TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze MAZ-y Euro 5 już w Polsce!
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 10.06.2010 11:27:28 38 komentarzy
Pierwsze MAZ-y Euro 5 już w Polsce!

Z dniem 1 czerwca 2010 r. firma Pawelec Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec rozpoczęła obsługę linii nr 41, którą dotychczas obsługiwało konsorcjum PKS Gliwice i TRANSGÓR Mysłowice. Zgodnie z deklaracjami nowy przewoźnik podstawił niskopodłogowe autobusy 12-metrowe z silnikami spełniającymi normę czystości spalin EURO 5, w tym dwa typu MAZ 203 oraz dwa zastępcze Solbus SM12 –wypożyczone z firmy WARBUS. Jeszcze w czerwcu na linii powinny się pojawić kolejne dwa Mazy 203, których dostawa nieco się opóźniła, zapewne z powodu krótkiego terminu dostawy od ich zamówienia.

Nowe MAZ-y 203 wprowadzone do eksploatacji to pierwsze w Polsce, fabrycznie nowe autobusy tego typu, wyposażone w silniki Mercedes-Benz, spełniające normę czystości spalin EURO 5. Dotychczas autobusy białoruskiego producenta oferowane na polskim rynku posiadały silniki spełniające, w zależności od modelu normy czystości spalin EURO 3 lub EURO 4, co uniemożliwiało ich rejestrację od października 2009 roku, kiedy rozpoczęła obowiązywać norma EURO 5. Warto podkreślić, że na polskim rynku to właśnie model 203 otwiera gamę pojazdów MAZ-a z silnikami EURO 5. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią firmy ZF.

We wnętrzu znajduje się 28 miejsc siedzących (w tym 7 miejsc bezpośrednio na niskiej podłodze) produkcji polskiej firmy STER. W środkowych drzwiach zamontowano rampę wjazdową dla wózków inwalidzkich. Przestrzeń pasażerska jest wentylowana za pomocą pięciu uchylnych okien bocznych, trzech manualnych szyberdachów i trzech wentylatorów wyciągowych. System informacji pasażerskiej warz z kasownikami dostarczyła firma PIXEL Bydgoszcz. Dla poprawienia bezpieczeństwa kierowcy, jego stanowisko zostało odgrodzone pełną, przeszkloną kabiną, do której wejście jest możliwe przez pierwszą połówkę przednich drzwi. W kabinie kierowcy zamontowany został nieco zmodernizowany, w pełni regulowany pulpit.

Zgodnie z deklaracjami polskiego przedstawicielstwa firmy MAZ Auto Poland nie są to ostatnie nowe autobusy dostarczone w bieżącym roku na nasz rynek. Więcej informacji na ten temat już niebawem na łamach InfoBusa.

Sprawdź też:
MAZ
Solbus
Euro5
  • JaRkO – 10.06.2010

    w tym roku na transexpo powinna odbyć się premiera Maza 205

  • JaRkO – 10.06.2010

    fotele już dużo lepsze.Ciekawe jak wygląda deska rozdzielcza

  • ZF – 10.06.2010

    Fuj, wolę tego Solbusika :)

  • kynek – 11.06.2010

    Wybaczcie bo wielu się narażę ale kupować MAZA to jest porażka, kiedy w Polsce tyle firm z przedziałem cenowym jakim się chce. Wstyd Panie Pawelec wydawać polskie pieniądze na Łukaszenke.

  • JaRkO – 11.06.2010

    Masz racje kynek, ale i tak Polacy kupują tego Maza choć są Solarisy czy Autosany na naszym rynku.Mieliśmy Jelcza któremu dobrze szło w sprzedaży autobusów miejskich zajmował 3 miejsce i upadł.Solbus miał też ciekawe autobusy miejskie choć z tymi autobusami na LNG im nie wyszło i też padł.

  • JaRkO – 11.06.2010

    jako ciekawostke powiem ci że jedna z firm na śląsku zaproponowała nawet w przetargu na obsługę lini 850 model Sora NB18.Druga oferta należy do konsorcjum spółek Irex-1 Dąbrowa Górnicza, Meteor Jaworzno i PKS Gliwice. Zaproponowali oni stawki po 4,27 zł za tabor B i C oraz następujące autobusy: - dwa SOR-y NB18 z 2010 roku (zobowiązanie SOR Poland dla PKS Gliwice), - Jelcz M121 z 2001 roku (własność), - Jelcz M121 z 2002 roku (leasing), - Solaris Urbino 15 z 2000 roku (dzierżawa).

