TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze Citaro Euro 6 w Szwajcarii
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 19.04.2013 15:00:08 10 komentarzy
Pierwsze Citaro Euro 6 w Szwajcarii

Fabryka Mercedes-Benz w Mannheim realizuje kolejne kontrakty na najnowsze autobusy miejskie Citaro II generacji wyposażone w silniki Euro 6. Po kilku dostawach dla niemieckich przewoźników przyszedł teraz czas na zagranicznych odbiorców –i pierwszy kontrakt dla Szwajcarii. Dokładniej dziewięć 12-metrowych modeli Citaro Euro 6 trafiło do firmy BLT Baselland Transport AG z Kloten. To jednocześnie pierwsze autobusy miejskie Euro 6 w Szwajcarii. W ich układach napędowych połączono trzy znane technologie: recyrkulację spalin (EGR), filtr cząstek stałych (DPF) i selektywną redukcję katalityczną (SCR). W oparciu o nie koncern Daimler uruchomił produkcję dwóch, zupełnie nowych, 6-cylindrowych silników: OM 936 i OM 470 o pojemności skokowej odpowiednio 7,7 l i 10,7 l. Pierwszy z nich jest już standardowo stosowany w pojazdach typu solo –m.in. w szwajcarskich Citaro, ale także pojawi się w egzemplarzach Conecto LF. Jest on oferowany zarówno w wersji pionowej (OM 936), jak i leżącej (OM 936h). Występuje w dwóch zakresach mocy 220 kW (299 KM) i 260 kW (354 KM). Natomiast w autobusach miejskich solo o bardzo dużej pojemności oraz przegubowych (np. Citaro L, Citaro G czy Conecto LF G) jest stosowany większy silnik OM 470 o także dwóch zakresach mocy: 265 kW (360 KM) i 290 kW (394 KM). Tak w skrócie prezentuje sią najnowsza generacja silników Mercedes-Benz Euro 6, która nie tylko spełnia najbardziej surowe normy w zakresie ekologii, ale także oferuje przewoźnikom dodatkowe korzyści. Oto one:

- o 5% niższe zużycie paliwa w porównaniu do jednostek Euro V;

- o 40% niższe zużycie płynu AdBlue;

- o 50% niższe zużycie oleju silnikowego;

- lepsze osiągi dzięki osiąganiu maksymalnego momentu napędowego przy niższych zakresach obrotów;

- wydłużonym okresy międzyprzeglądowe - np. 120.000 km / 2 lata w odniesieniu do filtra cząstek stałych.

Do osiągnięcia tak dobrych wyników przyczyniła się filozofia „systematycznego oszczędzania”, w tym m.in. systemu rekuperacji energii podczas hamowania oraz odchudzona konstrukcja samego autobusu. Minusem wejścia nowej generacji silników jest generalnie wyższy koszt zakupu autobusu (ok. 5%) oraz znaczne skomplikowanie układu napędowego. Jak to będzie wyglądało w praktyce –zobaczymy po zakupie pierwszych egzemplarzy Euro 6 przez polskich przewoźników. Kiedy to nastąpi? Jeszcze nie wiadomo. Raczej już po 1 stycznia 2014 r.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Szwajcaria
Mercedes
Euro 6
  • aser – 19.04.2013

    Czy w naszym kochanym kraju MB ma zamiar oferować najnowsze citaro czy nadal gnoić nasz kraj i dawać conecto lub zmodyfikowaną wersje starego czy polska to 2 liga w UE jesteśmy drodzy państwo z MB troche szacunku

  • siwy – 19.04.2013

    aser jak cię stać to kup Citaro, a jak cię nie stać, to kup bilet na MPK . a nie czepiaj sie MB, bo sa daleko w przodzie z Euro 6 .

  • ttt – 20.04.2013

    polecam siwz KPK Białystok dostawa jeszcze w tym roku

  • ZF – 20.04.2013

    400KM... ale będzie hulać takie Citaro, jeszcze w połączeniu z ZF'em... :)

  • Adam – 21.04.2013

    Podróż taka to przyjemnośc niestety aser dla szefostwa MB Polska to kraj trzeciego świata zamieszkały przez margines społeczny który wszystko rozkradnie i spali gdyby tylko niemce mogły czy to MAN czy MB to brali by swoje stare modele z lat 90 tych od przewożników gruntownie modernizowali tak jak u nas gnioty jelcza i sprzedawali jako nowy produkt dla naszego kraju takie są fakty.

  • ARG – 22.04.2013

    @Adam i tu się kolego nie mogę zgodzić. Jak dla mnie to fakty są takie że to przedsiębiorstwa ustalając cenę zakupu dostają najtańsze autobusy, bo drogie i dobre nie mają szans w przetargach.

  • sgs – 22.04.2013

    No fakty są takie niestety że mpki są skąpi

  • MIG – 24.04.2013

    Po prostu nie mają kasy na tak nowoczesne wozy. Zresztą - co lepsze? Zakup przykładowo 20 nowych Citaro i eksploatacja ich wraz z kilkunastoletnimi Ikarusami i Jelczami? Czy zakup 50 nowych SORów i wycofanie większości starych Ikarusów i Jelczy? Moim zdaniem opcja 2 jest lepsza. Nowe to nowe, a mniej zaawansowania technologicznego to mniejsze koszty eksploatacji i możliwość zakupu kolejnych nowych autobusów. Pamiętajmy, że Polska to nie Niemcy, ale kraj postkomunistyczny i zacofany, a bieda piszczy w każdym jego kącie.

  • – 24.04.2013

    Bez róznych złośliwości Polska to wciąż bieda a jej okupowana część Lwów jeszcze wieksza

  • sphinx – 24.04.2013

    7,7l i 354 KM? Nieźle.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....