TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze elektrobusy z Autosanu trafią do Niemiec!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.11.2017 19:00:43 55 komentarzy
fot. Autosan

Dziś, 21 listopada na hali produkcyjnej fabryki AUTOSAN podpisana została Umowa pomiędzy AUTOSAN sp. z o.o. a niemiecką firmą ebe EUROPA GmbH z miasta Memmingen na dostawę autobusów marki AUTOSAN z napędem elektrycznym. Tym samy pierwsze elektrobusy z sanockim rodowodem przestają być koncepcją a stają się faktem!

Dokument podpisali Prezes Zarządu AUTOSAN sp. z o.o. Pan Michał Stachura oraz Prezes Zarządu ebe EUROPA Pan Alfred Neutzner i Dyrektor Handlowy ebe EUROPA Pan Udo Riess. Kontrakt został zawarty w obecności Prezesa Zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Pana Błażeja Wojnicza.

Na początku uroczystości głos zabrał gospodarz spotkania Pan Michał Stachura.

"Podpisanie dzisiejszej umowy to historyczny moment dla AUTOSAN sp. z o.o. i to z co najmniej z trzech powodów:- po pierwsze dlatego, że AUTOSAN wyprodukuje do końca marca 2018 r. pierwsze w swojej historii autobusy elektryczne oparte o najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, co mamy nadzieję, rozpocznie szerszą współpracę biznesową z naszym Klientem firmą ebe EUROPA Gmbh, - po drugie dlatego, że wyprodukowane autobusy będą jeździły w miastach naszego zachodniego sąsiada i będą to pierwsze autobusy AUTOSAN wyeksportowane do Niemiec,- po trzecie dlatego, że dostawa zakontraktowanych dzisiaj autobusów jest pierwszą umową eksportową po przejęciu AUTOSANU przez Polską Grupę Zbrojeniową." – podkreślił Prezes Stachura.

"Szukaliśmy wiarygodnego partnera, który będzie zdolny terminowo dostarczyć na rynki europejskie produkt wysokiej jakości. Takiego partnera znaleźliśmy w Sanoku i mam nadzieję, że to dopiero początek dobrej współpracy" - powiedział Udo Riese, Dyrektor Handlowy ebe EUROPA.

W swoim wystąpieniu Prezes Zarządu PGZ S.A. Pan Błażej Wojnicz przede wszystkim pogratulował niemieckiemu partnerowi dokonania dobrego wyboru oraz zapewnił Zarząd AUTOSANU o pełnym wsparciu zarówno Polskiej Grupy Zbrojeniowej jak i Ministerstwa Obrony Narodowej. "Bardzo cieszę się, że AUTOSAN po latach stagnacji wraca na rynki europejskie. Obecny, dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa możliwy jest dzięki włączeniu Spółki w struktury PGZ" - powiedział Prezes Wojnicz.

"Podpisanie dzisiejszej umowy świadczy również o tym, że Rząd Polski oraz Polska Grupa Zbrojeniowa podjęły bardzo dobrą decyzję związaną z zakupem fabryki AUTOSAN i to nie tylko wynikającą z przyczyn społecznych, ale również finansowych i rozwojowych" - dodał Prezes Zarządu AUTOSAN sp. z o.o.

Podpisana dzisiaj Umowa zakłada dostawę 4 sztuk ekologicznych, miejskich, 12-metrowych, niskopodłogowych autobusów SanCity 12LF z silnikami elektrycznymi. Pojazdy wyposażone zostaną w baterie firmy BMZ oraz najnowszą wersję osi napędowej firmy ZIEHL-ABEGG z silnikami zamontowanymi w piastach kół. Klimatyzacja i ogrzewanie autobusów wykorzystywały będą innowacyjną technologię opartą na pompie ciepła.

"Elektryczne" SanCity będące przedmiotem podpisanej Umowy zostaną wyeksportowane do Niemiec i tym samym pasażerowie komunikacji miejskiej niemieckich miast będą mieli możliwość podróżowania polskimi autobusami z Sanoka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
ebe EUROPA
Ziehl-Abbeg
BMZ
elektrobus
  • Wroc – 21.11.2017

    Się porobiło! To Niemcy kupują "PiSowskie" Autosany a nie Solarisy. Ciekawe co na to etatowi opluwacze wszystkiego co nie jest z Solarisu... Brawo Autosan! Szkoda że nie wiadomo ile sztuk tych elektryków wyprodukuja. Super wiadomość

  • solaris150 – 21.11.2017

    GRATULACJE !!!

