TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsza elektryczna linia w Krakowie
MPK KRAKÓW - Opublikowano: 29.04.2014 14:29:00 14 komentarzy
Pierwsza elektryczna linia w Krakowie
Od wtorku, 29 kwietnia w Krakowie funkcjonuje linia regularna obsługiwana autobusami elektrycznymi. To pierwsza w Polsce linia, na której pasażerów przewożą trzy elektryczne autobusy. Kursują one na linii nr 154 z Dworca Głównego Zachód do Prądnika Białego. Ta linia została wybrana przede wszystkim dlatego, że kursuje do ścisłego centrum miasta. Trzeba też było wziąć pod uwagę ograniczoną pojemność autobusów elektrycznych. Jednorazowo mogą one przewieźć od 41 do 71 pasażerów, co odpowiada potrzebom przewozowym na linii nr 154. Autobusy, które przewożą pasażerów w Krakowie, to pojazdy wyprodukowane przez firmy: Solaris Bus &Coach SA, LBUS/AMZ oraz Rampini (MPK SA wypożyczyło ten autobus z Wiener Linien). Wypożyczone pojazdy będą służyły mieszkańcom do czasu zakupu nowych autobusów elektrycznych.Warto bowiem przypomnieć, że Kraków już od kilku lat planował wprowadzenie autobusów elektrycznych do komunikacji regularnej. Służyły temu m.in. kilkumiesięczne testy tych pojazdów, które były prowadzone przez MPK SA na początku ubiegłego roku. Z kolei już w 2012 roku krakowski przewoźnik przygotował i złożył projekt zakupu 10 takich pojazdów w ramach projektu unijnego.Decyzja o uruchomieniu w Krakowie linii autobusowej obsługiwanej przez autobusy elektryczne wynika z troski o środowisko i czyste powietrze. Wyposażone w elektryczny napęd pojazdy nie wytwarzają zanieczyszczeń. Jednocześnie zapewniają wysoki komfort przejazdu.W swój pierwszy kurs autobusy elektryczne wyruszyły z placu przy Barbakanie. Z tego samego miejsca 87 lat temu, w styczniu 1927 roku zaczęły kursować autobusy na pierwszej w Krakowie regularnej linii autobusowej. Autobus Solaris Urbino Electric – ma długość 12 m, szerokość 2,55 m oraz wysokość 3,24 m. Pojazd jest bardzo cichy, całkowicie bezemisyjny (nie wytwarza żadnych szkodliwych substancji do atmosfery). Jest napędzany energią elektryczną zgromadzoną w bateriach o łącznej pojemności 210 kWh. Napędowe silniki elektryczne autobusu zamontowaną są w osi, dzięki czemu w jego wnętrzu nie ma specjalnego podestu, a liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi jest większa niż w standardowych Urbino. Jednorazowo autobus może przewieźć 71 pasażerów. Autobus oferuje kilka możliwości ładowania baterii w zależności od potrzeb przewoźnika. Autobus LBUS/AMZ CITY SMILE –ma długość 9,95 m, szerokość 2,55 m oraz wysokość 3,16 m. Pojazd jest wyposażony w baterie o pojemności 230 kWh. Ma dwa sposoby ładowania szybki –do jednej godziny i wolny –do 8 godzin. Autobus jest niskopodłogowy, każde wejście znajduje się na wysokości 32 cm. W autobusie mieści się jednorazowo 59 pasażerów.Autobus RAMPINI CARLO –ma długość 7, 72 m, szerokość 2,2 m oraz wysokość 3,3 m. Może przewieźć jednorazowo 41 osób. Autobus jest wyposażony w elektryczne zespoły napędowe Siemensa. Potrzebną energię zapewniają zestawy akumulatorów o pojemności 96 kWh, które zasilają także systemy ogrzewania i klimatyzacji. Zastosowane systemy pozwalają na odzyskiwanie energii elektrycznej podczas hamowania. Pojazd jest praktycznie bezgłośny.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Kraków
elektrobus
  • olaf – 29.04.2014

    ciekawe w jakim stanie wróci autobus do Wiednia? popisany flamastrami i pociętą tapicerką.

  • adamP – 29.04.2014

    Mam pytanie, czy ta firma LBUS i konstrukcja City Smile mają coś wspólnego z AMZ Kutno i ich City Smile (licencje, udziały itp.)? Czy tylko zbieżność nazw i design.

  • sihi – 30.04.2014

    Jako wiem Lbus to litewska spólka dla ktorej AMZ robi elektryczne Citysmile. Nie wiem dlaczego Citysmajly sa Lbusami czy Hybrykonami, dlaczego to nie AMZ...

  • Patryk – 30.04.2014

    Na zderzaku z tyłu jak wół jest napisane AMZ

  • Krakus – 30.04.2014

    Wieczorem już kursowały dwa vera :D :D :D Porażka jednym słowem - dwa autobusy padły pierwszego dnia :D :D :D Oj Jacuś nie będzie się mógł tym pochwalić chyba tak jak przecięciem wstęgi na (SIC !!!!) przystanku :P

  • nie – 30.04.2014

    Jakie vera co to za modele?

  • obserwatoras – 30.04.2014

    ciekawe co później kupią mam nadzieję, że nie chińskie badziewie

  • Krakus – 01.05.2014

    @nie, kolega zapewne ma na myśli nieprzegubowe Citaro, które po padzie dwóch elektrycznych autobusów, woziły ludzi na linii 154. Dodatkowo wczoraj widziałem jak solaris zaliczył zgon na jednym z przystanków i czekał - chyba na prąd. Jeżeli tak to ma działać to dziękuję bardzo.

  • Lw25 – 01.05.2014

    Wczoraj to tam były dwa Vera, dwa Citara, Libero i Gniot.

  • test – 01.05.2014

    @Krakus, kiedy Solaris niedomógł? Bo ja cały czas przyglądam się tym testom i przedwczoraj to właśnie AMZ i Rampini zdechły i były zstąpione przez spalinowki a Solaris jako jedyny jeździł! A co do ewentualnych braków energii w aku, to właśnie po to są te testy żeby i kierowcy nauczyli się planować zużycie energii.

  • Krakus – 01.05.2014

    @test, wczoraj po godz. 17 Solaris "odpoczywał" na przystanku "Wybickiego" w stronę Prądnika Białego, przez dobre kilkadziesiąt minut (a może i nawet było to grubo ponad godzinę) z informacją na wyświetlaczu "ZJAZD DO ZAJEZDNI". Na jego miejsce na linię wjechały tzw. Beczki (jeździły na linii 154 przez wpuszczeniem na nie elektrycznych autobusów) z Jelcza.

  • XoXo – 03.05.2014

    wczoraj do ostatniego kursu na 154 Solar dawał radę :) skąd wiem? tak to jest jak ma się pętlę za oknem ;)

  • Krakus – 03.05.2014

    @XoXo, posiadasz informacje co z wynalazkiem AMZ City Smile. Od kilku dni nie widzę go na trasie 154, natomiast Solaris i "Wiedeńczyk" daje radę, przynajmniej dzisiaj.

  • Wow – 04.05.2014

    Z całym szacunkiem dla AMZ ale odnośnie designu ich autobusów; z czego wynika tak duże podobieństwo do solarisa ? Odwrotnie chyba nie jest bo Urbino obecne na rynku jest 12 lat a AMZ ze 2 lata...???

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....