TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pięć przegubowych Citaro C2 już w Białymstoku
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.11.2015 14:45:20 21 komentarzy
Przegubowy C2 uchwycony na stacji w Tykocinie. Do nowego domu droga niedaleka. (fot. Marek Cebulak)

W Białymstoku jest już pięć zamówionych w czerwcu Mercedesów Citaro G C2. Teraz Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne czeka odbiór tych autobusów oraz przeszkolenie załogi.

Nowe nabytki jednego z trzech białostockich operatorów autobusowych kosztowały niespełna 8,3 mln zl brutto. Ich dostawca, dealer marek Mercedes i Setra na nasz kraj EvoBus Polska wygrał w czerwcu przetargowe starcie z MANem o włos. Producent "lwów" był co prawda tańszy o prawie 850 tys zł, jednak decydujące znaczenie miała ocena techniczna. To dzięki niej dealer Mercedesa wygrał o niespełna 0,13 pkt i zniwelował stratę w kryterium cenowym. Jaka wobec tego jest już druga partia białostockich przegubowych C2?

Pojazdy są napędzane silnikiem Mercedes OM470LA o mocy 265 kW. Jednostka spełnia normę czystości spalin EURO6, ma pojemność 10,7 l oraz osiąga 1800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife, której przełożenia zostały dobrane pod kątem zminimalizowania zużycia paliwa.

Autobusy posiadają cztery pary dwuskrzydłowych drzwi o prześwicie 1350 mm oraz umożliwiają podróż co najmniej 129 osobom. Zgodnie z warunkami zamówienia posiadają nie mniej niż 35 foteli Kiel CSF z miękką wkładką. Dla wózków inwalidzkich lub osób, które podróż zdecydują się odbyć stojąc przygotowano dwie wydzielone platformy. Pierwsza jest zlokalizowana naprzeciw drugich drzwi. Następna znajduje się się przy trzecim wejściu i jest nieco mniejsza.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia dziewięć przesuwnych okien oraz wentylatory nadmuchowe zlokalizowane w suficie. Nie zabrakło także dwóch urządzeń klimatyzujących firmy Konvekta o łącznej mocy chłodzenia nie mniejszej niż 44 kW. Prowadzący pojazd ma do swojej dyspozycji kabinę typu zamkniętego.

O bezpieczeństwo dba 9 kamer monitoringu. Całości dopełnia bogaty system informacji pasażerskiej składający się z głosowych zapowiedzi, trzech wewnętrznych wyświetlaczy LCD (jeden o przekątnej 38", 2 boczne w formie "koralików") oraz czterech zewnętrznych LED (przedni o rozdzielczości 112x16 punktów, boczny 84x16 punktów, tylny 28x16 punktów oraz dla osób niedowidzących 48x24 punkty przy pierwszych drzwiach). Został on skompletowany z urządzeń bydgoskiego Pixela.

Jak widać w porównaniu z Citaro G C2, które KPK odebrało w 2013 roku ich młodsi bracia mają znaczne bogatsze wyposażenie. Co więcej przewoźnik jest bardzo zadowolony z autobusów tego typu. Wśród wielu ich zalet spółka podkreśla, że przegubowe C2 charakteryzują się m.in. niskim spalaniem paliwa oraz zużyciem AdBlue.

Oficjalne przekazanie Mercedesów przewoźnikowi będzie prawdopodobnie jedną z imprez, która będzie elementem obchodów jubileuszu 120 lat białostockiej komunikacji miejskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KPK Białystok
Mercedes
EvoBus
  • Jak deutsch to z deutschymi standardami ;) – 26.11.2015

    Ochydnie wyglada nowoczesny autobus z przesuwanymi oknami. No i czwarte drzwi. Pocholere? W Niemczech nikt nie zamawia ich bo sa niepotrzebne! Dobrze ze chociaz nie ma zabudowanej kabiny kierowcy bo jak by to wygladalo. Kretynsko! Musi byc otwarta kabina kierowcy aby mozna bylo byc w kontakcie z kierowca i w kazdej chwili zeby mog sprzedawac bilety i sprawdzac je przy wsiadaniu. Do wysiadania sluza tylko drugie i trzecie (automatyczne) drzwi.

