TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze Nowe Urbino 18 w Gliwicach.
Konrad Bek - Opublikowano: 12.12.2016 10:50:59 13 komentarzy
Pierwsze Nowe Urbino 18 w Gliwicach. I na Śląsku

W piątek, 9 grudnia br. do zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach przy ulicy Chorzowskiej przyjechały pierwsze nowe autobusy zakontraktowane przez Solaris Bus&Coach w tym roku.

Najnowsza dostawa autobusów to efekt rozstrzygniętego 31 maja br. przetargu PKM-u, który wymagał od oferentów dostawy 11 szt. pojazdów klasy MEGA. Jedną z dwóch ofert w tym postępowaniu złożyła firma z Bolechowa, która zwyciężyła z kwotą ponad 13 mln złotych.

Czas na Euro 6!

Warto również wspomnieć, że to pierwsze dobrze wyposażone autobusy w gliwickim PKM-ie. Do tej pory przewoźnik zaopatrywał się w pojazdy np. bez dodatkowych udogodnień dla pasażerów w postaci klimatyzacji całopojazdowej. Pod maską znajdują się znane już z eksploatacji w pierwszych katowickich egzemplarzach Urbino 18 Euro6, silniki Paccar (DAF) MX-11 o mocy 240kW/320KM współpracujące z 4-stopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów Voith DIWA 864,6. Pasażerowie mogą liczyć na komfortowe warunki podróżowania za sprawą wydajnej klimatyzacji w lecie i ogrzewania zimą. Dodatkowo będzie można podładować smartfon lub tablet, dzięki wyposażeniu autobusów w ładowarki USB. W pierwszym członie pojazdów, pasażerowie o ograniczonej sprawności ruchowej mogą skorzystać z 12 siedzeń dostępnych bezpośrednio z podłogi, z kolei w drugim ? 4. Oprócz tego na wyposażeniu znajduje się stojak na jeden rower ? co jest swoistą nowością w tego typu zamówieniach. Kierowcy mają do dyspozycji pulpity firmy VDO, osobny nawiew wraz z nagrzewnicą, a dodatkowo można również skorzystać z ładowarki USB, zamontowanej w bocznym panelu.

W tym tygodniu PKM Gliwice spodziewa się kolejnych przegubowych autobusów z Bolechowa.

Nowa generacja ns Śląsku

Dostarczone autobusy to Solarisy Urbino 18 nowej, czwartej generacji. To pierwsze pojazdy, które można zobaczyć w samorządowej spółce na Śląsku. Wcześniej tego typu pojazdy (4) odebrały firmy Lazar i A21. Od 29 czerwca br., można je spotkać na ulicach Katowic i Piekar Śląskich w ramach przyspieszonej linii 860.

Gliwickie autobusy spełniają najwyższe normy emisji spalin ? Euro 6. Obecnie do przewoźnika dotarło pięć sztuk tego typu pojazdów, które oznaczone zostały nr taborowymi kolejno od 239 do 243.

? Pojawienie się nowych autobusów umożliwi eliminację ostatnich kilkunastu sztuk wysokopodłogowych pojazdów marki DAB. Przypomnę, że od stycznia 2017 r. takie pojazdy nie będą już dopuszczane do ruchu przez KZK GOP ? powiedział podczas targów SilesiaKOMUNIKACJA Henryk Szary, prezes PKM Gliwice.

SOR na testach

Od 10 grudnia br., PKM z kolei rozpoczął kolejne testy związane najprawdopodobniej z zakupem 9 szt. autobusów 12-metrowych. Znany z ulic Wodzisławia ? SOR NB12 zagościł na kilka dni w Gliwicach. Póki co, autobus był już eksploatowany w weekend na linii 47 łączącej Zabrze ze Szczygłowicami. Są to kolejne już testy przewoźnika w tym roku. Ostatnio na linii A4 testowano elektrycznego Solarisa Urbino 12.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Gliwice
Solaris
Urbino
test
SOR
  • Zdziwiony – 12.12.2016

    Jedyną z dwóch ofert w tym postępowaniu złożyła firma z Bolechowa (...)Ciekawe, kto złożył drugą z dwóch ofert, skoro ta była jedyna.

  • Glober – 12.12.2016

    Ojej jaka paskudna rura na dachu.

  • TomTom – 12.12.2016

    @zdziwionyOfertę złożył także MAN.

  • D – 12.12.2016

    Czy jest możliwość wyłączenia automatycznego przewijania zdjęć? Przez to, aby przyjrzeć się dłużej jednemu, trzeba cały czas klikać...

