Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze autobusy Lions City 12 G dla Oldenburga

infobus
27.09.2020 13:00
0 Komentarzy

Operator transportu publicznego VWG Oldenburg po raz kolejnywybrał markę MAN w zakresie nowych autobusów napędzanych gazem ziemnym. W tymroku firma zakupiła 15 nowych autobusów MAN Lion's City 12 G wyposażonych wtechnologię EfficientHybrid, która zapewnia jeszcze bardziej ekonomicznąeksploatację.

-„Można powiedzieć, że za każdym razem, kiedy nowe autobusyMAN hamują, my odnosimy korzyści” – mówi Michael Emschermann, prezes Verkehrund Wasser GmbH (VWG) w Oldenburgu. -„Ponadto, dzięki wbudowanej standardowofunkcji start-stop, autobus pracuje praktycznie bezgłośnie podczas oczekiwaniana przystankach i światłach”.

Gazowa hybryda

Inteligentne zarządzanie modułu EfficientHybrid wykorzystujeenergię zmagazynowaną w UltraCaps – wytwarzaną przez rekuperację podczashamowania – do zasilania układu elektrycznego pojazdu. Ponieważ zmagazynowanaenergia elektryczna jest również wykorzystywana podczas jazdy, silnik na gazziemny musi generować mniej energii, co dodatkowo zmniejsza zużycie paliwa.

Firma VWG Oldenburg jest pionierem w technologii gazuziemnego. Decyzja o przejściu na gaz zapadła w 2004 roku i ​​w kolejnych latachspółka kupowała już tylko autobusy CNG i to marki MAN. Od 2013 roku przewoźnikwykorzystuje biogaz jako paliwo podstawowe, a4 lata temu firma przekształciła całą swoją flotę 112 pojazdów na gaz.

Tej wiosny VWG Oldenburg odebrał 15 nowych autobusów Lion'sCity 12 G wyposażonych w technologię MAN EfficientHybrid.

-„Jesteśmy dumni, że Oldenburg dysponuje najbardziejprzyjazną dla środowiska flotą autobusów w Niemczech” – mówi MichaelEmschermann.

12 G

Autobusy Lion's City o długości 12,2 m dla Oldenburga sąwyposażone w 6-cylindrowy silnik na gaz ziemny E1856 LOH o mocy 280 KM (206 KW)oraz automatyczną skrzynię biegów Voith D854.6 SensoTop z retarderem. Nowepojazdy na gaz ziemny z silnikami Euro 6 są praktycznie bezemisyjne. Dodatkowote jednostki zużywają znacznie mniej paliwa niż ich poprzednicy.

Pamiętajmy, żenowe „lwy” tankują biogaz , który na potrzeby floty VWG jest wytwarzany z roślinnychodpadów. Rośliny te podczas wzrostu pobierają z powietrza taką samą ilość CO2,jaka jest emitowana podczas spalania w silniku. Oznacza to, że autobusy VWG sąprawie całkowicie neutralne pod względem emisji CO2, a autobusy na gaz ziemny wOldenburgu oszczędzają około 9500 ton CO2 rocznie.

Komentarze