  • vb – 21.11.2017

    I co na to Ursus , dalej orze jak może . Taka potęga i nic nie wychodzi .

  • solaris150 – 21.11.2017

    @ Wroc : 4 sztuki pojadą póki co do Niemiec ;)

  • Marek – 21.11.2017

    No tego się nie spodziewałem :) Oczywiście gratuluję, bo kibicuję Autosanowi

  • Miro Maro – 21.11.2017

    @Wroc Radze czytać artykuły dokładnie, wyprodukują 4 autobusy

  • Miro Maro – 21.11.2017

    A tak BTW to co teraz powiedzą zaklinacze prawdy z Lublina

  • . – 21.11.2017

    A w materiale video na isanok widać, że tył Sancity się lekko zmienił.

  • mechanik – 21.11.2017

    BRAWO!!!

  • SŁAWEK OPOLE – 21.11.2017

    GRATULACJE DLA AUTOSANA

  • VB – 21.11.2017

    Żeby nie było ja też jestem za . BRAWO TAK TRZYMAĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 321 – 21.11.2017

    BRAWO! To oznacza że Autosan chyba wyciągnął wnioski z poprzednich lekcji. Kibicuje!

  • cracus – 21.11.2017

    Super info - oby tak dalej Autosanie

  • ... – 21.11.2017

    Na isanok.pl na wideo widać lekką kosmetyke tylnych świateł. Głęboko w tle widać za to przód, zdaje się że tam zaszły większe zmiany.

  • Ursus terminowość – 21.11.2017

    Hahahaha pan Udo Reise podkreślił, że szukał partnera który będzie zdolny dostarczyć autobusy TERMINOWO :D Jak myślicie, o kim wtedy myślał? :D

  • . – 21.11.2017

    Na razie zmiany tylko w tyle i boku. Ten przód w oddali jest uchylony dlatego jest jeszcze stary tylko uchylony.

  • . – 21.11.2017

    Jest stary tylko uchylony

  • jtc – 21.11.2017

    1:02 to chyba Siedlce, a ten biały za Ciechanowem to dla kogo?

  • gd – 21.11.2017

    Pora na hejcik, tak? Ciekawe kto tym kieruje

  • www – 21.11.2017

    Bardzo dobrze, ale ile Autosan na tym zarobi? W artykule nie ma o tym mowy.

  • . – 21.11.2017

    @jtc ten biały za Ciechanowem to nowa testówka po modernizacji.

  • Egon antyTrajtor – 21.11.2017

    Ktoś z Solbusa przeniósł się chyba do Autosana. Ta firma z Niemiec już kiedyś chciała brać polskie autobusy. Trochę to dziwne, że biorą cztery. Autosan nie ma nawet prototypu.

  • fagot – 21.11.2017

    Brawa dla polskiej firmy !

  • Bez ekscytacji – 21.11.2017

    Ursus też jeździ za granicą, tylko się tak tym nie chwali. No cóż, raptem cztery sprzedane autobusy Elektryczne Autosana jaskółki nie czynią. Poczekajmy zresztą czy autobusy zostaną w ogóle wyprodukowane, skoro nawet jeszcze nie mają homologacji.

  • Sokole oko – 21.11.2017

    Oszustwo, proszę o informacje na temat tych szemranych panów z Niemiec. Kogo reprezentują ile do tej pory zrealizowali kontraktów i jakie dali zabezpieczenia Autosanowi. Czyżby ktoś narażał Skarb Państwa na straty?

  • Wujek dobra rada – 21.11.2017

    Testowali swego czasu wodorowego Solbusa, ale nic z tych testów nie wyszylo. Warto żeby zainteresowały się nimi odpowiednie służby. Lepiej dmuchać na zimne.

  • Jurek – 21.11.2017

    Po ile te Autosany elektryczne? Nagle milczenie ? Może znowu promocja jak dla wojska i po 649 000 zł netto za sztukę? ;-)

  • tak dalej – 21.11.2017

    Świetna wiadomość. Mam nadzieję, że nie ma tu jakiejś mistyfikacji, że jest to poważna sprawa. Dla firmy byłby to fakt przełomowy. Przy okazji, czy otrzymała od PZG zaległe pieniądze, bo z płynnością zaczynało być krucho.

