Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze minibusy w PKM Tychy

infobus
06.08.2015 11:38
0 Komentarzy

Tyski przewoźnik kontynuuje zakupową ofensywę. Po gazowym kontrakcie na 36 gazowych MAN-ów, w tym roku flotę śląskiej firmy wzmocniły także dwa minibusy Sprinter 519 City z firmy Auto-Centrum Wejherowo.

Do tego doszło jeszcze siedem 7 szt. MAZ-ów 103 wydzierżawionych od firmy Meteor. Razem daje to tabor na poziomie ok. 95 szt., który jest całkowicie niskopodłogowy, a jego średnia wieku to 5 lat. Brawo!

Najnowsze pojazdy klasy MINI obsługują tyskie linie W i L. Jak możemy przeczytać na profilu przewoźnika:-?Zastosowane w nich najnowocześniejsze rozwiązania minimalizują emisję spalin, spełniając najbardziej rygorystyczne normy w tym zakresie.? Każdy z zakupionych minibusów może zabrać na swój pokład do 29 pasażerów. Tyski Sprinter City oferuje 10. miejsc siedzących (w tym dwa składane fotele w obniżonej części), 12 stojących + 1 miejsce na wózek inwalidzki. Co ważne, oba pojazdy są niskowejściowe ? niskopodłogowa platforma występują w pierwszych i drugich (podwójnych) drzwiach, natomiast aby się dostać do przestrzeni z miejscami siedzących należy pokonać dwa stopnie. W drugich drzwiach znajduje się z odkładana manualnie rampa wjazdowa dla wózków inwalidzkich. Elektryczne drzwi otwierają się na zewnątrz pojazdu.

Dopuszczalna masa całkowita pojazdów Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI  z zabudową Auto-Centrum wynosi 5,5 t. Serce pojazdu stanowi silnik Mercedesa o pojemności 2987 cm3 i mocy 190 KM, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów i zwalniaczem Telma.

Oba najnowsze pojazdy PKM-u są komfortowo wyposażone: mamy tutaj klimatyzację, sieć Wi-Fi, podwójne boczne szyby panoramiczne, izolację dźwiękowo-termiczna przedziału pasażerskiego, montaż szynowy foteli, ogrzewanie postojowe konwektorowe oraz wyświetlacz kierunkowy. Ciekawego wyglądu minibusowi dodają dachowe światła obrysowe oraz chromowane kołpaki. Jak podkreśla wejherowski producent, wszystkie autobusy oferowane przez Auto-Centrum posiadają odpowiednie homologacje zgodne z dyrektywą (EC 2007/46, COC). Ponadto objęte są 24-miesięcznym okresem gwarancji, z zachowaniem gwarancji producenta pojazdu bazowego bez limitu przebiegu kilometrów. Jest też możliwość przedłużenia gwarancji do 5 lat.

Jakie warunki finansowo-gwarancyjne uzyskała spółka PKM Tychy, tego nie wiadomo. Oba pojazdy zakupione zostały z wolnej ręki. Orientacyjny koszt zakupu Sprintera 519 CDI z zabudową Auto-Centrum wynosi na rynku ok. 380 tyś. PLN netto.
Pozyskanie Mercedesów przez PKM Tychy pokazuje, że segment miejskich minibusów staje się coraz popularniejszych w Polsce. Świadczy o tym m.in. tournée oryginalnego miejskiego Mercedesa Sprinter 65 City po Polsce. Aktualnie pojazd z oferty EvoBus Polska przebywa na testach w MZK Kędzierzyn-Koźle.

Komentarze