  • Grubas z Bydgoszczy Pesa – 26.11.2015

    Tyle, że my jesteśmy w Polsce a nie w Niemczech. Daruj sobie panie komentarzy. Jakby w Białymstoku były tory i sieć tramwajowa, to my z chęcią wyprodukowalibyśmy nasze Swingi lub Jazzy :D

  • Jak deutsch to z deutschymi standardami ;) – 26.11.2015

    I co z tego? MB jest niemiecka Marka, wiec dlaczego musi sie tak znieksztalcic, tylko bo Polacy maja durne standardy z 20 wieku?

  • Kierowca BKM – 26.11.2015

    Nawet nie wiesz jakie głupoty wygadujesz i jakim problemem jest niezabudowana kabina nie wspominając o wydumkach typu "być w kontakcie z pasażerami i sprzedawać (...) bilety". Jeżdżę już długi czas i zabudowana kabina o wiele lepiej się sprawdza. Poza nieparującą szybą czołową jest o wiele cieplej, kierowca czuje się pewniej i problemu także nie stanowi kontakt z pasażerem. Argumentacja BKM na pismo z KMKM (przypomnę: "utrudnione wsiadanie pierwszymi drzwiami") to kompletna BZDURA.

  • Jak deutsch to z deutschymi standardami ;) – 26.11.2015

    W Niemczech zaden autobus nie ma zabudowanej kabiny (nawet w Hamburgu i w Berlinie sa odkryte) i pomimo tego nie ma zadnych problemow z pasazerami. (A wlasnie w tych miastach sie wchodzy tylko i wylacznie przednimi drzwiami.)Jak chcecie zabudowana kabine to kupujta polskie autobusy a nie niemieckie. W Niemczech to absurd kabina zabudowana. I kretynsko to tez wyglada.

  • Kierowca BKM – 26.11.2015

    Polska NIGDY nie będzie Niemcami. I przez najbliższe lata nie zmieni się to. Nie wspominając o Białymstoku.

  • Putin – 27.11.2015

    A ja myślałem że Białystok jest w Rosji :-/

  • Vorne einsteigen! – 27.11.2015

    Napewno? Gdzie sie nie rozerzy, niemcy sa wszedzie: Aldi, Lidl, Kaufland, Rossmann, Deichmann, Kik, Mercedes, Audi, BMW, VW. Co tu jeszcze polskie? Nazwa kraju? no fakt, jeszcze jej nie sprzedali. xDTylko patrzyc, jak te niemieckie autobusy beda w koncu w 100% z niemieckim wyposazeniem. ;)

  • MichalK – 28.11.2015

    Czwarte drzwi w 18m. niepotrzebne? Większego idiotyzmu nie słyszałem - puść sobie trzydrzwiowego przegubowca na Warszawskie linie typu 190 lub 158 w szczycie i zobacz wymianę potoków pasażerskich. Gwarantuję że kierowcę szlag trafi w połowie trasy. Nie tylko są potrzebne, ale nawet powinno odejść się w Polsce od bzdurnych niemieckich rozwiązań i wrócić z koncepcją trzecich drzwi bezpośrednio za przegubem i ich równomiernego rozmieszczenia wzorem Ikarusów.

  • Vorne einsteigen! – 28.11.2015

    W Hamburgu i w Berlinie wszystkie przegubowe maja 3 drzwi a nie 4. Jakos to tez nie przeszkadza w wymianie pasazerow. A nie, bo tu wlasnie kazdy i tak wsiada pierwszymi i wychodzi drugimi i trzecimi. Wiec po cholere czwarte drzwi? Ludzie chca siedziec!Ponadto trzecie drwi powinny byc tylko na fotokomorke. Kierowca nie powinien miec zadnego wplywu na zamkniecie ich.Niemieckie rozwiazanie? Solaris przeciez jest polski i tez nie ma trzecich drwzi zaraz za przegubem tylko bardzo daleko za nim! ;)Szkoda, ze MB oferuja w ogole czwarte drzwi. Jak polacy chca niemieckie autobusy to prosze bardzo tez z owym wyposazeniem. ;)

  • MichalK – 28.11.2015

    Zapytaj w Katowicach czy trzydrzwiowe przegubowce które kiedyś kupili sprawdzają się w praktyce? Mogli przecież do tej pory takie kupywać i byłyby tańsze o cenę jednych drzwi. Skoro po tej jednej błędnej dostawie wrócili do wozów z 4 drzwiami, to o czymś świadczy. Polska to nie Niemcy i potoki pasażerskie są u nas o wiele większe niż u zachodnich sąsiadów, nawet testowane u nas 2 sztuki MB Capa City z chwalonymi przez Ciebie automatycznymi drzwiami to był koszmar - drzwi non stop przycinały pasażerów powodując wyklinanie i niepotrzebne nerwy u wszystkich, po prostu idiotyczne rozwiązanie. A w Warszawie ostatnio nawet zastanawiano się nad wozami z pięcioma drzwiami co byłoby doskonałym rozwiązaniem na najbardziej obciążone linie.