  • www – 12.12.2016

    Układ siedzeń w przegubie powinien skopiować ZTM i MZA w Warszawie.Z kolei pomysł połączenia w jednym miejsc dla wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego jest absurdalny. Miejsce przeznaczone dla rowerów powinno być tak jak wszędzie dla wózka dziecięcego. Jeżeli nie daj boże będzie jedna matka z wózkiem i jeden wózek inwalidzki to ktoś nie pojedzie? Miejsca w drugim członie nie liczę, bo to byłaby nielegalna dyskryminacja w przypadku przymusowego wysyłania matki do przegubu. Nie żebym się czepiał, ale doskonale wiem z jaką częstotliwością jeżdżą autobusy w Gliwicach. To nie jest Warszawa!Swoją drogą kiedy Gliwice pójdą po rozum do głowy i zmienią sposób obsługi linii autobusowych. Powinni wziąć przykład z Torunia, który jest większym miastem. Tam przeguby dopiero niedawno zostały kupione. Ale cóż. Według dziwacznego podejścia lepiej puścić jeden autobus przegubowy raz na godzinę niż normalny regularnie co 20-30 minut. Wyjątkiem w Gliwicach jest tylko A4. Dlaczego?I dziwić się, że w GOP-ie żeby być aktywnym trzeba mieć samochód, bo bez tego nie da się zarobić na życie:-(

  • Ringo – 12.12.2016

    Pierwsze na Śląsku? A te z 860 to co?

  • Gdynia – 13.12.2016

    Dobrze ze wydech jest na gorze przynajmniej nie jest narazona na zgiecia obicia itd tylko powinna byc czyms oslonieta

  • MichalK – 13.12.2016

    Daf MX11 Euro 6 i Voith - najgorsze połączenie. W Warszawie najnowsze U18 zamiast jechać to stękają że muszą jechać, zero odejścia przez co nie są w stanie wyrobić się w rozładzie. Solbusy w porównaniu z nimi to rakiety.

  • andrzejh69 – 13.12.2016

    Dlaczego tytuł artykułu jest kłamstwem? Od paru miesięcy linię 860 Piekary-Siemianowice-Katowice obsługują Solarisy Urbino 18 IV generacji!

  • andrzejh69 – 13.12.2016

    @www nie porównuj Gliwic do Torunia (ok 200 tys mieszkańców) w przypadku linii autobusowych. Autobusy PKM Gliwice nie jeżdżą tylko po mieście Gliwice (ok 175tys mieszkańców) czy okolicznych wioskach o maks 10 tys mieszkańców jak w przypadku Torumnia, lecz na liniach łączących miasta Gliwice-Zabrze-RudaŚl-Świętochłowice-Chorzów-Katowice co w sumie daje obszar o zaludnieniu ok 950 tys mieszkańców. Co do częstotliwości i przegubowców - spójrz np. na MZK Słupsk i częstotliwości podmiejskich linii 4 czy 11 (ok 10-15 kursów na dobę) obsługiwanych przegubowcami.

  • farafiu – 13.12.2016

    Ludzie, czytajcie co jest napisane w artykule... Wyraźnie ktoś oznajmił, że są to pierwsze U18IV w spółce samorządowej.

  • Niemiec – 13.12.2016

    Nic nie ma z tym wspolnego ze DAF i Voith. Po prostu to jest Euro VI. MB i ZF tak samo nie chce ruszyc z miejsca tylko po bardzo dlugim oczekaniem. I wtedy gwaltownie odrazu wpierd* sie drugi bieg ze ludzie siedzac nawet sa rozczesieni.

  • www – 14.12.2016

    @andrzejh69Przepraszam, ale trochę się mylisz. W Gliwicach są linie, które jeżdżą wyłącznie po mieście i takie, które wychodzą poza granice miasta. Nadmiar przegubów jest w mieście widoczny gołym okiem. Efekt taki, że owszem mogę być "dumny", że przyjechał na przystanek przegub. Ale z drugiej strony to jedna z głównych przyczyn fatalnej częstotliwości prawie wszystkich linii autobusowych w Gliwicach.Na ilu liniach w tym mieście obowiązuje normalny w innych miastach cykliczny rozkład jazdy? Czemu na pamięć trzeba się uczyć godzin odjazdu autobusów? To chore. Gorzej, że większość linii prawie nie zmieniła się przez wiele, wiele lat. Jakieś skomunikowanie? Bez żartów! To jakieś fanaberie!Dziwactwem Gliwic są właśnie linie, które nie wiedzieć po co tradycyjnie wloką się aż do Katowic. Właściwie po co? Zero skomunikowania z pociągiem, który powinien pełnić rolę metra. Właśnie pociąg: po co te 800-setki jadą z Gliwic wzdłuż linii kolejowej i zahaczają o stacje kolejowe po których jedzie pociąg z Gliwic? Jedyna przyczyna to bilety, które w autobusach są tańsze niż w pociągu. Raz, słownie: raz, była podjęta i wprowadzona integracja. Popularność ogromna! I co? Zlikwidowali takie "dziwactwo" szybciej niż ktoś mógł pomyśleć. No tak, przecież spadło obłożenie autobusów i trzeba by je było zlikwidować. Normalnie tragedia!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....