TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze bezpłatne linie obsługiwana elektrobusami w Pradze
Konrad Bek - Opublikowano: 25.02.2016 17:51:42 1 komentarz
fot. Jan Spousta, busportal.cz

3. lutego na ulice Pragi wyjechały pierwsze dwa elektrobusy SOR EBN9,5 pod banderą Arrivy Praha, rozpoczynając tym samym darmową obsługę linii BB1 i BB2.

Na liniach BB1 i BB2, łączących wielofunkcyjny kompleks „BB Centrum” i stację metra – Budejovicka – linii C w Pradze 4. Do ich obsługi wdrożono pierwsze dwa autobusy o napędzie elektrycznym, którymi pasażerowie mogą podróżować bezpłatnie. Ten wariant napędu jest zgodny z pierwotnymi wymogami zmniejszenia limitów emisji spalin oraz zmniejszenia hałasu w gęsto zaludnionej części miasta, a elektrobusy mają za zadanie ją stopniowo obniżać. Jest to wspólny projekt rozwojowy z udziałem spółek ARRIVA i deweloperskiej firmy rozwojowej PASSERINVEST Group oraz ČEZ.

Wzmocnienie połączeń do "BB Centrum" z ważnym węzłem komunikacyjnym linii metra - C zaaranżowało Passerinvest Group już w 2013 roku, ponieważ zapotrzebowanie na tą usługę ze strony klientów – lokatorów całego kompleksu stopniowo wzrastało. Przygotowanie wspólnego projektu rozpoczęło się praktycznie rok temu.

-"Biorąc pod uwagę, że z Arrivą współpracujemy od 2007 roku, podczas gdy "BB Centrum" zawsze będzie starało się wspierać naszych lokatorów, którzy używają naszych produktów i korzystają z usług kompleksu, tak jak w tym przypadku. Firma e-mobility ČEZ dla nas elektryczne autobusy. Oczywiście we współpracy z firmami, które sami wybraliśmy." – mówił dyrektor projektu Radim Passer, Passerinvest GROUP.

-"Do tej pory na liniach jeździły trzy autobusy wyposażone w tradycyjny napęd spalinowy - Diesela. Dzięki nowym elelktrobusom, na liniach teraz spotkamy dwa autobusy tradycyjne i dwa elektrobusy marki SOR. Dzięki temu linia BB1 będzie kursowała częściej niż obecnie - w szczytowych godzinach porannych i popołudniowych szczytu skróciliśmy interwał. Rano już nie trzeba będzie czekać na autobus więcej niż pięć minut." mówi prezes ARRIVA Praha, Daniel Adamek. "Autobusy elektryczne są doskonałe w miastach o dużym natężeniu ruchu, gdzie opary z transportu miejskiego nieproporcjonalnie obciążają środowisko. U nas nadal jest z nimi słabo, ale postaramy się, aby przybywało ich znacznie więcej. Tymczasem mamy trzy pojazdy w Czechach." - dodawał Adamek.

W każdym autobusie elektrycznym możemy pomieścić 73 pasażerów, a podczas normalnej eksploatacji z pasażerami zasięg elektrobusów wynosi około 130-150 km. Rocznie na tych trasach elektrobusy mają przejechać ponad 42 000 kilometrów. Jest to szczególnie ważne, a zarazem przyjazne dla środowiska, a kolejnym plusem jest bardzo niski poziom hałasu pracy pojazdów. W praktyce EBUSy są nawet cichsze niż trolejbusy, bo nie można usłyszeć dźwięku trolei.

-"Wsparcie projektu Elektrobusów rozumiane jest, jako kolejny krok w naszej działalności w dziedzinie ekologicznej mobilności. Poprzez projekt elektromobilności ČEZ działa w tym zakresie już ponad 5 lat i świadomie tworzy warunki do zwiększenia udziału napędeu elektrycznego zarówno w tym indywidualnym oraz w publicznym transportcie. Obecnie w Republice Czeskiej oferujemy ponad 50 publicznych stacji ładowania, w tym 10 szybkiego ładowania. Ponadto oferujemy naszym klientom usługi z naszych centrów obsługi klienta i strony ČEZ.", wyjaśnia Thomas Pleskač, Członek Zarządu i Dyrektor Nowa Energia ČEZ przy współpracy w zakresie realizacji projektu eBUS z BB Centrum.


Sprawdź też:
Arriva
SOR
elektrobus
  • Bede – 29.02.2016

    Całkiem fajnie się prezentują. Ogólnie nie jestem fanem designu SOR więc pozytywne zaskoczenie

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...