TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PGE, Enea i Tauron stawiają na Autosan. Do 1500 e-pojazdów!
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.10.2019 18:30:17 1 komentarz
PGE, Enea i Tauron stawiają na Autosan; fot. Autosan

3 października Polska Grupa Zbrojeniowa oraz wchodząca w jej skład sanocka spółka Autosan podpisały porozumienie z trzema największymi grupami energetycznymi w zakresie rozwoju produkcji samochodów elektrycznych w Polsce.

To oznacza kontrakt nawet do 1500 specjalnych samochodów elektrycznych dla trzech firm - PGE, Enei i Taurona, które będą wykorzystywane m.in. przez służby monterskie.

2020 bez straty

Podpisany w czwartek w siedzibie Autosanu na Podkarpaciu dokument dotyczy produkcji przez Autosan elektrycznych samochodów specjalnych wykorzystywanych między innymi przez służby monterskie, pogotowia energetyczne i inne zespoły dla tzw. Operatorów Sieci Dystrybucyjnych lub spółek z grup kapitałowych PGE, Enei i Taurona.  Porozumienie, oprócz prezesa PGZ, podpisali także szefowie PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea i Tauron.

Zdaniem Witolda Słowika, prezesa Polskiej Grupy Zbrojeniowej, do której należy Autosan, stworzenie nowego, serwisowego samochodu dla wiodących polskich firm energetycznych otwiera możliwości dywersyfikacji produkcji Autosanu oraz całej Grupy PGZ na nowe produkty, dedykowane rynkowi cywilnemu.

Witold Słowik zwrócił uwagę, że porozumienie ma również znaczenie w rozwoju sektora elektromobilności. Przypomniał, że rozwój tej branży został wpisany w Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Mówiąc o Autosanie prezes PGZ podkreślił, że sytuacja firmy jest lepsza niż w ubiegłym roku. Zapowiedział, że w 2020 roku spółka zakończy rok bez strat.

Zdaniem energetyków

Prezes PGE Henryk Baranowski przyznał, że Grupa od kilku lat intensywnie działa w sektorze elektromobilności. Przypomniał, że zaczynała ona od budowy stacji ładowanie, a teraz prowadzi działania związane z e-carsheringiem aut.

-"Opracowanie i wytworzenie samochodu elektrycznego dla naszych usług technicznych pozwoli nam zdecydowanie usprawnić i ograniczyć koszty. Jednocześnie pozwoli poprawić funkcjonowanie naszych służb technicznych zarówno jeżeli chodzi o obszar wydobycia, jak i wytwarzania" – powiedział Baranowski.

Elektromobilność to trend, który jest istotnym elementem linii biznesowej w Grupie Enea - mówił prezes zarząd Enea Mirosław Kowalik. Zwrócił też uwagę, że elektromobilność otwiera się nowy rynek – samochodów wykorzystywanych w energetyce.

-"Możemy zbudować odpowiednią synergię; tutaj, w Autosanie jest odpowiednia organizacja, są zasoby ludzkie - czyli jest to wszystko, co potrzebne, aby podejść innowacyjnie do tej perspektywy rozwoju elektromobilności w naszym kraju" – mówił.

Obecny również w Sanoku prezes Tauronu Filip Grzegorczyk przekonywał, że do rozwoju elektromobilności potrzebne jest podejście kompleksowe.

-"To dzisiejsze porozumienie jest właśnie takim uzupełnieniem elektromobilności" – dodał.

Robocza grupa

Dla sprawnej realizacji zawartego porozumienia strony postanowiły powołać zespół roboczy, którego zadaniem będzie wypracowanie, zgodnie z harmonogramem, ramowego planu działań uwzględniającego gotowość stron do realizacji założonych celów.

Docelowo może być to nawet po 100 samochodów w ciągu roku dla każdej z firm, które zawarły porozumienie.

Całkowity potencjał współpracy operacyjnej oszacowano na 1500 sztuk pojazdów elektrycznych. (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektromobilność
Autosan
PGE
Enea
Tauron
  • Kazimierz Jasinski – 03.10.2019

    Mam wrażenie że Autosan "odda" autobusy elektryczne na rzecz Rafako. Drugi list intencyjny na zaprojektowanie autobusu elektrycznego podpisały tylko ARP i PGE. A wiadomo że ARP startuje z Rafako w konkursie NCBiR.

  • Kamil Nowakowski – 03.10.2019

    Mieli zwykłe Autosany produkować aż 1500! autobusów, a jest mniej 🤣

  • Michał Paweł Łukasz – 03.10.2019

    Plany jak z ursusem. Widziałbym elektryczne autosany jako tańszą alternatywę dla solarisa czy volvo, jako konkurencję dla sora.

  • Aurelia – 05.10.2019

    Ciekawa jestem w jaki sposób chcą 2020 rok zamknąć bez strat, jeśli startowali i wygrywali w przetargach poniżej kosztów (było to opisane w infobusie) potwierdzając wymogi gwarancyjne przetargów. Akurat na rok 2020 przypadną wydatki na naprawy gwarancyjne pojazdów dostarczonych w tym roku (po zaniżonych cenach). Nie trzeba być finansistą, żeby wiedzieć, że będą musieli odrobić straty sprzedając pojazdy drożej niż dotychczas albo sięgnąć po dofinansowanie z Państwowej kasy, a więc naszej, wszystkich podatników.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....