TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PGNiG chce się zająć produkcją wodoru
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 07.04.2020 18:00:54
PGNiG chce zająć się produkcją wodoru

PGNiG wejdzie w m. in. w produkcję wodoru jako paliwa przyszłości - zapowiedział prezes spółki Jerzy Kwieciński.

PGNiG wejdzie w m. in. w produkcję wodoru jako paliwa przyszłości - powiedział prezes spółki Jerzy Kwieciński.

-"Zdziwiłem się, że w niektórych dziedzinach PGNiG było mało obecne. Jedna z nich to właśnie wodór. Mówi się o nim jako o przyszłym paliwie transportowym. Trzeba jednak poważnie rozważać potencjał jego wykorzystania w sieciach gazowych, w których zamiast gazu ziemnego mógłby płynąć wodór albo mieszanka obu tych paliw. Wiele krajów nad tym pracuje, nie tylko znana z tego Japonia. Również my powinniśmy się w ten proces włączyć znacznie bardziej efektywnie, aniżeli do tej pory" - podkreślił.

Wodorowa wizja

Tuż przed pandemią Unia Europejska miała ogłosić plan rozwoju czystej technologii paliw wodorowych. W ten sposób Wspólnota chciała przyspieszyć działania mające na celu osiągnięcie neutralności węglowej. Teraz te prace przesuną się w czasie, ale nie ma od nich odwrotu.

W ubiegłym roku ogłoszono sojusz dla produkcji i rozwoju akumulatorów dla samochodów elektrycznych; ten projekt ma otrzymać 3,2 mld euro w ramach wsparcia publicznego.

Według dziennika "Financial Times", czysty wodór może stać się kluczowym paliwem dla sektora przemysłu ciężkiego, oraz transportu drogowego i lotniczego.

Dziennik przypomina, że coraz więcej państw postrzega wodór jak alternatywę dla paliw kopalnych. Jednak nadal pozyskiwanie go z elektrolizy wody pozostaje drogą metodą.

Gaz zostaje

Prezes PGNiG dodał, że spółka nie zamierza wycofywać się z działalności na rynku gazu, bo jak ocenił "to paliwo pozwoli polskiej gospodarce zmniejszyć emisyjność w dążeniu de celu neutralności klimatycznej".

Poza tym jest to atrakcyjna, ekologiczna alternatywa dla oleju napędowego w polskim transporcie publicznym. Jego zastosowanie powoduje m.in. nawet dziesięciokrotnie mniejszą emisję zanieczyszczeń powietrza, a pojazdy zasilane gazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej, co jest szczególnie istotne w przypadku centrów miast.

-"Autobusy gazowe, bez wątpienia, stanowią już jeden z filarów transportu niskoemisyjnego w Polsce. To rozwiązanie gwarantuje natychmiastowe korzyści ekologiczne, wynikające przede wszystkim z całkowitej eliminacji emisji bardzo szkodliwych pyłów PM2,5 oraz PM10. Ponadto, współpraca z PGNiG pozwala naszym klientom znacząco optymalizować koszty w obszarach zakupów floty oraz jej eksploatacji, również w porównaniu do popularnych na drogach polskich miast autobusów z napędem diesla" – podkreśla  Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Ostatnie dwa lata to niezwykle dynamiczny rozwój tego rynku w Polsce. Tylko w 2019 roku PGNiG Obrót Detaliczny podpisało listy intencyjne zakładające budowę infrastruktury do tankowania gazu CNG w: Łomży, Suwałkach, Bielsku-Białej, Kielcach i Lubinie. Wcześniej, na wykorzystanie gazu ziemnego do zasilania pojazdów użyteczności publicznej, zdecydowały się także: Warszawa, Tarnów, Kielce, Rzeszów czy Tychy. Dzięki temu w najbliższym czasie na polskie drogi wyjedzie łącznie ponad 400 nowych autobusów gazowych zasilanych ekologicznym gazem CNG.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wodór
PGNiG

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....