TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsza nagroda dla nowego autobusu MAN. Za E18
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.02.2019 12:00:53
Pierwsza nagroda dla nowego autobusu MAN

Niemiecki przemysł gazowy za największą innowację roku 2018 - w kategorii mobilności - uznał premierę gazowego autobusu MAN Lion`s City G CNG z nowym silnikiem E18.

Podczas IAA 2018 na światowej arenie zadebiutował nowy MAN Lion`s City i to od razu w wersji przegubowej z kompletnie nową serię silników E18. W porównaniu do swojego poprzednika oferuje on teraz większy moment obrotowy przy niższej pojemności silnika, dzięki czemu jest nie tylko bardziej oszczędny, ale także bardziej kompaktowy. Nowo opracowany MAN E1856 LOH osiąga moc 320 KM (235 kW) i wykorzystuje 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.

-"MAN od wielu lat jest europejskim liderem w zakresie autobusów gazowych. Aby móc zaoferować klientom zaawansowane technologie w przyszłości, wykorzystaliśmy nasze 75-letnie doświadczenie w rozwoju silników napędzanych gazem. Dlatego jestem bardzo zadowolony, że jury, które miało za zadanie wybrać największego innowatora, wybrało nasz produkt, który przekonuje swoją wyjątkową efektywność ekonomiczną i niezwykle niskim poziomem emisji spalin - podsumował to wydarzenie Rudi Kuchta, dyrektor sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus.

Dodajmy, że wersja gazowa Nowego MAN Lion`s City może funkcjonować w połączeniu z opcjonalnym modułem hybrydowym MAN EfficientHybrid. A silnik E18 jest przystosowany także do zasilania biogazem, co jest jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska i systemów transportu publicznego, gdyż wówczas jego emisja CO2 jest zerowa.

Hanowerska premiera

Nowy silnik gazowy E1856 o pojemności 9,5 l występuje w dwóch wariantach mocy – 280 KM (206 kW) i 320 KM (235 kW). Generowany moment obrotowy to odpowiednio 1200 Nm lub 1400 Nm dostępne w zakresie 900 – 1500 obr/min. Dzięki zastosowaniu układu recyrkulacji spalin AGR oraz 3-drożonego katalizatora udało się osiągnąć surową normę emisji spalin Euro 6d.

Silnik może współpracować z automatycznymi przekładniami marek Voith i ZF.

Najnowsza jednostka jest znacznie lżejsza od poprzednika, dzięki czemu na pokład można zabrać większą liczbę pasażerów. Wyposażeniem podnoszącym wydajność pracy są dwustopniowa sprężarka powietrza oraz regulowana pompa płynu chłodzego. Nowością dla silnika gazowego E 1856 jest możliwość montażu modułu hybrydowego MAN EfficientHybrid. Ten prosty układ hybrydowy pozwala uczynić silnik gazowy jeszcze bardziej oszczędnym i ekologicznym. W czasie zatrzymywania na przystankach i światłach aktywuje się funkcja start-stop. Dodatkową korzyścią jest dalsza redukcja emisji hałasu.

Pojemność zbiorników CNG w autobusie przegubowym waha się od 1260 l aż do 1870 l. Na dachu pojazdu może być zamontowanych 4 lub 5 zbiorników wykonanych z materiałów kompozytowych o ciśnieniu roboczym 200 barów.

Techniczne detale

Poniżej kilka danych technicznych Nowego MAN Lion's City G CNG:

  • Silnik - MAN E1856

  • Pojemność skokowa - 9 500 ccm

  • Moc - 280 KM 206 kW / 2000 obr/m.in. lub 320 KM 235 kW / 2000 obr/min

  • Moment obrotowy - 1200 Nm / 900 - 1500 obr/min (280 KM) lub 1400 Nm / 900 - 1500 obr/min (320 KM)

  • Norma emisji spalin - Euro 6d

  • Zasięg - 350 - 550 km

  • Skrzynia biegów - Voith/ZF

  • Zbiorniki CNG - 4 x 315 L (1260 L) lub 5 x 375 L (1875 L)

  • Pojemność zbiornika CNG - 252 Nm3 = 190 kg lub 375 Nm3 = 270 kg



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
nagroda
MAN
CNG
  • Krzysiek Bobek – 08.02.2019

    Patryk Lis

  • Eryk Złotowski – 08.02.2019

    Hejtujcie dalej, ośmieszajcie się dalej :D Na pewno czujecie się usatysfakcjonowani ;)

  • Norbert Kwiecień – 08.02.2019

  • Norbert Kwiecień – 08.02.2019

    Jest Man Lions'City i są autobusy miejskie.

  • Michał Pawłowski – 08.02.2019

    Wygląd ma bardzo ładny, ale żeby jakość wykończenia był lepszy niż w wozach dla PKS GM oraz Mobilisu. Tam strasznie jakość spadła.

  • Krzysztof Gaweł – 08.02.2019

    Kto jeździ MAN-em ten jest panem 😎

  • Maciek Tgk Bielski – 08.02.2019

    Bardzo porządne autobusy.

  • Hubert Bartosik – 08.02.2019

    Anty nagrodę za ciasną kabinę na pewno😐

  • Michał Kamiński – 09.02.2019

    No już niewiele brakuje do ideału - 3 drzwi prawie bezpośrednio za przegubem.

  • Don Valentino – 09.02.2019

    Super design Bus :-)

  • Ryszard Kownacki – 09.02.2019

    słuszniejszym kierunkiem jest robienie autobusów coraz krótszych..co wynika z konieczności radykalnego zwiększania częstości kursowania (iżby na głównych liniach miejskich jechały prawie jeden za drugim do granicy zmieszczenia )

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....