TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze autokary z Euro 6 już na drogach
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 10.01.2013 10:09:59 2 komentarze
Pierwsze autokary z Euro 6 już na drogach

Daimler Buses jako pierwszy wprowadził do oferty autokary z silnikami Euro 6 i zgodnie z oczekiwaniami jako pierwszy pierwsze zamówienia. Dotyczą one zarówno autobusów najnowszej generacji, jak i poprzednich serii, uzbrojonych w nowe silniki. Z pierwszej grupy przykładem może być Travego Edition 1, który może być tylko wyposażony w nowy silnik OM471 Euro 6. Jednym z jego pierwszych nabywców została grupy Adidas, która używa go do transportu pracowników, jak i VIP-ów podczas rozmaitych firmowych wydarzeń. Na swój luksusowo wyposażony pokład może zabrać łącznie 48 pasażerów. Równolegle kolejne Travego Edition 1 z Euro 6 odebrała niemiecka reprezentacja piłkarska oraz drużyna VFB Stuttgart. To jak widać dość elitarna grupa klientów, ale nie tylko. Tego typu autokary odbierają już także „normalne”niemieckie firmy przewozowe jak Omnibus und Reiseverkehr Laschke GmbH, która zakupiła dwa Travego Edition 1. Dodatkowo firma zdecydowała się na zakupi autobusu Setra S 416 GT HD z silnikiem Euro 6 –sześciocylindrową jednostką OM 470 z nowo opracowanym system Blue Power o mocy 265 kW (360 KM) i pojemności 10,7-litra.

fot. 1+2. Mercedes-Benz Travego Edition 1

fot. 3. Mercedes-Benz Travego Edition 1 dla Laschke GmbH

I to jest ta właśnie druga grupa, czyli autobusy Setra z rodzin ComfortClass 400 i MultiClass 400, które mogą być „uzbrojone”w najbardziej ekologiczne silniki Diesla, jakie są aktualnie dostępne. O modelu S 416 GT-HD już wspomnieliśmy, natomiast teraz czas na regionalną rodzinę Setra. Pierwsze autobusy z MuliClass 400 z silnikami Euro 6 odebrała firma BBS Brandner Reisen GmbH z Szwabii. BBS zakupiło trzy trzyosiowe modele S 417 UL o pojemności 61 miejsc i silnikiem OM 470 Euro 6. Co skłoniło obu tych przewoźników do zakupu autobusów spełniających normę, która dopiero wejdzie w życie w styczniu 2014 r.? Z jednej strony chęć posiadania najnowszej technologii, zaś z drugiej –ekologia. Dlatego na ten moment można powiedzieć, że posiadanie we flocie autokarów z normą Euro 6 to bardziej prestiżowa sprawa niż opłacalny ekonomicznie wybór. I dlatego też należy się spodziewać, że w Polsce pierwsze autobusy z silnikami Euro 6 zostaną zakupione dopiero w 2014 r. Wtedy kiedy będzie to konieczne. Wyjątkiem od tej reguły będzie dostawa pierwszych sześciu egzemplarzy autobusów Setra Comfort Class 500, które zostały jesienią zamówione przez firmy: Palm Reisen (1 szt. S 515 HD i 1 szt. 516 HD) i Sindbad (4 szt. S 516 HD. Ich odbiór przewidziany jest na I kwartał br. Będą to najprawdopodobniej pierwsze autokary z normą Euro 6 sprzedane w naszym kraju.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Euro 6
Daimler
  • Ja – 14.01.2013

    Pierwszy Był SOLBUS z LNG co pokazywali na targach w 2012 r.

  • POlak – 15.01.2013

    @ty - nie chodzi o paliwa alternatywne, mowa jest o silnikach diesla

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....