TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze Conecto LF w Zielonej Górze
Krystian Kryczka - Opublikowano: 06.04.2011 20:56:22 5 komentarzy
Pierwsze Conecto LF w Zielonej Górze

Dnia 2 kwietnia na placu Centrum Biznesu przy ul. Bohaterów Westerplatte w Zielonej Górze odbyło się uroczyste przekazanie do eksploatacji 13 nowych autobusów miejskich dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze.

Zakup nowych, niskopodłogowych autobusów Mercedes-Benz Conecto LF możliwy był dzięki dofinansowaniu z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. W skład zamówienia wchodzi dziesięć jednostek solowych (jednoczłonowych) oraz trzy jednostki przegubowe (dwuczłonowe). Pojazdy zostały wyprodukowane w tureckich zakładach Mercedesa, a do Polski trafiły w ostatnim tygodniu marca. Ich ostateczne przygotowanie do odbioru przez klienta odbyło się w Centrum Serwisowym EvoBus w Wolicy. Zamówione autobusy wyposażone są w elektroniczne tablice informacyjne (zewnętrzne i wewnętrzne), kasowniki z firmy R&G Mielec. Ponadto w przestrzeni pasażerskiej znalazł się biletomat, co jest już standardem w autobusach miejskich zielonogórskiego MZK. Dla poprawy bezpieczeństwa zarówno pasażerów jak i obsługi, zamontowano system monitoringu wewnętrznego oraz kamerę cofania co znacznie ułatwi manewrowanie tak dużym pojazdem i zapobiegnie w przyszłości kolizją.

Wszystkie pojazdy wyposażono również w klimatyzację, co w gorące dni z pewnością uprzyjemni podróż ulicami miasta. Jednostkę napędową stanowi silnik Mercedes-Benz spełniające wysokie normy czystości spalin EEV. Wnętrze wyposażono w wygodne fotele pasażerskie z miękką wkładką z zielonego materiału. W kabinie kierowcy znajduje się wygodny fotel, wyposażony w regulację oparcia i wysokości siedziska, regulowany pulpit wraz z kołem kierownicy, monitor LCD służący do podglądu kamer oraz zestaw audio wraz z nagłośnieniem. Niskopodłogowe Mercedesy pomalowane zostały oczywiście w firmowe barwy obowiązujące w MZK Zielona Góra. Kierowcy autobusów już nie mogą się doczekać, kiedy przesiądą się do nowych pojazdów. Te, którymi jeździli dotychczas były już wysłużone i zostaną wycofane z eksploatacji. Na uroczystym przekazaniu nowych pojazdów nie zabrakło władz województwa, miasta a także miejskiego przewoźnika. Włodarze nie szczędzili słów podziękowań a także pochwał w kierunku nowych nabytków. Doświadczenie zdobyte podczas eksploatacji dwóch nieco starszych Mercedesów O405 pozwoli na prawidłową i należytą eksploatacje autobusów Conecto. Zakup tak dużej ilości nowych pojazdów to nie tylko poprawa jakości świadczonych usług ale również poprawa humoru w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Zielonej Górze, gdzie przez ostatnie miesiące wiele się działo. Już dnia następnego wszystkie pojazdy rozjechały się po mieście, zastępując w ten sposób wycofane z ruchu Jelcze 120MM/1. Solowe Mercedesy będzie można spotkać nie tylko na liniach miejskich ale także na tych podmiejskich natomiast przegubowe na liniach 8,80,19 a w wakacje nawet na 27. Pełna dokumentacja fotograficzna z uroczystego przekazania nowych autobusów dla MZK Zielona Góra dostępna jest na stronach www.autobusownia.hekko.pl a także na www.zkmkm.org.

1. Spis inwentarzowy autobusów Mercedes-Benz Conecto LF

 

Nr inwentarzowy

Nr rejestracyjny

Marka

403

FZ 3971A

Mercedes Conecto LF

404

FZ 3965A

Mercedes Conecto LF

405

FZ 3966A

Mercedes Conecto LF

406

FZ 3964A

Mercedes Conecto LF

407

FZ 3969A

Mercedes Conecto LF

408

FZ 3968A

Mercedes Conecto LF

409

FZ 3972A

Mercedes Conecto LF

410

FZ 3970A

Mercedes Conecto LF

411

FZ 3963A

Mercedes Conecto LF

412

FZ 3967A

Mercedes Conecto LF

451

FZ 3973A

Mercedes Conecto LF G

452

FZ 3974A

Mercedes Conecto LF G

453

FZ 3931A

Mercedes Conecto LF G

 

 

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zielona Góra
MZK Zielona Góra
Mercedes
  • Stefan0 – 07.04.2011

    mercedesy conecto to złom jakich mało - wszystko w nich trzeszczy podczas jazdy, psuje się elektronika, przecieka dach, tapicerka siedzen do wymiany, głośny silnik - tak funkcjonują tureckie mercedesy conecto po zaledwie roku użytkowania. Jak tak koniecznie chcieli mieć Mercedesy trza było kupić niemieckiej produkcji Citaro a nie turecki szmelc

  • Kazia – 07.04.2011

    ale piękne autobusy. Tak się cieszę że będę nimi jeżdziła!

  • XWJ – 08.04.2011

    Stewfan0 -> Ważniejsze, że nie Solaris, który się zachowuje tak samo, tylko że Polski...

  • Stefan0 – 09.04.2011

    no nie wiem, słyszałem, ze ostatnie partie tych autobusów są kiepskie, ale ja opieram sie na przykładzie z Lublina, gdzie solarisy urbino 12 i trollino sprawują się naprawdę nieźle. Jedyne co można im zarzucić to bardzo głośna praca silnika. Natomiast Mercedesy Conecto po roku użytkowania ewidentnie się psują. Tj. napisalem wczesniej tapicerka siedzen do wymiany, podczas jazdy wszystko trzeszczy, elektronika się psuje, dach przecieka, woda dostaje się pod podłogę, w autobusach przegubowych coś cały czas syczy, zawieszenie głośno się tłucze-ale to już może wina lubelskich dziurawych dróg. W każdym razie widząc jak Mercedesy Conecto prod. tureckiej sprawują się w Lubnie stwierdzam, ze to złom

  • Decompsed – 11.04.2011

    Urbino nie równa się Conecto przynajmniej to nowe roczniki. Conecto a właściwie Shitonecto nie sprawdza się na naszych drogach w najmniejszym stopniu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....