TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autokarem po ... Wiedniu
Andrzej Bahr, Rafał Marek ( ITRP) - Opublikowano: 15.04.2015 14:10:49 | O autorze | Poprzednie wpisy

W związku z niewielką odległością i mnogością atrakcji turystycznych od lat Wiedeń stanowi częsty cel wyjazdów polskich autokarów. Zdarza się, że jest on tylko etapem dłuższej imprezy i pobyt ogranicza się do kilku godzin, lub tylko przejazdu przez centrum. Często jednak stanowi główny cel i zwiedzanie zajmuje trzy a nawet cztery dni. Niezależnie od długości pobytu , warto zapoznać się z rozwiązaniami przyjętymi w tym mieście. Umożliwiają one sprawny ruch setek autobusów bez nadmiernej uciążliwości dla mieszkańców ponad półtoramilionowej metropolii. 

Omówienie zaczniemy od obowiązkowego punktu większości programów, wjazdu na wzgórze Kahlenberg. Spokojną  mało uczęszczaną Höhenstrasse czy to od strony miasta czy Klostenburga dojeżdżamy na duży parking w pobliżu kościoła św.Józefa . I z jednej i z drugiej strony prowadzą nas dobrze widoczne drogowskazy. Wiedeń można uznać za miasto przyjazne dla kierowców. Duży wpływ na to ma na pewno wysoka kultura jazdy mieszkańców, jak i czytelne oznakowanie. Bardzo rozbudowany jest również system informacji. Oprócz dokładnego opisu na stronie internetowejhttp://b2b.wien.info/en/travelindustry/busguide dostępna jest również specjalna mapa. Do dyspozycji mamy kilkanaście przystanków „in/out” zlokalizowanych w większości wokół ścisłego centrum, przy Ringu. W pobliżu pałacu Schönbrunn i innych często odwiedzanych miejscach.. Postój dozwolony jest tam tylko na czas potrzebny na wysiadanie i wsiadanie pasażerów. W szczycie sezonu specjalnie wyznaczone osoby pilnują aby żaden autokar niepotrzebnie nie blokował przystanku. Powinniśmy podjeżdżać po oczekującą na nas grupę, a nie czekać na nich na przystanku. Zgodnie z informacją zawartą w broszurze możemy być ukarani mandatem za nieuzasadniony postój . W kilku miejscach gdzie znajdują się one w bliskiej odległości od budynków mieszkalnych bardzo rygorystycznie egzekwowany jest zakaz parkowania z włączonym silnikiem. Szczególnie pilnuję się tego na przystanku w okolicy Domu Hundertwassera. Przystanki zlokalizowane wokół pierwszej obwodnicy objęte są dodatkowym ograniczeniem czasowym. Można z nich korzystać tylko w ciągu dnia między 8 a 20. Wyjątkiem są te na Schwedenplatz 5-23, Karlsplatz 8-24, Maria-Theresien-Platz 8-19, Stadtpark 8-23. Duża ilość i dogodne rozmieszczenie zapewniają obsługę wszystkich miejsc zarówno w ścisłym centrum jak i odleglejszych dzielnicach. O ile korzystanie z pierwszego elementu systemu jest całkowicie bezpłatne to używanie drugiego, czyli parkingów niesie za sobą obciążenia finansowe. Czasami niemałe. Tylko kilka z kilkunastu nie wymaga opłaty. Pozostałe, wszystkie w ścisłym centrum są płatne. Ceny zaczynają się od 5 euro dalej od starówki, a kończą na 17 euro za godzinę przy Ringu. Zgodnie z informacją zawartą w broszurze. Na większości parkingów dopuszczony jest bezpłatny postój na czas wsiadania i wysiadania pasażerów nie dłuższy niż 30 minut. Wsiadanie i wysiadania musi być jednoznaczne dla służby parkingowej. W zależności od lokalizacji ograniczony jest maksymalny czas postoju. Większość parkingów dostępna jest całą dobę, w nocy obowiązują inne stawki. Rozleglejsze ograniczenia czasowe obowiązują na parkingach bezpłatnych. Z większości z nich można korzystać tylko w godzinach nocnych. Są tylko dwa dostępne całą dobę. Jeden przy Adolf Blamauer Gasse mieszczący 8 pojazdów, drugi przy Erdbergstrasse też dla 8 autobusów. W Wiedniu obowiązuje zakaz parkowania pojazdów powyżej 3,5 tony bliżej niż 25 metrów od budynków mieszkalnych w godzinach 22-6. Poza wyznaczonymi miejscami. Oprócz wspomnianych wyżej parkingów wyznaczonych specjalnie dla autobusów, gdzie zakazane jest parkowanie pojazdów ciężarowych, znajduję się wiele miejsc parkingowych  dla pojazdów powyżej 3,5 tony wyznaczonych wzdłuż mniej uczęszczanych ulic. Informację o takich miejscach często możemy uzyskać w hotelu w którym śpimy, gdyż większość z tych zlokalizowanych w centrum nie ma miejsc parkingowych dla autokarów. 

Zmiany w systemie

Od 1 maja wprowadzono zmiany w organizacji ruchu autokarów turystycznych w centrum Wiednia. Obowiązuje całoroczny zakaz wjazdu w strefę ograniczoną Ringiem. Dotychczasowo można tym było wjeżdżać jeśli na pokładzie znajdował się licencjonowany przewodnik. Teraz aby dowieść turystów do hotelu czy restauracji będzie potrzebne specjalne zezwolenie. Musimy zwrócić się do danego lokalu o wydanie takiego. Dozwolone są tylko transfery do i z hotelu, restauracji nie można wjeżdżać w celu zwiedzania. Rozszerzona strefa obejmująca dodatkowo dzielnice 6, 7, 8 i 9 obowiązuje podczas odbywania się jarmarków świątecznych i innych specjalnych okazji. Szczegółowych  informacje na temat rozszerzenia strefy zakazu ruchu można szukać na stronach: www.bus.vienna.info lub http://b2b.wien.info/en/travelindustry/busguide

* * *

Blog poświęcony organizacji transportu autokarowego w europejskich metropoliach turystycznych. Autorzy, są członkami zespołu transportu turystycznego Izby Turystyki RP i Krakowskiej Izby Turystyki. Rafał i Andrzej byli inicjatorami we wspomnianym zespole ITRP przygotowania propozycji programu obsługi ruchu turystycznego w Krakowie, na podstawie którego m.in. Zarząd Infrastruktury Transportu i Komunikacji rozpoczął wprowadzenie zmian od marca 2015.
Andrzej Bahr – menadżer transportu w krakowskiej firmie Delta Transport, Mistrz Polski w kategorii open autokarów turystycznych Kielce 2013, prawo jazdy kat. D od 2005r.
Rafał Marek - organizator ogólnopolskich konferencji turystyczno – transportowych, wydawca Ogólnopolskiej Bazy Przewoźników „Autokary Informator”, prawo jazdy kat. D od 2004r.


Poprzednie wpisy na blogu:
  • Opublikowano: 06.08.2015 11:47:57
    0
    komentarzyAutokarem po … Paryżu

    Pozornie ruch autobusów turystycznych w Paryżu, nie różni się od innych metropolii posiadających szczególne walory turystyczne i tutaj można zaobserwować prosty schematwięcej

Wszystkie wpisy

zmodyfikowano: 2015-08-06 11:59:45

Dodaj komentarz

InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2016, kiedy będziemy świętować 15-lecie portalu! Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko...