TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Paryskie testy Urbino 12 electric
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.07.2015 10:39:41 13 komentarzy
Solaris Urbino 12 electric pojedzie do Paryża

Solaris Bus & Coach S.A. podpisał z francuskim przedsiębiorstwem transportu publicznego Régie autonome des transports Parisiens (RATP) kontrakt na testy Urbino 12 electric.

Autobus elektryczny Solarisa w nowym designie będzie użytkowany w Paryżu przez dwa miesiące. Projekt ma ścisły związek z planami RATP, które zakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Paryż rezygnuje z diesla

Zgodnie z podpisaną umową nowe Urbino 12 electric zostanie po raz pierwszy zaprezentowane szerokiej publiczności podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, która odbędzie się w dniach od 30 listopada do 11 grudnia 2015 roku w stolicy Francji. Następnie ten innowacyjny, ekologiczny i niezwykle cichy pojazd będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach 21 oraz 147. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, dlatego też nowy Solaris Urbino 12 electric stanowi dla RATP nad wyraz interesującą propozycję.

-?Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości przetestowania nowego autobusu bateryjnego Solarisa. Testy Urbino 12 electric nowej generacji, wyposażonego w najnowsze rozwiązania techniczne, pozwolą nam jeszcze precyzyjniej rozrysować plany związane z rozwojem bezemisyjnego transportu w ramach programu Bus 2025?, powiedziała Marie-Claude Dupuis, Dyrektor Departamentu Autobusowego RATP.

- ?Współpraca z RATP, która obejmuje jazdy testowe Urbino 12 electric, to duże wyzwanie. Jestem pewien, że nasz nowy autobus elektryczny pokaże się na ulicach Paryża ze swojej najlepszej strony. Posłuży mu w tym jego nowa, lekka konstrukcja, wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, jak na przykład oś elektryczna trzeciej generacji, a także komfortowe wnętrze i niebanalny design?, powiedział dr Andreas Strecker, Prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A.

Dwa miesiące w Paryżu

Autobus elektryczny, który zawita do Paryża bazuje na konstrukcji, mającego premierę podczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze, nowego Urbino 12. Szkielet nowego pojazdu jest lżejszy i jednocześnie sztywniejszy od jego poprzednika, a przy tym równie trwały, ponieważ został wykonany z tego samego materiału o wysokiej odporności na korozję. Urbino zostanie wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczy zewnętrzną ładowarkę o mocy 80 kW.

Kolejną innowacją jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. To nowatorskie rozwiązanie dodatkowo obniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia niezwykle cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie, dzięki czemu Urbino electric doskonale sprawdza się w warunkach miejskich, także przy dużej liczbie pasażerów.

Autobus będzie posiadał ponad 30 miejsc siedzących, z czego 16 dostępnych będzie z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w przyjemne LED-owe oświetlenie. Również światła zewnętrze wykorzystają tę przyjazną środowisku technologię. Wysoko umiejscowione, ergonomiczne miejsce pracy kierowcy wraz obniżonym pasem przedniej szyby zagwarantuje bardzo dobrą widoczność oraz kontakt z pasażerami. Urbino 12 electric otrzyma również nowoczesny, czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy.
Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie i Ostrołęce) oraz Szwecji (Väster?s). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony. Urbino electric dzięki swojej cichej i bezemisyjnej jeździe przyczyniają się znacząco do poprawy jakości życia w europejskich miastach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Paryż
RATP
elektrobus
  • jag – 31.07.2015

    Krytykowane przez jednego z komentujących (@zorientowany) autobusy elektryczne przy okazji tematu Jaworzna zaczynają pojawiać się w wielu europejskich (i nie tylko!) miastach już nie tylko jako kosztowne ciekawostki, ale jako przmyślane systemy elektrycznego, drogowego transportu miejskiego. Ceny jeszcze nie są konkurencyjne, ale wszystko wskazuje na to, że za kilka lat zwiększone zapotrzebowanie, a co za tym idzie wielkość produkcji oraz postęp technologiczny powinny przyczynić się do znacznego spadku cen zakupu i jednocześnie obniżenia kosztów eksploatacyjnych. Do tego dojdą oferty samochodów ciężarowych małej i średniej ładowności dla dostaw miejskich i podmiejskich. Łącząc to z pozyskiwaniem prądu elektrycznego ze źródeł odnawialnych jest szansa na rzeczywiste, a nie jak obecnie tylko modne, spełnienie hasła o miejskim transporcie z zerową emisją. Dobrze, że polskie firmy już teraz biorą w tym czynny udział.

