TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze problemy projektu najdłuższego podmorskiego tunelu
PAP / INFOSHIP.PL - Opublikowano: 14.08.2019 14:30:21
fot. wikipedia

Projekt mającego 100 km długości podmorskiego tunelu łącznego Finlandię i Estonię natrafił na pierwsze problemy, po tym jak władze w Tallinie wezwały do udzielenia dodatkowych wyjaśnień dot. finansowania i gwarancji ukończenia budowy - podała we wtorek agencja Bloomberga.

"Potrzebujemy pełnego zrozumienia ws. źródła pochodzenia i całkowitej sumy pieniędzy" - wskazał w wywiadzie minister gospodarki Estonii Taavi Aas. "Gdzie są gwarancje, że projekt zostanie ukończony? Deweloper nie był też w stanie odpowiedzieć na pytanie, ile osób będzie tym tunelem podróżować" - wymieniał polityk.

Planowany tunel miedzy Helsinkami i Tallinem rozciągać się ma na ponad 100 km i wymagać będzie utworzenia co najmniej jednej sztucznej wyspy. Projekt założył fiński przedsiębiorca Peter Vesterbacka, który uprzednio związany był z deweloperem gier wideo Rovio Entertainment ("Angry Birds").

Całość finansowania ma zaś zapewnić chińskie przedsiębiorstwo Touchstone Capital Partners - poinformowała w marcu współzałożona przez Vesterbacka firma Finest Bay Area Development. Środki w wysokości 15 mld euro zostały uzgodnione wcześniej w roku obecnym.

Zlecone przez strony fińską i estońską ubiegłoroczne badanie pokazało, że projekt mógłby stać się ekonomiczne opłacalny jako partnerstwo publiczno-prywatne, jeśli Unia Europejska opłaciłaby 40 proc. kosztu w ramach dopłat. Wtedy całkowita cena projektu wyniesie 13-20 mld euro. Aas wskazał, że plany Vesterbacka są niezgodne z wnioskami raportu.

W ubiegłym miesiącu minister ds. regionalnych Estonii Jaak Aab wystosował list do Finest Bay Area prosząc o więcej szczegółów na temat tunelu i wskazując, że plan otwarcia go dla podróżnych w 2024 r. jest nierealny. Rządowe badanie miało pokazać, że ukończenie projektu zajmie ok. 15 lat.

Prawnik firmy deweloperskiej Paul Kunnap zaznaczył, że obecnie spółka pracuje nad zapewnieniem dodatkowych informacji rządom, by te mogły podjąć decyzje jak najszybciej. Niektóre odpowiedzi powstaną jednak dopiero po zleceniu dalszych badań - dodał.

Rząd fiński nie dyskutował jeszcze sprawy tunelu podczas oficjalnych obrad, a projekt nie jest częścią strategii rozwoju infrastruktury państwa - poinformowała dyrektorka oddziału sieci pod ministerstwem transportu i komunikacji Sabina Lindstrom. "Z kolegami z Estonii prowadziliśmy nieoficjalne rozmowy nad pomysłem wspólnego protokołu ustaleń, ale nie wysłali oni oficjalnej prośby o podpis" - wskazała. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
morze
Bałtyk
tunel
Finlandia
Estonia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....