TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Paryż testuje autonomicznego Iveco! [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.07.2018 16:30:45
fot. wikipedia

Paryski RATP zrobił mały krok w dziedzinie automatyzacji komunikacji autobusowej. Przewoźnik rozpoczął testy specjalnego egzemplarza hybrydowego Iveco Urbanway 12. To jeden z elementów strategii wymiany floty w ramach programu bus2025.

Pilotażowy projekt automatyzacji autobusów obejmuje trzech parnerów. To RATP, francuską Komisję Alternatywnej Energii i Energii Atomowej oraz Iveco. Dwunastometrowy hybrydowy Urbanway został wyposażony w kamery do nawigacji i ma pięć czujników radarowych do wykrywania przeszkód. Ma to umożliwiać automatyczne poruszanie się po zajezdni RATP w Lagny.

Obiekt w Lagny to wielopoziomowy parking podziemny, a korzystanie z nadajników GPS jest w nim utrudnione. Zainstalowany system sterowania zawiera wstępnie zaprogramowaną mapę przejazdy, a kilka charakterystycznych znaków pomalowano w różnych miejscach, aby umożliwić prawidłową kalibrację i precyzyjne określenie aktualnego położenia.

Efektem tego jest autobus, który może się samodzielnie poruszać po bazie. W Lagny zorganizowano specjalnie ponumerowane miejsca do parkowania, a Urbanway je bez problem rozpoznaje i sam parkuje we wskazanej lokalizacji. Na dowód tych możliwości przeprowadzono test. Podczas demonstracyjnego pokazu Urbanway trafił do podziemi bazy w Lagny i zaparkował bez problemu między dwoma autobusami.

Rozwój systemów bezzałogowego kierowania pojazdami jest częścią unijnego projektu European Bus System of the Future. To z tego instrumentu RATP otrzymał środki finansowe, które umożliwiły zakup stosownych urządzeń do testów w hybrydowym Iveco.

Jego realizację rozpoczęto się w 2014 r., Z kolei autonomiczny Urbanway działa w zajezdni Lagny od września 2017 r. Urządzenia kontrolne w autobusie świadczą o tym, że to próba ostateczna przed pełnym wdrożeniem tego rozwiązania we flocie RATP. Chociaż Urbanway może sam jeździć to paryski przewoźnik nie ma zamiaru póki co wykorzystywać jego możliwości w trakcie obsługi liniowej.

“Zamiast pełnego wykorzystania wolimy na razie postawić na bardziej efektywne wykorzystanie czasu pracy kierowców. Dzięki autonomicznemu poruszaniu się po zajezdni możemy przez dłuższy czas wykorzystywać naszych prowadzących wyłącznie w przy pracy na linii." - powiedział kierownik projektu "Autonomous Vehicle" w RATP Clément Lucchesi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
RATP
Paryż
Francja
Iveco
hybryda
  • Kamil Marcinczak – 26.07.2018

    Przestancie sie w tym koncu podniecac xD to bujda na kolkach

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....