  • Anti-Vorne einsteigen! – 29.11.2015

    A widzisz, Polska nie Niemcy.. to po cholere kupujecie niemieckie autobusy jak wam sie nie podobaja ich standardy? :DI oczewiscie, fotokomorki sa kretynskie jak niewiadomo co. Nienawidze ich za nic na swiecie, bo faktycznie sa debilyjnym rozwiazaniem. Jak ktos chce wysiasc, to drzwi przycinaja pasazerow, a jak jest tloczno i nie stosuje sie co najmniej 1 metr odstepu od tych kretynskich drzwi/fotokomorek, to sie nie zamkna.Najlepsze rozwiazanie jest jak w lodzkich Solarisach z 2008r. ze wszystkie drzwi kierowca moze w naprawde KAZDEJ chwili otworzyc/zamknac. Oszczednosc czasu bardzo wielka.Wszelkie posty powyzej byly oczewiscie tylko maja porazka, bo po prostu to jest glupota, aby taki biedny kraj jak polska wyrzucaj tyle kasy przez okno tylko poto, aby prestizowo sie pochwalic, ze ma sie Szmelcedesy. Oprocz tego, ze sa drozsze w niczym innym nie zdobaja punktow.I pod koniec: Wsiadanie pierwszymi drzwiami jest CHORE.

  • sphinx – 29.11.2015

    Niemieckie autobusy nie mają nic wspólnego z niemieckimi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Producenci robią tabor pod zamawiającego i pod jego wymogi, kraj pochodzenia wykonawcy nie ma żadnego znaczenia.

  • Ave – 29.11.2015

    A nie? To spojrz se, jaki durny uklad siedzen jest przy trzecich drzwiach. Jaki rozstaw drzwi jest. I najgorsze, nowy Urbino ma ten sam.W Niemczech bardzo rzadko sie stosuje czwarte drzwi, dlatego to tez tak kretysnko wyglada, ze odstep miedzy 1 - 2 - 3 jest praktycznie taki sam dluuuuuuuugii a natychmiast po trzecich drzwiach sa wcisniete na ostatni zynk czwarte.Wlasciwie tylko Volvo ma jeszcze tak usytuowane drzwi, ze czwarte robia sens. Szkoda, ze coraz bardziej oddalamy sie od czasow Ikarusa.

  • Wolica - idealna nazwa siedziby. – 30.11.2015

    I po tych cwaniackich zagrywkach evobusa i po tym olewczym traktowaniu klienta, że KPK nadal chciało z nimi gadać. ...

  • hawker – 30.11.2015

    w Niemczech inaczej przelicza się pojemność autobusu, tam nie jeżdżą "nabite" wozy, zaraz by je zatrzymali, dlatego u nich i dwudzwiowe przeguby swego czasu śmigały :)

  • Dziad Trans – 30.11.2015

    "w kazdej chwili zeby mog sprzedawac bilety i sprawdzac je przy wsiadaniu". Dzieciaku...

  • up – 30.11.2015

    I co nam chcesz teraz tym powiedziec?

  • stanislaw-zwilnq, – 30.11.2015

    japracujana-naautobusah30lat-jamyslazeprzegubowe-autobusy-wduzyhmiastah-powinybyc-z4dwiami.mnieradujezebjalysok-juzma5mercedesuwc-2.

  • Obserwator – 30.11.2015

    A więc porządne przegubowce zawitały w Białymstoku! Tylko po co im ta klima na północnym-wschodzie, to przecież więcej kłopotu i kosztów niż zalet na te parę cieplejszych dni, do tego przy dużych oknach, władze się powinny zastanowić nad wymogami które definiują,

  • FAiL – 30.11.2015

    Porzadne? xD Skrzepiace, telepatujace trupy plastikowe i nic wiecej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....