Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pantografy Schunk ładują elektrobusy w 6 polskich miastach

infobus
10.06.2019 11:00
0 Komentarzy

Wraz z rozwojem elektromobilności w Polsce, niemiecka firma Schunk otworzyła w 2018 roku swój oddział w Warszawie i z branży kolejowej mocno weszła w segment autobusów elektrycznych. O ofercie firmy na tym polu rozmawiamy z Maksymilianem Dejem, szefem sprzedaży i technicznego wsparcia w firmie Schunk Carbon Technology w Polsce.

InfoBus: Jak aktualnie wygląda przedstawicielstwo Schunk w Polsce? Co się zmieniło?

Maksymilian Dej: W 2018 roku Schunk otworzył oddział w Warszawie, przy Bonifraterskiej 17. Do tej pory nie miał takiego oddziału w Polsce. Jako grupa działamy na całym świecie i zaopatrujemy producentów OEM, dostawców i innych producentów, którzy również są reprezentowani w Polsce. Jednak ważne było dla nas, byśmy sami byli bezpośrednio dostępni dla naszych polskich partnerów. Mając bardzo duże doświadczenie i świadomość, że rozwiązania związane z elektromobilnością są często przedsięwzięciami długoterminowymi, chcemy wspierać zarówno producentów autobusów ale też Klientów końcowych jakimi są przewoźnicy.

InfoBus: W jakich miastach jeżdżą elektrobusy w Waszymi pantografami i ile obecnie mniej więcej ich jest?

W Polsce elektrobusy z naszymi pantografami jeżdżą w Jaworznie, Krakowie, Rzeszowie (odwrócony pantograf), Warszawie, Stalowej Woli i Grudziądzu(odwrócony pantograf). Ten ostatni projekt jest na ukończeniu i odliczamy dni do oficjalnego startu elektrobusów w tym mieście. Zakładam, że w przyszłym roku do naszego portfolio dołączą kolejni autobusowi przewoźnicy.

InfoBus: Jak wygląda Wasze doświadczenie w zakresie autobusowych pantografów w Europie? Jakie rozwiązanie ma przewagę – odwrócony, czy „normalny” pantograf?

Łącznie wyprodukowaliśmy do tej pory już ponad 1000 pantografów dla autobusów elektrycznych. Nasze wdrożenia w zakresie odwróconego pantografu to: Kalifornia, Differdange, Goteborg, Hamburg, Paryż, Tampere, Turku, Zhengzhou i Putrajaya. Z kolei nasze klasyczne pantografy, montowane na dachach autobusów, można spotkać w: Amsterdamie, Barcelonie, Bilbao, Kalifornii, Kolonii, Kopenhadze, Den Bosch, Dreźnie, Eindhoven, Eskilstuna, Espoo, Faridabad, Graz, Groningen, Hanowerze, Helsinkach, Tateyama, Maastricht, Madrycie, Münster, Moskwie, Oberhausen, Oslo, Pradze, Putrajaya, Tampere, Venlo, Waddeneilanden i Winnipeg. Widzimy też, że odwrócony pantograf preferowny jest przez kraje Ameryki Północnej. Z kolei pantograf montowany na dachu autobusu dominuje w Europie.

InfoBus: Jaka przyszłość czeka systemy ładowania autobusów?

Na pewno ilość autobusów elektrycznych będzie się zwiększać. Podobnie jak samochodów elektrycznych. To jest przyszłość, której nie ominiemy, musimy tylko pamiętać, że oprócz wyprodukowania samochodu czy autobusu musimy również wyprodukować potrzebny do zasilania prąd i zbudować infrastrukturę, która to wszystko połączy . Tu na pewno mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Jest to wyzwanie. Pierwszy milowy krok już zrobiliśmy, mam na myśli wdrożenie ustawy o elektromobilności. Na pewno kierunek rozwoju jest bardzo dobry.

InfoBus: Na jakich jeszcze rynkach działa Grupa Schunk?

System „Schunk Smart Charging” jest już używany do innych pojazdów napędzanych elektrycznie – na przykład pojazdów w portach morskich i lotniczych, autobusów wodnych i pojazdów używanych w kopalniach. Na uwagę zasługuje nasza innowacyjna „ładowarka podwozia” Underbody Charger Wierzymy, że będzie ona częścią elektrycznej stacji tankowania przyszłości, która bezpiecznie, wydajnie i dogodnie pozwoli na autonomiczne ładowanie różnych typów pojazdów – jak e-samochody – w zaledwie sekundy.

Obok rozwiązań związanych z ładowaniem różnych typów pojazdów oferujemy naszym klientom również szeroki asortyment produktów dla branży kolejowej i tramwajowej.

Komentarze