TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Paryż. Jak zwiększyć ruch rowerowy i zmniejszyć samochodowy
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 09.09.2019 21:59:08
Paryż. Jak zwiększyć ruch rowerowy i zmniejszyć samochodowy

Od początku lat 90. ruch samochodowy w Paryżu spadł o 45%. W tym samym czasie udział przejazdów rowerowych wzrósł 10-krotnie.

Przykład idzie z Paryża

Paryż znalazł się w niewątpliwej awangardzie miast ograniczających ruch samochodowy. W porównaniu z początkiem lat 90. udział przejazdów samochodowych w łącznym transporcie (włączając w to komunikację miejską, przejazdy rowerowe i piesze przechadzki) spadła aż o 45% – jak donosi francuskie czasopismo Les Cahiers Scientifiques du Transport. W tym samym czasie udział przejazdów rowerem wzrósł 10-krotnie, a komunikacją miejską – o 30%. Dla porównania – w Nowym Jorku udział przejazdów samochodowych również spadł, ale tylko o ok. 7% i nadal jest dwa razy większy niż w Paryżu. W Berlinie spadek wyniósł o 9%, a w Londynie – 10%. W tym samym okresie udział komunikacji miejskiej w ogólnym ruchu w Warszawie (1997-2015) spadł o 12 proc.

Mniej wypadków o 40%

Na drogach w Paryżu zrobiło się też znacznie bezpieczniej liczba ofiar wypadków spadła w porównaniu z 2010 r. o mniej więcej 40%. To prawdziwy ewenement w skali samej Francji, gdzie, podobnie jak w USA, liczba wypadków i ich ofiar wzrosła w ostatnich latach, co przypisuje się głównie większej liczbie samochodów na drogach.

Przykład Paryża udowadnia przede wszystkim, ile można zrobić, nie oglądając się na władze centralne. I to bez względu na opcję polityczną. Konserwatysta Jacques Chirac, choć miał na sumieniu afery korupcyjne, jako mer Paryża przysłużył się Paryżowi, przywracając pieszym chodniki zajmowane wcześniej przez samochody. To dzięki niemu Pola Elizejskie stały się prawdziwie publiczna promenadą. Jego następca, Jean Tibéri, był wprawdzie krytykowany za lekceważenie problemu zanieczyszczenia powietrza w mieście (nie mówiąc już o oskarżeniu o oszustwo wyborcze), ale z drugiej strony wycofał samochody z Placu Zgody i wprowadzić pierwszy w historii plan rozwoju ruchu rowerowego w Paryżu. Wybrany w 2001 r. socjalista Bertrand Delanoë wydzielił na drogach pasy dla autobusów i rozbudował sieć ścieżek rowerowych. Za jego czasów wprowadzono też największy w Europie system rowerów miejskich, Vélib. Jego następczyni Anne Hidalgo uczyniła z ekologii swoje sztandarowe hasło, usuwając samochody z dolnego nabrzeża Sekwany i ograniczając ruch starszych pojazdów.

Przykład ten może być szczególnie cenny tam, gdzie administracja centralna (jak w USA) nie kwapi się do działań na rzecz ochrony środowiska. Jeśli dziś mieszkańcy innych miast z zazdrością patrzą na Paryż, warto pamiętać, że zmiany zabrały ok. 30 lat. Jeszcze do początków lat 90. liczba samochodów rosła tam w nie mniej zastraszającym tempie niż gdzie indziej.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencjęCreative Commons.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Paryż
polityka transportowa
  • Paul Rogulski – 09.09.2019

    Zakazać wjazd aut na rogatkach miasta, kolczatki na drogach, wieże strażnicze, mur.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....