cos φ powyżej 0,99 (brak mocy biernej pojemnościowej, za którą dystrybucja pobiera wysokie opłaty) oraz niski współczynnik zawartości harmonicznych THDi <5% (podany dla mocy znamionowej).

Moc ładowarki

Konstrukcja modułowa: 200 kW; 400 kW

Napięcie zasilania

3x400 VAC

Zakres napięć wyjściowych V

200-800 VDC

Sprawność

≥ 95%

THDI %

≤5%

Współczynnik mocy czynnej cos (φ)

≥ 0,99

Typ złącza

Złącze pantografowe, wersja 5-polowa

Temperatura pracy

-300C do +450C (Wymagana praca ciągła w podanym zakresie temperatur bez konieczności stosowania grzałek oraz układów klimatyzacji)

Stopień ochrony obudowy kod IP

IP54 dla elementów elektrycznych, IP23 dla układu chłodzenia

Chłodzenie

Wewnętrzne wymuszone


Deklarowane parametry ładowarek Medcom potwierdzone są raportem z badań i certyfikatem, wystawionym przez niezależną jednostkę certyfikującą, posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji. Certyfikat ten potwierdza parametry techniczne oraz zgodność z wymaganymi normami, m.in. z PN-EN 61851, Komunikacja pomiędzy autobusem i ładowarką tj. PN-EN 61851-23:2014-11; PN-EN 61851-24:2014-11 oraz ISO15118. Komunikacja pomiędzy ładowarką a systemem monitoringu ładowarek odbywa się zgodnie ze standardem OCPP 1.6.

Kompleksowa inwestycja

– "Inwestycja została przeprowadzona w sposób kompleksowy. Oprócz zaprojektowania i produkcji ładowarek w nowej technologii SiC wykonaliśmy kompletną infrastrukturę zasilającą tj. uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji lokalizacyjnych, opracowanie projektu zasilania i budowlanego, uzyskanie pozwoleń budowlanych, usunięcie kolizji m.in. wykonanie nowego przyłącza wodociągowego, uzyskaliśmy akceptację konserwatora zabytków oraz estety miasta. Wykonaliśmy także okablowanie, przyłącza energetyczne oraz zdalny system nadzoru ładowarek z funkcją identyfikacji pojazdu i odczytu energii pobranej przez pojazd. Stacja wyposażona została również w system alarmowy z powiadomieniem oraz monitoring wizyjny. Wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z wymaganymi prawem pozwoleniami, projektem organizacji ruchu tzw. POR i ustaleniami z ZDM – mówi Grzegorz Grzegrzółka, dyrektor ds. Energetyki w MEDCOM.

Ładowarki w Warszawie

Obecnie w stolicy działa tylko jedna stacja szybkiego ładowania - przy pętli na Spartańskiej (od Ekoenergetyki Polska). Obsługuje ona jednak wyłącznie autobusy marki Solaris. Przypomnijmy, że MZA w swoim taborze posiada 30 autobusów elektrycznych, w tym 20 szt. marki Solaris i 10 szt. marki Ursus. Równolegle toczy się przetarg na zakup 130 przegubowych elektrobusów.

Przy tak potężnych inwestycjach  taborowych potrzebna jest infrastruktura do ładowania pojazdów i dlatego już niebawem na terenie Warszawy powstaną kolejne szybkie ładowarki. Najbliżej oddania są dwie stacje Medcomu na ul. Konwiktorskiej

-"W najbliższym czasie zostaną podłączone i rozpoczną się testy ładowania nowych ładowarek. W zaawansowanym stadium jest również proces inwestycyjny ładowarek na pętlach: Szczęśliwice, Chomiczówka, Browarna i Wilanów" - informuje Adam Stawicki, rzecznik prasowy MZA Warszawa.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
Medcom
Warszawa
MZA Warszawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....