  • Ursus się nie chwali bo nie ma czym – 21.11.2017

    @Bez ekscytacji - jaki ursus jeździ zagranicą? Podaj miasto, pokaż zdjęcie. ŻADEN autobus MARKI Ursus nie jeździ zagranicą. Jeżdżą natomiast szwedzkie autobusy elektryczne HAW Hybricon zabudowane w nadwoziu CitySmile, to współpraca zapoczątkowana jeszcze przez AMZ. Ta sama firma wcześniej zabudowywała używane Volva. Więc jeżeli Ursusy jeżdżą w Szwecji, to w Lublinie jeżdżą trolejbusy i jeden elektrobus marki Bogdan.

  • sphinx – 22.11.2017

    Ciekawa ta firma. To żaden przewoźnik tylko zdają się opychać swój autobus elektryczny:http://www.ebe-europa.com/blue-city-bus/?lang=enJednego testera zrobił im Solbus:http://www.ebe-europa.com/?attachment_id=12318&lang=enTeraz kombinują z Autosanem.

  • Solidarność – 22.11.2017

    No nie i na takie smarowanie papieru toaletowego przyjeżdża sam prezes PGZ z takimi leszczykami?! Upadek . Miał przywieźć kasę na wypłaty a nie firmować pseudo szemrany interesik.

  • K Ł A M S T W O !!! – 22.11.2017

    ABE EUROPA to start-up, integrator technologii - zajmują się marketingiem podzespołów samochodowych od firm produkujących baterie, silniki, mosty itp. oraz wspierają integracje tych podzespołów podczas projektowania autobusów. Znaleźli PIERWSZEGO chętnego królika doświadczalnego w postaci Autosanu, który w oparciu o części dostarczone przez innych klientów ABE i ich wsparciu złożył 4 PROTOTYPY. I teraz te prototypy ABE będzie udostępniać do testów. Do sprzedaży jeszcze bardzo daleka droga, to tak samo jak te chińskie autobusy na testach w niektórych miastach Polski.

  • @ Wroc – 22.11.2017

    Naucz się dziecko czytać ze zrozumieniem - nikt nie napisał, że sprzedali a jedynie że "dostarczą". To kolosalna różnica.

  • @solaris 150 – 22.11.2017

    Nie ma czego gratulować - 4 sztuki wydzierżawione niemieckiej firmie, która podjęła się udostępniania tych autobusów do testów. Do zakupu jeszcze długa droga. Takie same firmy działają w Polsce, które biorą np. tureckie i inne egzotyczne autobusy, a potem starają się znaleźć jakieś MPK czy MZK, które zechce je przetestować. Przewoźnik bierze, pojeździ za pół darmo, po czym mówi - jak będziemy organizowali przetarg to możecie złożyć ofertę bo autobusów nie kupuje się z wolnej ręki.

  • Ochódzki;) – 22.11.2017

    Słuszną linię ma nasza władza :)

  • Maniek – 22.11.2017

    Brawo Bocian

  • Buć – 22.11.2017

    Kto finansuje tą farsę - to jest jawne wyprowadzanie pieniędzy z państwowej firmy

  • mechanik – 22.11.2017

    Piękny hejt leci, nie ma co.

  • Komediant – 22.11.2017

    @sphinx Autosan się przebiera za Krzyżaka żeby udawć germańca. Co za komedia :D A widomo coś o sytuacji finansowej tej niemieckiej wydmuszki?

  • dd – 22.11.2017

    Ale tyłki bolą... Autosan robi swoje, buduje, sprzedaje i pojawi się za zachodzie. Tak trzymać.

  • Nemo – 22.11.2017

    ta wspaniala firma zamawia kolejne 4 autobusy - do tej pory sprzedano tylko 4 sztuki :) czyli wzrost sprzedazy o 100%

  • haha – 22.11.2017

    Zamówili? Zamówili. Będzie produkt, przyspieszy to testy i do przodu. Najlepiej pisać z bolącym tyłkiem, byle tylko pohejtować i udowodnić (Tylko komu? Sobie?) że czarne jest białe. Wracaj do hali składać autobusy.

