Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Piąty mały „Lew” w Siedlcach

infobus
04.12.2015 17:47
0 Komentarzy

MiejskiePrzedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach odebrało jeden egzemplarz autobusuMAN A47 Lions City M. Dzięki temu spółka będzie mogła wycofać ostatni w jejflocie pojazdy wysokopodłogowy typu Jelcz 120M.

Przypomnijmyw skrócie historię tego zamówienia. Najważniejsze warunki przetargu opisaliśmytutaj. W czerwcu jako zwycięzcę wskazano MAN Truck & Bus Polska.Dealer autobusów spod znaku lwa zaoferował spółce dostawę jednej sztuki pojazduMAN A47 Lions City M za niespełna 930 tys. zł brutto. Jego konkurent- EvoBusPolska za dostawę jednej sztuki Mercedesa Citaro K C2 proponował cenę niespełna1,1 mln zł brutto. Umowę ze zwycięzcą przetargu podpisano w drugiej połowieczerwca. Zgodnie z umową MAN A47 dla siedleckiego operatora miał zostać muprzekazany na początku grudnia. I tak też się stało.

MPKjuż zdążyło się pochwalić swoim najnowszym nabytkiem. Nie rożni się on w żadensposób od czwórki jego starszych „braci”, które dostarczono doSiedlec w ubiegłym roku. Nowy siedlecki Lions City M spełnia normę czystościspalin EURO6. Pojazd jest napędzany stojącym silnikiem MAN D0836LOH73 mocy 290 KM.Jednostka została zblokowana z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów zserii ZF Ecolife. Układ jezdny to tylna oś portalowa oraz z przodusztywna belka ze stabilizatorem.Oba podzespoły są produkcji MANa.

MałyLions posiada układ drzwi 1-2-2 oraz umożliwia podróż ok. 75 pasażerom. 21 znich może liczyć na miejsce siedzące na 16 fotelach typu Kiel Ideo z miękkąwkładką oraz 5 siedziskach rozlokowanych przy wieży z tyłu pojazdu. Czterysiedzenia są dostępne z niskiej podłogi.

Niezapomniano o także o klimatyzacji kabiny kierowcy, którą stanowi urządzeniafirmy Konvekta. Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają wentylatory nadmuchoweumieszczone w suficie pojazdu, dwa luki dachowe oraz sześć przesuwnych okien.

System informacjipasażerskiej oparto o rozwiązania firmy R&G z Mielca. Na zewnątrz to trzywyświetlacze diodowe . W środku natomiast znajdziemy jedną tablicę LCD orozdzielczości 38″. W standardzie oczywiście jeszcze zapowiedzi głosoweprzystanków, automat biletowy oraz monitoring.
Jakie są dalsze plany zakupowe MPK? Na razie spółka przygląda się uważnie nowościom, które oferują producenci autobusów. Przewoźnik nie chce zbyt szybko deklarować na co się zdecyduje. I nic w tym dziwnego- uruchomienie środków z nowej perspektywy unijnej w ramach np. RPO nastąpi najwcześniej za równy rok. 

Komentarze