  • JaRkO – 11.06.2010

    Złożono trzy oferty. Najdroższa okazała się oferta konsorcjum złożonego z firm Nowak Transport Nowe Chechło, PKM Świerklaniec i Sed-Baz Czeladź. Zaproponowano stawki 3,43 zł za tabor B i 4,92 zł za tabor C oraz następujące autobusy: - trzy MAZ-y 107 z 2010 roku (zobowiązanie MAZ Auto Poland), - MAN NL202 z 2001 roku (własność Sed-Baz Czeladź), - Jelcz M121 z 2000 roku (własność Nowak Transport).Z tym MAZEM 107 to przegięcie pały jest.Brzydkie jest cholernie

  • Paweł – 11.06.2010

    a te mazy to przeszły jakieś testy zderzeniowe;a w przetargach to im tańszy tym lepszy a czym wozi ludzi to cichosza

  • Krizz – 11.06.2010

    "Ciekawe jak wygląda deska rozdzielcza" - ha ha ha - szczególnie te wiszące kable ;-) rewelacja!

  • Paweł – 11.06.2010

    kluczyk jest atrapą-włączamy przez zetknięcie kabelków-nowy patent

  • V – 11.06.2010

    Siedziałem raz za kierownicą tego dziadostwa. Jest tak nienaturalnie duża że grubszym kolegom trze po brzuchu a ponadto wykonanie nią pełnego obrotu wymaga pochylenia się do przodu i oderwania pleców od fotela niezależnie od jego ustawienia. Nie wspomnę już o smrodzie, które wydzielają plastiki z szoferki i z przestrzenie pasażerskiej. Chwilami unosi się taki syf w powietrzu, że aż zatyka. Powiem jedno: niemiłosiernie tandetny chłam.

  • MIG – 11.06.2010

    MAZ, Bogdan i Higer (LAZ szczęśliwie padł) to najgorsze dziadostwa jakie spotkać możemy na polskim rynku. Tandetą wieje na kilometr, stylistyka praktycznie żadna, odporność na korozję równa zeru. Wolałbym po stokroć brzydkiego SORa, bo wyprodukowany w cywilizowanym kraju. Co do wspomnianego smrodu plastiku - miałem niedawno okazję przejechać się Bogdanem w upalny dzień - również śmierdziało, pomimo faktu, że auto ma już kilka miesięcy i mogłoby się wyśmierdzieć. Smród zostanie. Jeszcze drzwi wypadają - może to seryjnie zapewnił producent zamiast klimatyzacji :) Solbus, pomimo że jego produkty pozostawiały do życzenia, oferował o wiele więcej.

  • kierman – 11.06.2010

    ch..ja sie znacie wszyscy pseudo znawcy. jeżdziłem MAZem 504 w latach 70tych prawie po całej Europie i jak na tate czasy to był już BARDZO dobry wóz...nie rozumiem więc skąd ta cała nagonka??? zazdościcie? czy macie żal, że nie wygrał wasz ukochany solaris, który do niczego sie nie nadaje ( no chyba, że do spalenia - co mu się wyjątkowo czesto zdaża...) Jak się nie znacie to się nie wypowiadajcie bo to są naprawde dobre wozy

  • raf – 11.06.2010

    Nie osmieszaj sie kierman. Na kustosza w muzeum sie nadajesz.

  • kierman – 11.06.2010

    raczej Ty się osmieszasz...jeżdziłeś kiedys mazem czy innym autobusem?? czy tylko wozisz zad na siedzenaich dla pasażerów i kasujesz bilet z ulga 50% dla rozwydrzonych gnoi z gimnazjum???

