Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze dwie „piętnastki” MAN w Opolu

infobus
30.10.2014 18:10
0 Komentarzy
>MAN kontynuuje dostawy autobusów 15-metrowych w Polsce. Po przekazaniu 6 szt. używanych pojazdów Lion`s City L dla MZK Gorzów Wlkp., teraz przyszła kolejna na dwa nowe pojazdy tego typu i najbardziej lojalnego partnera –MZK Opole. Uroczystość ich przekazania odbyła się 28 października br. (przy drogowskazie miast partnerskich), a jeden z autobusów otrzymał imię 'Potsdam’. To uhonorowaniem niemieckiego miasta, który od ponad 40 lat współpracuje z Opolem, co zaowocowało mnogością kontaktów między organizacjami, instytucjami i stowarzyszeniami kultury, nauki, sportu, turystyki, oświaty i szkolnictwa. –„Tam jeździ tramwaj nazwany 'Opole’, a zatem i my nazwaliśmy jeden z najnowocześniejszych naszych pojazdów właśnie nazwą naszego partnerskiego miasta”- tłumaczył Krzysztof Kawałko, wiceprezydent Opola. Dlatego najnowszy zakup to można powiedzieć podwójny debiut. To zarówno premierowe pojazdy 15-metrowe we flocie MZK, jak i pierwszy opolski autobus, któremu nadano imię. Prezentacji nowych pojazdów towarzyszyły pokazy taneczne, a także wystawa fotografii przedstawiających miasto partnerskie Poczdam. W środku najnowszego MAN-a można było także zobaczyć film o niemieckim mieście. Kulminacyjnym wydarzeniem był „chrzest”autobusów poprzez rozbicie butelki szampana przez prezydenta miasta o specjalny stojak przy jednym z nadkoli nowego MAN-a. Nowe niskopodłogowe autobusy od 30 października obsługują linię nr 15. Pojemność najnowszych opolskich „lwów”to 127 miejsc, w tym 38 miejsc siedzących i 89 miejsc stojących. align=”center”>MAN Lion`s City L w barwach MZK Opole>Dodajmy, że MZK Opole po raz kolejny zdecydowało się na zakup fabrycznie nowych autobusów marki MAN, które zostały wyprodukowane przez polskie fabrykach koncernu –w Sadach i Starachowicach. Po zeszłorocznym zakupie 16 szt. standardowych (maxi) modeli Lion`s City, teraz przewoźnik stawia na klasę mega i pierwsze w taborze modele MAN Lion`s City L o długości 15 m. Łączny koszt ich zakupu to prawie 2,3 mln zł brutto. Zakup „piętnastek”przez Opole był możliwy dzięki unijnej dotacji, którą zdobył urząd miasta –łącznie 1,3 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013. W przetargu o ten kontrakt MAN rywalizował z Solarisem, który ostatecznie zaproponował wyższą kwotę zakupu i zebrał mniejszą punktów za warunki techniczne i eksploatacyjne.–„Do tej pory takich autobusów nie mieliśmy, choć MZK testował jeden w 2009 roku – przyznaje Tomasz Zawadzki, naczelnik Biura Transportu Zbiorowego w Urzędzie Miasta Opola. – Takie autobusy są o trzy metry dłuższe od tradycyjnych i dzięki temu mogą zabrać większą liczbę pasażerów. O tym, że zdecydowaliśmy się na dłuższe pojazdy zdecydowała potrzeba, ale i warunki konkursu w urzędzie marszałkowskim, które preferowały właśnie dłuższe pojazdy.”Jak z kolei ocenia Tadeusz Stadnicki, prezes MZK Opole  –„piętnastki”powinny sprawdzić się w Opolu. –„Podczas testów wypadły nieźle nawet na najbardziej obleganych trasach, a w stosunku do „przegubowców”są tańsze nie tylko w zakupie, ale i w eksploatacji”- przekonuje Tadeusz Stadnicki. Obecnie w Opolu autobusy przegubowe obsługują linie: 5, 8, 9, 12, 15 i 17 oraz pojedyncze kursy na liniach 3 i 13. –„Pojazdy 15-metrowe wzmocnią linie nr 15 – zapowiada prezes Stadnicki. – Teraz w naszej flocie jest grupa 11 przegubowych MAN-ów. Te docelowo 13 dłuższych autobusów w pełni zabezpieczy nasze potrzeby na dziś. W przyszłości, gdy dojdzie do uruchomienia nowych instytucji, czy zakładów pracy, sytuacja może się zmienić”- zastrzega szef MZK. Aktualnie tabor MZK Opole liczy 82 autobusy, z czego aż 59 szt. reprezentuje markę MAN.

Komentarze