TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pasażerowie nadal najchętniej kupują bilety w kasach
UTK InfoRail.pl - Opublikowano: 29.08.2019 12:49:41
Pasażerowie nadal najchętniej kupują bilety w kasach

Udział kanałów internetowych w sprzedaży biletów kolejowych wzrósł w minionym roku o prawie 40%. Kasy nadal obsługują najwięcej pasażerów, ale liczba sprzedanych tą metoda biletów maleje.

W przypadku większości podróży zakup biletów przez internet jest najprostszy i najłatwiejszy. Urządzeniem z dostępem do internetu dysponuje znakomita większość Polaków. W przypadku podróży krajowych biletu nie trzeba drukować. Wystarczy kod QR z biletu pokazać konduktorowi na ekranie smartfonu, tabletu czy przenośnego komputera.

Łącznie w 2018 r. przez www i aplikacje mobilne sprzedano bilety uprawniające do ponad 33,2 mln podróży (rok wcześniej do 23,5 mln). Coraz popularniejszym rozwiązaniem są również biletomaty montowane na dworcach, peronach i w pociągach. Taką metodę stosują koleje regionalne, pozwalając na zakup biletu po wejściu do wagonu. Łącznie bezobsługowo (przez internet, aplikacje i w automatach) sprzedano blisko 60 mln biletów.

Jesteśmy świadkami wielu przemian na rynku kolejowym, modernizowane są dworce i przystanki kolejowe, przewoźnicy inwestują w nowy tabor, kolej zmienia się na naszych oczach. Zmiany te dostrzegamy również w zakresie sprzedaży biletów kolejowych, gdzie za pośrednictwem urządzeń stacjonarnych i mobilnych sprzedanych zostało 60 mln biletów, więc już prawie co 5 bilet jest kupowany za pośrednictwem nowoczesnych rozwiązań – zauważa dr inż. Ignacy Góra Prezes UTK.

Mniej podróży odbywa się na podstawie biletów zakupionych w dominujących nadal kasach (spadek o 6%). Nastąpił minimalny wzrost sprzedaży przez drużyny konduktorskie (o 3%). Wzrost dystrybucji biletów tym kanałem dotyczy szczególnie operatorów kolei regionalnych, którzy na stacjach i przystankach o małym ruchu nie utrzymują kas biletowych z powodów ekonomicznych. W takim przypadku bilet można kupić u obsługi pociągu bez dodatkowych opłat.

Do kategorii "inne" zakwalifikowano 15% przejazdów. Odbyły się one na podstawie biletów dystrybuowanych w pozostałych kanałach sprzedaży, np. sprzedawanych przez maszynistę WKD, biletów kartonikowych PKP SKM z kiosków oraz uprawniających zarówno do przejazdów koleją jak i komunikacją miejską w niektórych miastach (np. wspólna oferta ZTM w Warszawie). W tym kanale sprzedaży rozprowadzono prawie 46 mln biletów.

W niektórych aglomeracjach na wybranych odcinkach wystarczy posiadać bilet komunikacji miejskiej. Z tego względu dla wszystkich przewoźników wykonujących takie przewozy, przejazdy w takiej samej formule zaliczane są do kategorii "inne". Przewoźnik nie jest w stanie określić z jakiego kanału pochodził bilet. Bilety komunikacji miejskiej można również nabyć za pomocą licznych aplikacji mobilnych. W tym przypadku nie można stwierdzić jaki odsetek biletów miejskich, na podstawie których można podróżować koleją, został zakupiony on-line. Jest też jeden przewoźnik obsługiwany wyłącznie przez system biletów komunikacji miejskiej - SKM Warszawa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
pasażer
bilet
  • Krzysztof Rubik – 29.08.2019

    Są na topie ponieważ kasa może od razu udzielić informacji o pociągu, automat tego nie zrobi ;)

  • Artur Wyka – 29.08.2019

    Do Kas zachęca regulaminy e biletów.

  • Eryk Złotowski – 29.08.2019

    Jednak co człowiek to człowiek ;)

  • Michał Paweł Łukasz – 29.08.2019

    na kolei nic się nie zmienia to i nikt o tych automatach nie wie :)

  • Sebbastian Pioro – 29.08.2019

    Biletów na międzynarodówkę nie da się kupić - ostatnio podróżowałem do Wiednia - niestety wizyta w kasie była nieodzowna...

  • Adam Kieryluk – 29.08.2019

    Rezerwacja dwóch miejsc przy oknie w jednym przedziale, w internetowym systemie sprzedaży, jest niemożliwa, podobnie jak zakup biletów z niektórymi ulgami, stąd ciągła popularność tradycyjnej formy zakupu biletu.

  • Michał Sitarek – 29.08.2019

    Tylko online, chyba, że ktoś ma tyle czasu, abyś stać w kolejkach 😅

  • Filip Wegrzyn – 29.08.2019

    Mają zdrowie.

  • Tomek Janczak – 29.08.2019

    U kierowcy najlepiej kupować...😉

  • Krzysztof Kasperski – 29.08.2019

    Gdyby dołożyć do ceny biletu opłatę za sprzedaż tego biletu to automaty momentalnie byłyby ulubione

  • Mateusz Niczypor – 30.08.2019

    Dobrze, bo mam automat wolny :D chociaż prawie 90% kupuje przez neta

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....