Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze gazowe hybrydy od Mercedesa u klientów

infobus
01.03.2019 10:00
0 Komentarzy

Dzięki opcjonalnemu modułowi hybrydowemu, teraz autobusy Mercedes-Benz Citaro NGT na sprężony gaz ziemny (CNG) są o 8,5% bardziej wydajne.

Daimler cały czas akcentuje, żeprzejście na elektryczne systemy napędowe w autobusach miejskich to skomplikowanytemat, który wymaga obszernych i długotrwałych przygotowań. Dlatego producentpoleca stosunkowo szybszą i mniej kosztowna opcja wdrożenia inwestycję w innąprzyjazną dla środowiska technologię, czyli CNG. Tutaj w ostatnim czasie ofertaniemieckiego producenta przeszła szereg zmian, a jej najnowszą propozycję jest gazowahybryda Mercedes-Benz Citaro NGT.

Jak podkreśla firma, dziękiopcjonalnemu modułowi hybrydowemu Mercedes-Benz opracował technologicznąprzyjemność: hybryda Citaro NGT jest nawet o 8,5% bardziej wydajna.

Zdaniem Daimlera, silnikigazowe nie emitują prawie żadnych cząstek stałych, a emisja NOx jest na bardzoniskim poziomie. W połączeniu z biogazem lub biogazem hybryda Citaro NGT stajesię prawie neutralna pod względem emisji CO2.

O debiucie gazowej hybrydyMercedesa na targach Busworld 2017 i jej szczegółach technicznych pisaliśmy wInfoBusie TUTAJ

Światowa premiera

Argumenty Daimlera przekonałykilku europejskich przewoźników. Jako pierwsze zareagowało przedsiębiorstwo użytecznościpublicznej w Augsburgu – wieloletni gazowy partner Mercedesa, którego zakupiło sześćnowych autobusów hybrydowych Citaro NGT.

Jeszcze większą nowość przygotowałOldenburg, gdzie lokalna firma transportowa VWG wprowadzi niebawem doeksploatacji pierwszy na świecie hybrydowy autobus przegubowy Mercedes-Benz Citaro G NGT hybrid. Do tego pojazd ten będzie tankowany biogazem.W pełni ekologiczny gigant.

Jak ocenia Mercedes, zapotrzebowaniena gazowe hybrydy w Europę rośnie, o czym przekonują spływające zamówienia. M.in.z:

  • z Francji – z Bourges, gdzie firma transportowa STU Bourges (spółka zależnąod RATP Dev) zdecydowała się pierwsze hybrydowe Citaro NGT;

  • z Hiszpanii, gdzie tak duże firmyjak EMT Madrid i Aucorsa Cordoba już złożyły pierwsze zamówienia;

  • i spora niespodzianka – z Ljubljany,która już zakontraktowała aż 17 autobusów hybrydowych Citaro NGT, które latem tegoroku zaczną jeździ po w stolicy Słowenii.

A kto w Polsce pierwszy zdecyduje się na pierwszą gazowa hybrydęod Mercedesa?

Komentarze