TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Paryż zamawia elektrobusy z Polski - od jednego do kilkunastu
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.05.2019 14:02:15
Paryż zamawia elektrobusy z Polski - od jednego do kilkunastu

23 maja przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach S.A. oraz przewoźnika Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) podpisali umowę na dostawę elektrycznego autobusu Solaris Urbino 8,9 LE electric do Paryża.

W kontrakcie francuski stołeczny operator transportu publicznego zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia zamówienia do łącznej wartości 10 milionów euro, co oznacza szansę zwiększenia dostaw o kolejnych kilkanaście bezemisyjnych Solarisów.

Paryski standard

Zamówiony przez RATP pojazd to Solaris Urbino 8,9 LE electric wyposażony w centralny silnik elektryczny o mocy 160 kW. Energia potrzebna do zasilania magazynowana będzie w bateriach typu Solaris High Energy o pojemności 160 kWh. Do uzupełniania energii posłuży złącze plug-in, poprzez które autobus połączy się z zewnętrzną ładowarką stacjonarną.

Jednocześnie pojazdem będzie mogło podróżować ponad 50 osób. Autobus będzie posiadać drzwi w układzie 1-2. Dla pasażerów o ograniczonej mobilności oraz tych podróżujących z wózkami dziecięcymi, w drugich drzwiach zamontowana zostanie elektryczna rampa ułatwiająca wjazd na pokład autobusu. Wnętrze pojazdu wyposażone zostanie ponadto m.in.

w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego oraz system detekcji i gaszenia pożaru. Zarówno wewnątrz, jak i na elementach zewnętrznych pojazdu wykorzystana zostanie powłoka antygrafitti, zabezpieczająca przed aktami wandalizmu.

Francuska historia

Podpisane zamówienie jest kolejnym, jakie polski producent zawarł w minionym czasie z paryskim przewoźnikiem. Pod koniec ubiegłego roku, operator Régie Autonome des Transports Parisiens zamówił bowiem 18 gazowych Solarisów Urbino 18 CNG, których dostawy niebawem się rozpoczną. Realizowane przez firmę Solaris zamówienia wpisują się w długofalową politykę RATP w zakresie ograniczania emisji spalin i stawiania na pojazdy nisko- i zeroemisyjne.

Pojazdy marki Solaris obecne są we Francji od 2003 roku. Od tego czasu firma dostarczyła nad Sekwanę niemal 550 aut, z czego ponad 100 do regionu Île-de-France. Stawiająca na ekologię stolica Francji na początku 2016 testowała także nowy bateryjny produkt polskiego producenta – Urbino 12 electric, ten sam model, który został ogłoszony Autobusem Roku 2017. Również w 2016 roku Ambasada Polski we Francji przyznała firmie Solaris Bus & Coach S.A nagrodę dla najlepszego krajowego eksportera na tamtejszym rynku.

Na zdjęciu: od lewej Christian Weintz, Solaris Bus & Coach S.A. oraz Alain Batier, Dyrektor Département Matériel Roulant Bus.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
elektrobus
Solaris
RATP
Francja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....