  • farafiu – 31.07.2015

    @jag Dokładnie. W Solarisie wiedzą jak podążać ku przyszłości i to realizują. Warto dodać, że to jedna z niewielu firm, które są aż tak zaangażowane w rozwój autobusów o napędzie elektrycznym. A co lepsze Solaris nawiązując współpracę z Bombardierem i Vossloh Kiepe, zyskuje ogromne możliwości w produkcji. Wszystko raczkuje jeszcze, na razie elektryczne pojazdy nie przebiją spalinowych w wydajności, ale krok po kroczku mogą wyprzeć je, gdyż technologia ciągle biegnie do przodu. Dodatkowo każde miasto inwestując w taki tabor, inwestuje także w rozbudowę systemu ładowania (przykład Niemcy - ładowanie indukcyjne, u nas to jeszcze za drogo, ale z czasem i to przyjdzie).

  • farafiu – 31.07.2015

    A i jeszcze jedno - nie tylko kibicuje Solarisowi, ale też Solbusowi i pojazdom AMZ/Ursus. One też będą miały wkład w rozwój taboru elektrycznego w Polsce.

  • farafiu – 31.07.2015

    A i jeszcze jedno - nie tylko kibicuje Solarisowi, ale też Solbusowi i pojazdom AMZ/Ursus. One też będą miały wkład w rozwój taboru elektrycznego w Polsce.

  • konduktor – 01.08.2015

    Kibicować można, ale obie firmy za późno wsiadają do tego ... elektrobusu, przy czym nie wiadomo, czy na jednym z najbliższych przystanków nie zostaną wyrzucone za brak biletu.

  • konduktor – 01.08.2015

    Coś się chrzani i komentarze są wielokrotnie powielane.

  • jak zwykle ZORIENTOWANY ! – 03.08.2015

    oczywiście nowy elektryczny Urbino jest lepszy niż poprzednik, np. silniki w osi (ciche). Nie mniej jednak cały czas elektryki są do dupy w porównaniu z dieslem. Trzeba jeszcze ok 10 lat, aby były w pełni użyteczne, tj. ładowanie raz dziennie na zajezdni - zasięg 320 km. Cena baterii, która obecnie wynosi 240.000 euro za baterię 240 kWh (jak w opisywanym Solarisie) też musi spaść o 80%. Baterie muszę też ważyć o 50%, aby pojemność pasażerska była 100 osób, a nie 70, co jest kpiną. Wtedy to będzie miało sens.

  • zorientowany – 03.08.2015

    zorientowany do jagaNie podniecaj się prądem ze źródeł odnawialnych - jest drogi jak cholera w porównaniu z konwencjonalnym. Przez debilną politykę unii europejskiej cena prądu wzrasta i wzrośnie w ciągu 10 lat o co najmniej 30% (źródła odnawialne wiatraki itp). W tym czasie cena ropy spadnie (ropa łupkowa, Iran, ogólna nadprodukcja). Autobusy elektryczne to drogie dziadostwo, które podraża gospodarkę (koszty utrzymania miast). Będę fanem autobusów elektrycznych, ale za 10 lat.

  • zorientowany (i kończmy tą bezsensowną dyskusję...) – 03.08.2015

    jaguś..., chłopie i jeszcze grobna uwaga...PARYŻ to nie POZNAŃ ani STARACHOWICE ani biedna Polska ogólnie!otrząśnij się chłopie!tu Huston - przygotuj się do lądowania.Nas biednych polaczków nie stać na autobusy elektryczne. Ja wiem, że prezes Olszewski powiedział DIESEL UMARŁ - NIECH ŻYJE ELEKTRYK, ale nie podlizuj się Solarisowi tak bezczelnie i mieszaj ludziom w głowach. Przez ciebie ktoś kupi ze środków unijnych to dziadostwo i potem za 5-6 lat będzie płakał!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....