TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze elektrobusy w Budapeszcie. Węgierskie Modulo
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.05.2016 13:06:55 4 komentarze
Pierwsze elektrobusy w Budapeszcie. Węgierskie Modulo

30 kwietnia pierwsze autobusy elektryczne C68E Modulo rozpoczęło obsługę linii na Zamek Królewski w Budapeszcie.

Aktualnie na tej trasie można spotkać 5 takich egzemplarzy ? pozostałych 15 jest w drodze. To nie wszystkie wiosenne wzmocnienia BKV.

Made in Hungary

Zacznijmy od ?zielonej rewolucji?, czyli wejścia elektrobusów do regularnej obsługi linowej w stolicy Węgier. Trasy 16A i 116 są teraz obsługiwane przez pierwszych 5 szt. midibusów z napędem elektrycznym ? C68E Modulo. Łącznie BKV zamówiło 20 tego typu pojazdów, podpisując w zeszłym roku stosowną umowę z firmą Evopro Systems Engineering Kft. Aby było jeszcze ?prościej?, oficjalnie marka elektrycznych autobusów nazywa się MABI-BUS, która w swojej ofercie ma także standardowe i przegubowe konstrukcje - znane do tej pory marką ? ARC-Ikarus (np. przegubowy model V187). Według węgierskiego portalu magyarbusz.info, aktualnie nazewnictwo w ramach marki MABI-BUS Kft zostało na szczęście już ujednolicone i wszystkie modele nazywają się teraz Modulo, które z grubsza możemy podzielić na cztery podstawowe typy (łącznie i czysto teoretycznie jest ich razem ? 26):

  • Modulo C 68 E (Medio) - 8-metrowy autobus miejski z napędem elektrycznym;

  • Modulo C 68 H (Medio) - 8-metrowy autobus miejski z napędem hybrydowym;

  • Modulo M 108 D ? niskopodłogowy autobus miejski o długości 12,7 metra z silnikiem Cummins Euro 6;

  • Modulo M 168 D ? niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski o długości 18,75 m z silnikiem Cummins Euro 6.

Wracając do Budapesztu, w maju br. stolica Węgier odbierze kolejne 15 autobusów Modulo C68E i tym samym zamknie swój pierwszy elektryczny kontrakt. Wszystkie pojazdy będą klimatyzowane i niskopodłogowe. Ich pojemność pasażerska to 41 pasażerów (37 + wózek). Zastosowane akumulatory pozawalają im pokonać trasę do Zamku Królewskiego przynajmniej cztery razy. Potem muszą zostać doładowane. Wartość elektrycznego zamówienia BKV wynosi 3,9 mld HUF, który to suma częściowo została dofinansowana przez węgierski rząd. Jak podkreśla przewoźnik, zakupione e-pojazdy w całości zostały opracowane i wyprodukowane na Węgrzech.

Kolejne Conecto

Nie tylko elektrobusy pojawiły się w ostatnim tygodniu w Budapeszcie. Najbardziej obciążone linie komunikacyjne wzmocniło grupa 15 szt. niskopodłogowych autobusów Mercedes-Benz Conecto LF G. To efekt rozszerzania kontraktu przewozowego przez Gminę Budapeszt z przewoźnikiem VT Arriva. Dzięki temu od 1 maja w południowej części miasta pojawiły się fabrycznie nowe pojazdy, a udział niskopodłogowych konstrukcji w budapesztańskiej flocie wzrósł do 80%.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Budapeszt
Węgry
BKV
Modulo
elektrobus
Mercedes-Benz
Conecto
  • lechu – 03.05.2016

    1998r

  • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz – 04.05.2016

    Szkoda, że Arriva kupiła kolejne Konserwy. Szkoda, że Ikary zastępuje takie badziewie. Powinni kupić Solarisy, albo jakieś węgierskie autobusy (o ile takie produkują).

  • :) – 04.05.2016

    @zzzzzzzzzzzzzzzzzzz Podobno Solaris wygrał jeden z przetargów w Budapeszcie.

  • P5 – 10.05.2016

    Dlaczego 'powinni kupić jakieś węgierskie'? Nie masz pojęcia czy nawet są takowe produkowane ale automatycznie nadajesz im 'rekomendację'? Conecto to bardzo przyzwoity autobus. Jedyny niskacz z oknami jak Ikarus. W sam raz dla oszczędzających na klimie prywaciarzy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....