  • kynek – 12.06.2010

    kierman niektórzy to mają rację że czas na kustosza, jeśli cię dobrze kojarzę to jesteś ten kulturalny kierowca z warszawy, to widać tę twoją kulturę jak się wypowiadasz. A co do maza to mają rację śmierdzi i tyle. To że nie lubisz solarisa tylko tureckie mercedesy jak twój prezesik Warszawski to twoja sprawa, ale widzę że do zasiłku tureckiego możesz jeszcze korzystać z zasiłków na białorusi, po co ty się chłopie męczysz i żyjesz w POLSCE jak ty jesteś taki pasjonat cudownej myśli technicznej z białorusi i turcji. Powodzenia w nowym miejscu pracy.

  • raf – 12.06.2010

    Po prostu pomysl kierman. Wypowiadasz sie o wspolczesnych konstrukcjach na podstawie tego co doswiadczyles 40 lat temu. To nie ma sensu. Mam nadzieje ze bedzie wygrywal Solaris i obecnemu pokoleniu mlodosc bedzie sie kojazyla z polskimi autobusami a nie jakims zlomem bialoriskim.

  • kynek – 12.06.2010

    Brawo raf też uważam że mamy tyle fabryk w Polsce nawet zachodnich marek że nie potrzeba dawać zarabiać innym. Jokoś czesi na przetargu w Pradze umieli wprowadzić swojego producenta. Ostatni nius w Przemyślu w przetargu wygrał turek otokar czy coś takiego jak się dowiem to napiszę, pogratulować kolejnej trafionej decyzji. Już dwie polskie fabryki przestały istnieć pora aby pozostałe funkconowały.

  • Fw- szparki – 12.06.2010

    Gratuluje firmie Pawelec Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec zapewnienia komfortu jazdy autobusem w wysokich letnich temperaturach z tymi "szparkami-okienkami",a komentarz z racji upalnej pogody ;)

  • JaRkO – 12.06.2010

    Przecież mamy polskie produkty a dajemy zarobić Łukaszence, który teraz się śmieje z nas Polaków.To jest skierowane do takich osób jak kierman, którzy wolą wschodnie wynalazki po prostu pogratulować.Kynek i Raf popieram też wolę polskie autobusy

  • seeker – 12.06.2010

    Bardzo mnie ciekawi jaki jest koszt takiego MAZa. Teoretycznie pan Pawelec ma mieć w sumie 10 MAZów z EURO 5

  • Individoom – 13.06.2010

    Ciekawie, czy wy myślicie że jakbyś Maz był nie konkurencyjny w Polsce, ktoś by go kupił? Tak sobie, żeby dać kasę Lukaszeńce?! Heheh... Jak spełnia wszystkie wymogi takiego "cywilizowanego kraju" jak Polska, to ma prawo na ten rynek! Wiem że jezdżą i w Rosji i na Ukrainie, Serbii i innych krajach i sobie dają radę! I jakoś Maz nie padł tak jak Jelcz...

  • kierman – 13.06.2010

    wygrał by jelcz którego niestety już nie ma to dopiero byście narzekali że polski,ze jelcz, że cośtam cośtam...wole najgorszego maza czy turka od waszego wielebnego soalrisa...który tak na marginesie prawie nic polskiego nie ma...najpierw pomyślcie co piszecie a potem dopiero piszcie bo jak narazie to wy sie osmieszacie. @kynek: dziecko drogie musze cię zmartwić - nie jestem z wawy. ale skoro masz zatargi z jakimś kierowcą to wcale się nie dziwie...z miłą checią też bym ci zamknął drzwi przed samym nosem i odjechał z usmiechem od ucha do ucha

  • zaz 1103 – 13.06.2010

    @kierman: Solaris jest tak samo polskim producentem autobusów jak Autosan i Solbus. Wszystkie te marki wykorzystują główne podzespoły z importu i generalnie ograniczają się do produkcji nadwozia, podwozia oraz montażu końcowego. Jedyna różnica jest taka, że Solaris potrafi zarabiać pieniądze.Także może Ty jako pierwszy zastosuj zasadę "najpierw myśl, potem pisz", a później wymagaj od innych. @Individoom: Póki na Białorusi będzie Łukaszenka, póty MAZ nie zbankrutuje, ponieważ obok Niemana (niewielki udział) jest jedynym dostawcą autobusów miejskich, podmiejskich i międzymiastowych maxi w tym kraju. Nawet rosyjscy producenci nie są dopuszczani do rynku. Żeby nie było, że MAZ genialnie się sprzedaje dodam, że w 2009 roku miał spadek produkcji autobusów o 35,1%, a w I kwartale 2010 o kolejne 47,9%.

