TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze Aptisy w regularnej służbie. Na linii H
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.05.2020 09:00:04
Pierwsze Aptisy w regularnej służbie. Na linii H

Od 24 lutego w Strasburgu działa pierwsze w pełni elektryczna linia H obsługiwana przez autobusy Alstom Aptist. To ich regularna premiera.

Prestiżowa trasa H łączy Dworzec Centralny i Parlament Europejski.

Elektryczne BHNS

To druga w mieście linia o podwyższonym poziomie (BHNS). Jej długość to 3,2 km. Na tej długości rozlokowano 10 stacji, gdzie można się przesiąść na inne linie.

Każda stacja znajduje się na podwyższonej platformie, ponieważ weryfikacja biletu odbywa się przed wejściem do autobusu - tak jak w przypadku tramwaju. Dodatkowo większość stacji BHNS wyposażona jest w automaty z napojami. Dodatkowo terminale informacyjne dla pasażerów dostarczają w czasie rzeczywistym informacji o następnym przejeździe autobusu H.

A dokładniej elektrobus Alstom Aptis, który swoim wyglądem, jak najbardziej pasuje do standardu BHNS. Elektryczne, ekologiczne, wygodne i ciche pojazdy poruszające się po tej linii łatwo rozpoznać po specjalnej stylistyce.

Autobusowy debiut

Warto dodać, że dostawa elektrobusów dla Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS) to pierwszy autobusowy kontrakt Alstomu. A w kolejce po Aptisa czekają jeszcze takie francuskie miasta, jak Paryż, Grenoble, La Rochelle czy Toulon.

Dlatego strasburski kontrakt jest bardzo ważny dla Alstomu, który dopiero rozpoczyna swoja przygodę w zakresie zrównoważonej i inteligentnej mobilności w branży autobusowej. Podobnie jest z CTS, który także debiutuje w zakresie eksploatacji elektrobusów.

-"To świetny moment dla Alstomu. Jesteśmy dumni z dostarczenia pierwszego autobusu do Strasburga, ponieważ jest to pierwsze miasto, które nam zaufało i znajduje się zaledwie kilka kilometrów od naszego zakładu produkcyjnego" - powiedział Jean- Baptiste Eyméoud, wiceprezes Alstom we Francji.

12 elektrobusów

Umowa z CTS obejmuje m.in.:

  • dostawę 12 autobusów elektrycznych typu Aptis;

  • przeszkolenie 150 kierowców w zakresie obsługi nowych pojazdów.

Wszystkie zamówione autobusy Aptis przez CTS mają długości 12 metrów i wyposażone są w troje drzwi firmy Masats. Pojazd wyróżnia niska, całkowicie płaska podłoga i szerokie podwójne drzwi umożliwiają łatwe przemieszczanie się i wygodne wsiadanie dla osób o ograniczonej mobilności.

Pojazdy wyposażone są także w duże, panoramiczne okna na całej swojej długości. Łącznie Aptis oferuje aż o 25% większą powierzchnię szklaną niż standardowy autobus plus tylną część "wypoczynkową" z panoramicznym widokiem na miasto.

Aptisy zamówione przez Strasburg są przeznaczone do wolnego ładowania w nocy w zajezdni. Autobusy mogą być też jest sporadycznie ładowane na końcu każdej linii, przy użyciu naziemnych rozwiązań do ładowania (SRS) lub pantografem.

Francuskie zasady

Przypomnijmy, że Alstom został również wybrany przez RATP i Île-de-France Mobilités, a także obszary Grenoble, La Rochelle i Toulon, które planowo mają odebrać pierwsze pojazdy jeszcze w tym roku.

Dodajmy, że od września 2018 r. we Francji działa nowe prawo zamówień publicznych dla władz lokalnych, które pozwala członkom grupy CATP zamawiać pojazdy bezpośrednio, bez procedur przetargowych.

Ponadto w styczniu 2019 r. Aptis otrzymał również tytuł Origine France Garantie, który potwierdza, że co najmniej 50% wartości Aptisa to produkt francuski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
Alstom
Francja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....