  • Polski Przemysł – 22.11.2017

    Czytajcie między wierszami - zamówili 4 autobusy w Sanoku. Polacy mają zrobić budy a cały osprzęt techniczny i rozwiązania przyjadą z Niemiec, niemieckie baterie BMZ, niemiecki napęd Ziehl-Abegg itp. Wszystkie technologiczne rozwiązania gotowe z Niemiec!! Nasi polscy producenci wartościowych podzespołów do autobusów elektrycznych (baterii, falowników, silników, elektroniki) nie będą mieli żadnych dostaw a nadwozia to raczej nie jest szczyt hitech w autobusie elektrycznym. Dla naszej gospodarki to niewielki pożytek

  • Owce – 22.11.2017

    @Polski A skąd to niby wiesz? Bo tak piszesz? Nie ma żadnych danych na potwierdzenie twoich objawień, piszesz byle tylko zdezawuować i ulżyć sobie. Kolejny autobus powstaje i pozostaje tylko hejt, tak?

  • . – 22.11.2017

    Hehe, widzę że konkurencja nie szczędzi grosza na PR. Można marudzić, ale na niewiele się to zda.

  • CNG FAN – 22.11.2017

    Co by nie pisać to dobrze że wchodzą w nowy segment autobusowy :) Jest na to bum więc mogą i oni ugryźć coś;)

  • Realistyczny obraz – 22.11.2017

    To nie konkurencja sypie groszem, tylko taki jest realistyczny obraz sytuacji. Autosan nie wyprodukował i nie homologowal żadnego autobusu elektrycznego. Nie może porównywać się np. do Ursusa, który dostarczył już wiele elektrobusów i jeszcze więcej ma zamówionych.

  • Electric – 22.11.2017

    Kolego z tym wiele to dużo za wiele przesadziłeś, ładniej by wyglądało kilka :) Będzie śmiech na sali jak Autosan zacznie sprzedawać elektryki masowo,a traktor będzie w czarnej du... HAHA

  • BV – 22.11.2017

    Realistycznie WIELE ZNACZY 11 . WIELE TO BĘDZIE GDY WYPRODUKUJĄ DLA ZIELONEJ GÓRY TERAZ JEST KILKA - NAŚCIE I TO Z BÓLEM .

  • ttt – 22.11.2017

    A kto od Autosana kupi jakiegos elektrobusa jesli nie sprzedali ani jednego?Jeszcze ze dwie takie "wydmuszki" złapia i kazdej dostarcza po 4 sztuki i juz wtedy beda mogli do rubryczki "ilosc dostarczonych elektrobusów" wpisac 12.I wtedy maja realna szanse cos sprzedac.A te przykładowe 12 sztuk to bedzie koszt zaistnienia w nowym segmencie...I doswiadczenie jakies przy okazji....

  • kku – 23.11.2017

    Dobra wiadomość. Kolejny krok dla Autosanu

  • CNG FAN – 23.11.2017

    ttt rok temu nikt nie wróży Autosanowi życia, a tu proszę żyją sprzedają kontrakt mają na ponad 100 szt w najbliższym czasie :) Zrobili całkiem udanego San City cng więc może i elektryki im wypala :) kadrę mają młoda i rozwojowa :)

  • @CNG FAN – 24.11.2017

    Lepiej by było, żeby wypalali z kadrą starą i doświadczoną, a nie dopiero prowadzili eksperymenty na żywym organizmie. Ale spoko - lokalny patriotyzm zapewni trochę zamówień w Galicji.

  • CNG FAN – 24.11.2017

    Ciężko mówić o starej kadrze i nowoczesnych autobusach wypchanych elektroniką; ) Stara kadra była dobra do H9 ale te czasy minęły :) Jak narazie te eksperymenty bardzo dobrze im wychodzą więc nie ma co narzekać:)

  • expert od frzystkiego – 18.01.2018

    będzie wesoło, bo Niemiec to wydmuszka, takie tam coś gmbh (sp. z o.o.), dziadek ma kontakty i pewnie wie jak wyciągać kasę na "ekologiczny" transport. nasi będą na istniejące podwozie i baterie dostosowywać istniejące budy. to się nazywa adaptacja. Jak Autosan sobie z tym poradzi, nie mam zielonego pojęcia ale życzę polskiej myśli technicznej powodzenia

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...