  • MIG – 14.06.2010

    Czy negacja wschodniej motoryzacji to wielbienie Solarisa? Popieram tańsze od bolechowskich autobusy i tutaj dobry był Solbus, niezły (choć brzydki) jest SOR. Ale nie ukrywajmy - białorusini czy ukraińcy pozostali w tyle ze swoją motoryzacją, a jakość autobusów była, jest i będzie znacznie gorsza, odporność na korozję zerowa i komfort porównywalny może z Ikarusem 200 z popprzedniej epoki (jednak w porównaniu wolę starego Ikarusa niż nowego Bogdana). Kolega jeździł ciężarówką MAZ - po kilku latach był w stanie gorszym, niż 20-letnia Scania.

  • Asesino – 14.06.2010

    @kierman: a "turek" Mercedes O345G też ma w sobie tyle tureckiego, że ho ho... wszyscy liczący się producenci korzystają z grubsza z podzespołów tych samych firm. "z miłą checią też bym ci zamknął drzwi przed samym nosem i odjechał z usmiechem od ucha do ucha" - tytułujesz się kiermanem ale kiermanem nie jesteś - jesteś sfrustrowanym chamem który tylko pracuje jako "kierman".

  • Jan – 14.06.2010

    A ja słyszałem, że Solbus sprzedał gazowce LNG (te krakowskie) do innego miasta w Polsce. Czy ktoś wie gdzie one będą jeździć?

  • raf – 14.06.2010

    Kierman zamknal by te dzwi od MAZa bo jest typowal ofiara komunizmu. Tak sie wtedy pracowalo i na takim sprzecie jezdzilo. Latwiej sie dorobic dobrej polskiej marki niz wyprostowac mentalnosc pokomunistycznych ludzi.

  • koronacki – 14.06.2010

    Ludzie, totalnie was wszystkich pogrzało! Całe szczęście mamy w tym kraju jako taki wolny rynek i każdy ma prawo (na pewno firma prywatna) kupić co chce. Wasze poglądy ekonomiczne pochodzą z XVIII wieku i zupełnie nie jest was w stanie przekonać fakt, że już od ponad dwustu lat co mądrzejsi mówią o tym że nie wolno bronić zbytnio własnego rynku przed importem (kłania się stary, ale jary Ricardo). Taki system, którego chcecie (Polska dla polskich autobusów) prowadzi tylko i wyłącznie do zubożenia społeczeństwa! Na marginesie, to ja jestem ciekaw jakiej produkcji są komputery, z których wysyłacie te bzdury... Jakim prawem kupiliście niepolskie komputery?! Dlaczego tak nie piejecie ze złości, jak Niemcy kupują Solarisy - przecież powinni tylko Mercedesy i Many!

  • raf – 15.06.2010

    Nie zauwazylem na tym forum aby ktos wzywal do ograniczenia konkurencji ani nie zauwazylem piania ze zlosci kiedy w Polsce wygrywa MAN, Mercedes czy Scania. To co mnie denerwuje to czesem spotykana tu bezrozumna niechec do polskich producentow z powodu jakichs doswiadczen i przyzwyczajen sprzed pol wieku. Zauwaz tez ze w Niemczech wygrywaja glownie firmy niemieckie, w Czechach czeskie itd. Czyzby zglupieli?

  • MIG – 15.06.2010

    Tutaj nie chodzi o polskich producentów, ale tych zza Buga i Chin. Pomyślcie, jeżeli w tych pojazdach wykorzystywane są te same, co w naszych i zachodnich konstrukcjach podzespoły, a więc stosunkowo drogie, a przy tym autobus jest tańszy od Solarisa, MANa, Autosana, to przecież na czymś zaoszczędzić musieli. Na czym? Na JAKOŚCI. I co nam po tym, że z MAZa zostanie dobry silnik, jak skorodowana buda się rozsypie?

