TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze starcie eCitaro vs. Urbino nU12e. W Mediolanie
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.01.2019 13:00:25 1 komentarz
Pierwsze starcie eCitaro vs. Urbino nU12e. W Mediolanie

Znamy oferentów w najważniejszym przetargu na zakup elektrycznych autobusów w Europie. O mediolańskie zamówienie na dostawę aż 250 szt. elektrobusów klasy MAXI (o długości 12 m) walczą dwie marki: Solaris i Mercedes-Benz.

Co ciekawe, w przetargu ogłoszonym przez ATM Mediolan to polska firma występuje w roli faworyta. Wskazują na to wcześniej zdobyte tutaj zamówienia oraz brak głównego konkurenta z poprzednich przetargów, czyli Iveco Bus. Odpuszczenie przez włoski koncern największego w Europie e-zamówienia to na pewno duże zaskoczenie. Niespodzianką można nazwać też brak hiszpańskiego Irizara, który starał się o w wcześniejsze e-zamówienie ATM-u. Tym samym pod nieobecność modeli Heuliez GX 337 Elec czy Irizar i2e, włoski przewoźnik będzie wybierał pomiędzy dwoma modelami: gruntownie sprawdzonym Solarisem Urbino 12 electric, a Mercedes-Benz eCitaro, który dopiero debiutuje na europejskim rynku autobusów elektrycznych.

Pojedynek na szczycie

Mediolański pojedynek ma strategiczne znaczenie dla obu tych marek. Solaris może pochwalić się - wraz z holenderskim VDL-em - pozycją największego producenta elektrobusów w Europie. Według informacji spółki, firma ma ok. 18 proc. udziałów w autobusowych e-rynku, którego roczny wolumen wynosi ok. 1000 pojazdów. Dotąd Solaris dostarczył ok. 200 e-busów do odbiorców z 14 państw, z czego prawie połowa z nich jeździ w Polsce. Firma ma już zamówienia na blisko 200 kolejnych takich pojazdów. W tym kontekście mediolańskie zamówienie byłoby dla Solarisa ugruntowaniem pozycji e-lidera w Europie.

Z kolei Mercedes-Benz z modelem Citaro jest liderem w zakresie sprzedaży pojazdów miejskich z konwencjonalnym napędem, natomiast w segmencie autobusów elektrycznych dopiero raczkuje. Wiktoria w Mediolanie (po zamówieniach z Berlina, Hamburga i Mannheim) dałaby Daimler Buses kapitalne wejście na europejski e-rynek i z marszu powaliłaby zdobyć koncernowi niezbędne doświadczenie. Tym jednym kontraktem Mercedes dogoniłby elektryczną czołówkę i wyrównał szanse na kolejne zwycięstwa. Także włoski kontrakt ma kapitalne znaczenie dla obu oferentów.

Mediolańska strategia

Włoskie miasto radykalnie wchodzi w elektromobilność. Zgodnie z przyjętą polityką miasta, od tego roku Mediolan będzie kupować już tylko autobusy z napędem alternatywnym - w tym trolejbusy, autobusy elektryczne i hybrydy, a do 2030 r. cała flota autobusów ATM ma mieć zerową emisję. Aktualnie firma eksploatuje 25 autobusów elektrycznych marki Solaris, które zostały dostarczone w 2018 r. w ramach dwóch partii. Generalnie polska spółka ma bardzo dobry e-pozycję we Włoszech, gdzie w 2018 r. dostarczyła łącznie 37 elektrobusów (dla Mediolanu (25), Bergamo (12). Drugie miejsce na włoskim e-rynku ma chiński BYD (30).

Przypomnijmy, że równolegle spółka ATM Milano potwierdziła, że przetarg na dostawę aż 80. nowych trolejbusów Trollino 18 do Mediolanu we Włoszech wygrała polska firma Solaris Bus & Coach, która powinna dostarczyć pojazdy we współpracy z producentem komponentów elektrycznych - Kiepe Electric. O tym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Włoski przyczółek

Mediolańskie Urbino 12 electric są napędzane osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 125 kW każdy. Energia elektryczna magazynowana jest w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh, a jej uzupełnianie odbywa się poprzez ładowarkę zabudowaną w pojeździe o mocy 70 kW.

W konfiguracji ATM Milano Solaris Urbino 12 electric posiada 26 miejsc siedzących, z czego aż 14 dostępnych jest z niskiej podłogi. Wszystkim podróżującym komfort zapewnia wydajna klimatyzacja. Jednym z elementów podnoszących standardy bezpieczeństwa jest rozbudowany system gaśniczy Fire Trace, obejmujący między innymi możliwość automatycznego gaszenia kontenera trakcyjnego. Przewoźnik z Mediolanu zamówił bardzo zaawansowany system monitoringu. W jego skład wchodzi 9 kamer oraz kamera wsteczna, 10" monitor na konsoli środkowej oraz rejestrator. Dodatkowo pojazd wyposażono w system liczenia pasażerów.

Czy podobną specyfikację będą miały najnowsze elektrobusy ATM-u i czy ponownie będą to Solarisy? Zobaczymy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
elektrobus
Włochy
Solaris
Mercedes
  • Antek Stefański – 02.01.2019

    Fajnie by było, żeby MB wygrało 😉

  • Oliwier Kozak – 02.01.2019

    Liczę na Mercedesa

  • Wojciech Liberda – 02.01.2019

    No cóż Solaris już wyrósł na solidnego dostawcę i musicie się z tym pogodzić.

  • pelasj23 – 02.01.2019

    Największym wygranym jest ZF. W obu autobusach będą osie elektryczne ZF AVE 130

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....