TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze rozstrzygnięcia w Gdyni. Nowy operator?
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.08.2016 14:53:29 6 komentarzy
Grupa Irex jest od kilku lat najbardziej skutecznym śląskim przewoźnikiem. (fot. Rafał Nieściór)

Gdyński ZKM dokonał wczoraj wyboru najkorzystniejszych ofert w dwóch przetargach na dziesięcioletnią obsługę wybranych zadań na liniach J, R, Z i N30. Większe zlecenie przypadnie PKS Gdynia, natomiast obsługą linii Z najprawdopodobniej zajmie się konsorcjum spółek ze śląskiej Grupy Irex. Dalej trwa natomiast sprawdzanie ofert w przetargu na obsługę wybranych brygad linii S.

Warunki trzech tegorocznych przetargów, w których gdyński zarządca komunikacji przewidział dziesięcioletnie umowy opisaliśmy w tutaj oraz tu. Wybrani w ten sposób operatorzy będą musieli wprowadzić do ruchu od 1 stycznia 2017 r. przynajmniej 13 nowych autobusów. O ofertach, które wpłynęły we wszystkich trzech postępowaniach opisaliśmy tutaj.

Przegubowe 7+3

Na zakontraktowanie dziesięcioletniej obsługi pojazdami przegubowymi wybranych brygad na liniach J, R i N30 ZKM chciał przeznaczyć maksymalnie 56 864 350 zł brutto. Zakładana stawka początkowa to 7,27 zł/wzkm netto. Wpłynęły trzy oferty:

  • konsorcjum spółek Meteor z Jaworzna, Irex-1, Irex-3 ze Świętochłowic - 6,97 zł/wzkm netto
  • Arriva Bus Transport Polska - 7,79 zł/wzkm netto
  • konsorcjum firm z Żor PPUH Kłosok i A21 - 6,18 zł/wzkm netto
  • Pomorska Komunikacja Samochodowa z Gdyni - 6,17 zł/wzkm netto

Cena miała 90%, natomiast pozostałe punkty można było zdobyć za obsługę trzech brygad szczytowych nowymi autobusami. Tak też zrobili wszyscy oferenci. A zwyciężył najtańszy, czyli gdyński PKS. Czy zatem jeśli ten wybór zostanie podtrzymany na liniach ZKM pojawią się kolejne Mercedesy Citaro G C2?

Śląsk między Gdynią a Żukowem?

Obsługa pospiesznej linii Z rozpocznie się 1 stycznia 2017 r. Należy podkreślić, że wybrany operator tylko przez cztery lata będzie miał "monopol" w obsłudze tego połączenia. Do realizacji zamówienia ZKM wymagał dysponowania przynajmniej sześcioma autobusami niskopodłogowymi. Dwa fabrycznie nowe przegubowce muszą być klimatyzowane, monitorowane, wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej oraz posiadać cztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Pojazdy te będą obsługiwać wybrane brygady linii Z przez dziesięć lat, począwszy od wspomnianego na wstępie 1 stycznia 2017 r.

Wartość tego zamówienia ZKM oszacował na 20 618 550 zł, co daje stawkę wyjściową 7 zł/wzkm netto.W tym przetargu także wpłynęły cztery oferty:

  • Pomorska Komunikacja Samochodowa z Gdyni - 6,66 zł/wzkm netto
  • Gryf z Żukowa - 6,08 zł/wzkm netto
  • konsorcjum spółek Meteor z Jaworzna, Irex-1, Irex-3 ze Świętochłowic - 5,47 zł/wzkm netto
  • konsorcjum firm z Żor PPUH Kłosok i A21 - 5,78 zł/wzkm netto

Cena decydowała o 98% w ocenie ofert, natomiast symboliczna premia była za zgłoszenie na zadania szczytowe autobusów z klimatyzacją. Gryf i PKS jako jedyni tak zadeklarowali w przeciwieństwie do śląskich konsorcjum.

ZKM jako najlepszą ofertę wskazał konsorcjum pod wodzą Meteora. Zatem jeśli ten wybór sie utrzyma to będziemy mogli w gdyńskiej sieci powitać nowego operatora.

Linia S: w toku

Trwa jeszcze sprawdzanie ofert w przetargu na obsługę linii S. Przypomnijmy, że w tym postępowaniu śląscy przewoźnicy również są najtańsi. Kosorcjum z PPUH Kłosok na czele zaoferowało przewozy za 4,74 zł/wzkm netto. Propozycja Grupy Irex to 4,97 zł netto. Z kolei PKS Gdynia swoją ofertę skalkulował na 5,50 zł netto. Gdyńscy urzędnicy w tym zadaniu założyli stawkę początkową 6,08 zł netto. Czekamy zatem na werdykt.

Warto przy okazji tych przetargów postawić pytanie czy to nie jest próba sił przed innym postępowaniem, które może się zacząć w każdej chwili? Mowa oczywiście o Gdańsku, który rok temu informował o swoich zamiarach.


Sprawdź też:
ZKM Gdynia
PKS Gdynia
Gryf
Meteor
Irex-1
Irex-3
PPUH Kłosok
A21
Arriva
  • Roti – 13.08.2016

    No jak już jest zdobyty przyczółek tutaj i w Tczewie, to Gdańsk wypadałoby też zgarnąć. Co znaczy najbardziej skuteczny śląski przewoźnik? Chyba wszyscy przewoźnicy dość skutecznie przewożą, akurat pod tym względem chyba komunalni są skuteczniejsi ;-)

  • kierowca – 13.08.2016

    @Roti Może najskuteczniej łamiący warunki umowy? Ogólnie to braki realizacji kursów i posyłanie autobusów o 10lat za starych od warunków umowy to GOPowska codzienność. Ale miłośnicy na śląsku (szczególnie ci starsi i związani z pewnym miejskim przedsiębiorstwem) dorabiają sobie u prywaciarzy dlatego zabawy prywaciarzy to temat tabu.

  • Busek – 14.08.2016

    Gryf i nowe autobusy ?ha ha dobry zart .przeciez ta firma zeby dostosowac autobusy rocznikowo to przebija numery.solaris7094 jest tego jawnym przykladem

  • PTf – 15.08.2016

    Tiaa, jeszcze się okaże, że konsorcjum ucieknie tak szybko, jak się pojawiło - jeszcze w styczniu, a najdalej w lipcu ;p

  • Pietro – 16.08.2016

    Artykuł z Gdyni,zdjęcie z Lublina. Lublin dziękuje za promocję naszej komunikacji w kraju.

  • PTf – 21.08.2016

    Zdjęcie z cyklu: co innego widzisz, co innego czytasz ;P

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...