  • koronacki – 15.06.2010

    W Niemczech wygrywają głównie firmy niemieckie bo są rzeczywiście najlepsze. Czesi zawsze byli trochę inni a ich wspieranie własnych marek doprowadziło do tego że jeszcze kilka lat temu we austriackich i włoskich alpach Polacy rozwozili się pięknymi Scaniami, Neoplanami i Mercami a niby bogatsi Czesi starymi jak świat Karosami, które nie mogły pod byle górkę podjechać. Szczerze mówiąc to co i rusz na tym forum pojawiają się merkantylistyczne komentarze - po co dawać zarabiać innym jak sami coś produkujemy. Patrz, chociażby komentarz Kynka. Musicie zrozumieć, że zbytnie ograniczanie importu do niczego dobrego nie prowadzi. To właśnie dzięki konkurencji powstała wspaniała firma Solaris, a takie wsteczne wynalazki jak Jelcz upadły. Obecnie nasz producent jest liczącym się w świecie eksporterem, a Jelcz nawet w czasach świetności żadnej interesującej konstrukcji nie stworzył - same kopie Skód, czy Berliett. Twój wywód MIG jest raczej karkołomny. Skoro wszyscy używają tych samych podzespołów, a zaoszczędzić się da tylko kosztem jakości to wszyscy powinniśmy z założenia kupować najdroższe autobusy. Nie twierdzę, że MAZ oszczędza dzięki wykorzystaniu nowoczesnego łańcucha dostaw, nowych technologii czy rozsądnego zarządzania pracownikami. Ale jeśli rzeczywiście MAZ to tandeta to sam rynek go ukarze. Firmy, które kupią pseudo tani autobus, który potem się będzie psuł, zbankrutują i wszystko się uzdrowi. Wielu z forumowiczów chciałoby te sprawy załatwić systemowo, a one powinny załatwić się same. Dlatego też nie powinno być przewoźników państwowych czy samorządowych, a tylko przewoźnicy prywatni wykonujący usługi na zlecenie właśnie państwa.

  • bartek – 15.06.2010

    Należy się z Tobą zgodzić w kwestii importu i rozwoju.Przykładem jest Autosan który został zmuszony po przez silną konkurencje innych producentów do rozwoju i ulepszania własnych konstrukcji.Dziś widać że wyszło mu to na dobre bo fabryka produkcje całkiem niezłe autobusy i co najważniejsze zdobywa nowe rynki stara się udoskonalać swoje produkty.Gdyby nie konkurencja z zachodu to do dziś w Sanoku klepali by nie zmieniona H9 i H10 jako model flagowy.Niektórzy tutaj podają za przykład Czechów tylko spójrzcie na lata 90 kiedy to taki Autosan wprowadzał nowe modele rozpoczynał współpracę z zachodnimi koncernami a taka Karosa w dalszym ciągu klepała ten sam model po face liftingach. Po za tym takie są prawa wolnego rynku Autosan eksportuje swoje produkty do innych krajów Solaris tez wiec i my kupujemy coś produkowane przez innych.

  • JaRkO – 15.06.2010

    wkrótce 2 Mazy 206 będą wozić pasażerów Wrocławia. http://www.dla.com.pl/upload/pdf/przetarg1/informacja.o.ofertach.DLA.pdf

  • koronacki – 16.06.2010

    Jeśli DLA rzeczywiście wybierze modele trzech różnych producentów kupując zaledwie 12 autobusów, to będzie to co najmniej dziwne.

  • JaRkO – 16.06.2010

    zamiast tego Sora CN wolałbym Irisbusa Crosswaya

  • kynek – 16.06.2010

    @kiermam o Twoim sposobie na życie to już wszyscy wiedzą a jeszcze bardziej dajesz to do zrozumienia że jesteś prostak i tyle. Ale jak na antyka że ty się z klawiatury nauczyłeś korzystać to i tak nieźle chyba że ci to ktoś pisze. A co do Solarisa to masz kompleks że tylko możesz popatrzeć jak inni jeżdżą. Myślę że z wiekiem masz kłopoty emocjonalne, skończ z tym hamstwem i przejdź do sensownego wymieniania informacji i poglądów czemu ten portal służy.

  • hn – 09.06.2017

    zagan ul xxx lecia

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...