TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze autobusy z Euro 6 w Białymstoku
Piotr Bochenko - Opublikowano: 12.11.2013 15:10:49 11 komentarzy
Pierwsze autobusy z Euro 6 w Białymstoku
Spółka KPK Białystok odebrała trzy niskopodłogowe przegubowce Mercedes-Benz Citaro C2 G z silnikami spełniającymi normę Euro 6. To pierwsze w Polsce autobusy miejskie spełniające najnowsze normy emisji spalin i hałasu w regularnej komunikacji. Ich przekazanie odbyło się 12 listopada br., punktualnie o godzinie 12.00. –„Autobusy za dwa dni wyjadą na linie –mówi Cezary Zajkowski, Prezes Zarządu KPK Białystok. –Musimy je tylko zarejestrować, okleić w barwy Białostockiej Komunikacji Miejskiej i zainstalować kasowniki.” Przypomnijmy, że umowa na zakup tych autobusów została podpisana 5 czerwca br. Wówczas Antonio Cavotta, prezes zarządu EvoBus powiedział: -„To pierwsze egzemplarze Citaro C2 z silnikiem Euro VI, jakie będą jeździć w Polsce i jedne z pierwszych, które możemy spotkać na europejskich ulicach. Można śmiało powiedzieć, że to najnowocześniejszy autobus miejski, jaki obecnie jeździ na świecie.”Sercem najnowszych białostockich autobusów Mercedes-Benz Citaro G jest silnik OM 470 o pojemności 10,7 l i mocy 265 kW (360 KM) przy 1800 obr./min. Ważąca zaledwie 990 kg jednostka bazuje on na rozwiązaniach zastosowanych w cięższej serii OM 471 (12,9 l), takich jak np. innowacyjny system wtrysku X-PULSE z układem zwiększającym ciśnienie. Dzięki temu OM 470 zapewnia jeszcze większy komfort prowadzenia pojazdu. Już przy 800 obr./min silnik osiąga 95 procent swojego maksymalnego momentu obrotowego. Silnik wyróżnia także dłuższe okresy międzyprzeglądowe wynoszące do 150 000 km w transporcie dalekobieżnym w odniesieniu do silnika i 450 000 km w odniesieniu do filtra cząstek stałych. Dodajmy, że jednostka OM 470 będzie najczęściej stosowanym silnikiem we wszystkich pojazdach Daimler Buses. Zobaczymy ją zarówno w autobusach miejskich Mercedes-Benz (w wersji przegubowej), jak i turystycznych, a także w autokarach Setra. Koncern Daimler Buses zapowiada, że dzięki zupełnie nowej gamie silników najnowsze autobusy miejskie charakteryzują się o 5% mniejszym zużyciem paliwa niż analogiczne pojazdy Euro 5. Czy taki wynik osiągną również białostockie egzemplarze Citaro? Zobaczymy. Dodajmy, że najnowsze nabytki KPK Białystok są świetnie wyposażone: posiadają klimatyzację stanowiska kierowcy, system informacji pasażerskiej złożony z monitorów LCD, system głosowej zapowiedzi przystanków, a także monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Najnowsze nabytki zastąpią przegubowe MAN-y NG312 z lat 2008-2000. Dodać należy, iż w bieżącym roku spółka zakupiła jeszcze jeden wyjątkowy, ekologiczny autobus –12-metrowy hybrydowy egzemplarz MAN Lion’s City Hybrid. Więcej zdjęć z przekazania najnowszych Mercedesów dla KPK można zobaczyć tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Białystok
Mercedes
Euro6
  • ... – 13.11.2013

    Trochę dziwnie pomalowane...

  • kb – 13.11.2013

    A jakie mają skrzynie biegów?

  • sphinx – 13.11.2013

    Prawdopodobnie Voitha, KPK je lubi. I bardzo krótkie przekładnie główne - od 30-35km/h piłowanie na obrotach.

  • sphinx – 13.11.2013

    Świetnie wyposażone? To jedne z uboższych nabytków.

  • kiero – 14.11.2013

    dzięki bogu że kierowca ma klimę, na salonie będzie piekło przy tych okienkach ...

  • kk – 14.11.2013

    A mówi się że to "Polska B" że na wschodzie bida... a co ma górny śląsk powiedzieć gdzie po katowicach jeździ jeszcze ok 50 ikarusów i 30 jelczy i tyle samo starych MANów, tak samo tyczy się kwestia tramwajów. O czestochowie która kupuje ikarusy nie wspomne...

  • andrew – 14.11.2013

    Tak "świetnie" wyposażone, że nawet nie mają klimy dla pasażerów, co jest obecnie już standardem... Ponadto dziwi mnie kierunek działalności Białegostoku - niebawem chyba wszystkie rodzaje i modele autobusów - Solarisy, Mercedesy, Many, etc. Ekonomia na najniższym poziomie.

  • sphinx – 14.11.2013

    @andrew, autobusy kupił przewoźnik z własnych środków i wybrał to, co się u niego najlepiej sprawuje. Miasto, po porażce z bolechowskim padłem ,w ostatnim przetargu celowało w MANa/MB, ale popełnili błędy w ofercie i został Solaris (o ironio podstawą taboru są pojazdy firmy której nikt tu nie chciał i nie ceni za podłą jakość i awaryjność). I właśnie te 3 firmy królują w Białymstoku, trochę daleko do wszystkich marek dostępnych na rynku.

  • kd – 15.11.2013

    3 autobusy i to bez klimy... a Łódź w grudniu dostanie też EURO6, tylko.... 50 i z pełną klimatyzacją... Jak zwykle u nas na wszystkim oszczędzają :/

  • Piotr_B – 15.11.2013

    U nas w Białymstoku klimy się nie używa, bo trzeba zostawić trochę paliwa do spuszczenia. A zresztą po kiego grzyba klima w klimacie, w którym gorących dni jest tylko około 20 w roku? A tak jest w Białymstoku. Dni z temperaturą powyżej 25 stopni jest mało. Po co więc ładować środki w klimatyzację? A odległości to jakie są średnio przejeżdżane przez pasażera? Kilka przystanków. Rzeczywiście się ochłodzi. W tych mercach jest bardzo wydajny nawiew. Żeby na jakiś temat się wypowiadać, trzeba wpierw się tym czymś przejechać. Pozdrawiam

  • sphinx – 15.11.2013

    Nie tylko temperatura o tym decyduje, mogą być 22-23 stopnie i duchota nie do wytrzymania (a wtedy mamy już ponad miesiąc użyteczności klimy). Dla kogoś, kto do pracy musi dojeżdżać codziennie ten miesiąc potrafi solidnie zniechęcić do komunikacji zbiorowej. Pasażer się nie musi ochłodzić, w autobusach panuje temperatura nawet kilkanaście stopni wyższa od tej na zewnątrz więc nie tyle chłodzenie, ale nie przegrzanie się to już sukces. A agregaty mają też możliwość ogrzewania wnętrza co przydaje się zimą. A propos zimy - dni z silnymi mrozami jest jeszcze mniej nawet w Białymstoku, rozumiem, że jesteś również za rezygnacją z ogrzewania? Przecież to takie marnotrawstwo paliwa...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....