Pięć przegubowych Citaro C2 już w Białymstoku

infobus
26.11.2015 12:45
0 Komentarzy

W Białymstoku jest już pięć zamówionych w czerwcu MercedesówCitaro G C2. Teraz Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne czeka odbiórtych autobusów oraz przeszkolenie załogi.

Nowe nabytki jednego z trzech białostockich operatorówautobusowych kosztowały niespełna 8,3 mln zl brutto. Ich dostawca, dealer marekMercedes i Setra na nasz kraj EvoBus Polska wygrał w czerwcu przetargowe starcie z MANem owłos. Producent „lwów” był co prawda tańszy o prawie 850 tys zł, jednak decydujące znaczenie miała ocena techniczna. To dzięki niej dealer Mercedesa wygrał o niespełna 0,13pkt i zniwelował stratę w kryterium cenowym. Jaka wobec tego jest już druga partia białostockich przegubowych C2?

Pojazdy są napędzane silnikiem Mercedes OM470LA o mocy265 kW. Jednostka spełnia normę czystości spalin EURO6, ma pojemność 10,7 loraz osiąga 1800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana zsześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife, której przełożeniazostały dobrane pod kątem zminimalizowania zużycia paliwa.

Autobusy posiadającztery pary dwuskrzydłowych drzwi o prześwicie 1350 mm oraz umożliwiają podróż co najmniej129 osobom. Zgodnie z warunkamizamówienia posiadają nie mniej niż 35 foteli Kiel CSF z miękką wkładką.Dla wózków inwalidzkich lub osób, które podróż zdecydują się odbyć stojąc przygotowano dwie wydzielone platformy.Pierwsza jest zlokalizowana naprzeciw drugich drzwi. Następna znajduje się sięprzy trzecim wejściu i jest nieco mniejsza.

Wentylacjęprzestrzeni pasażerskiej zapewnia dziewięć przesuwnych okien oraz wentylatorynadmuchowe zlokalizowane w suficie. Nie zabrakło także dwóch urządzeń klimatyzującychfirmy Konvekta o łącznej mocy chłodzenia nie mniejszej niż 44 kW. Prowadzącypojazd ma do swojej dyspozycji kabinę typu zamkniętego.

O bezpieczeństwodba 9 kamer monitoringu. Całości dopełnia bogaty system informacji pasażerskiejskładający się z głosowych zapowiedzi, trzech wewnętrznych wyświetlaczy LCD (jeden oprzekątnej 38″, 2 boczne w formie „koralików”) oraz czterech zewnętrznych LED (przedni o rozdzielczości 112×16 punktów, boczny 84×16 punktów,tylny 28×16 punktów oraz dla osób niedowidzących 48×24 punkty przy pierwszychdrzwiach). Został on skompletowany z urządzeń bydgoskiego Pixela.

Jak widać wporównaniu z Citaro G C2, które KPK odebrało w 2013 roku ich młodsi bracia mająznaczne bogatsze wyposażenie. Co więcej przewoźnik jest bardzo zadowolony z autobusówtego typu. Wśród wielu ich zalet spółka podkreśla, że przegubowe C2 charakteryzująsię m.in. niskim spalaniem paliwa oraz zużyciem AdBlue.

Oficjalneprzekazanie Mercedesów przewoźnikowi będzie prawdopodobnie jedną z imprez,która będzie elementem obchodów jubileuszu 120 lat białostockiej komunikacji miejskiej.

Komentarze