Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Otwarcie zakładu VW we Wrześni. 100 tys. pojazdów rocznie

infobus
25.10.2016 08:46
0 Komentarzy

24 października br. miało miejsce oficjalne otwarcie zakładu VW we Wrześni. To najnowocześniejsza fabryka w Europie, która będzie produkowała nowego Craftera ? także w wersji minibus i z logo MAN – w ramach grupy Volkswagen Samochody Użytkowe.

Około 1000 gości, a wśród nich przedstawiciele światapolityki i gospodarki, załogi i związków zawodowych z Polski i Niemiec orazprzedstawiciele zarządu marki VolkswagenSamochody Użytkowe koncernu Volkswagen AG uruchomili fabrykę wybudowanąspecjalnie dla nowego Craftera. Najnowocześniejsza fabryka w Europie zostałazbudowana w rekordowym tempie 23 miesięcy – począwszy od położenia kamieniawęgielnego aż po rozpoczęcie produkcji.

Mówi VW

Andreas Renschler, członek zarządu koncernu Volkswagen AGodpowiedzialny za obszar Samochody Użytkowe, będący jednocześnie prezesemspółki Volkswagen Truck & Bus, podziękował w imieniu koncernu Volkswagenaza znakomitą współpracę wszystkich osób zaangażowanych w budowę fabryki. Dziękiniej możliwe stało się stworzenie nowego i znaczącego zakładu motoryzacyjnego.Szczególne podziękowania Renschler skierował do załogi: „Budowa zakładu wrekordowym tempie pokazuje wyjątkowego ducha drużyny, którym cechują sięwszyscy pracownicy Volkswagen SamochodyUżytkowe: Jasne cele, wspólne dążenie do ich realizacji oraz wysoki poziomindywidualnej odpowiedzialności pozwoliły odnieść temu ambitnemuprzedsięwzięciu sukces.”

Renschler podkreślił, jak ważny dla strategii grupyVolkswagen Samochody Użytkowe jest nowy Crafter oraz jego nowa fabryka: „Wraz znową koncepcją Craftera oraz nową fabryką, której roczny wolumen produkcyjnywynosił będzie 100 tysięcy aut, jesteśmy dobrze spozycjonowani na rosnącymrynku transporterów”. Wskutek budowy nowej fabryki doszło do nowej kooperacjipomiędzy Volkswagen Samochody Użytkowe (Crafter) oraz MAN (TGE), dwiema markamiprodukującymi auta w ramach grupy Volkswagen Samochody Użytkowe.

Niemiecka inwestycja

Podczas gali otwarcia fabryki obecny był również premierDolnej Saksonii Stephan Weil. Wyraził on swoje uznanie dla nowego zakładu orazprzekazał życzenia od rządu Dolnej Saksonii. „Jak Państwo wiedzą, branżamotoryzacyjna znajduje się w tej chwili w fazie zmian. Wszystko, co tutajzobaczyłem sprawia, iż jestem przekonany, że to miejsce jest przygotowane nawejście w przyszłość”, powiedział Weil. „Pracownikom życzę wielu sukcesówpodczas realizacji zadań, które pojawią się w kolejnych latach”.

Dr Eckhard Scholz, przewodniczący zarządu marki VolkswagenSamochody Użytkowe, oświadczył, że marka sprostała „podwójnemu wyzwaniu” -stworzyła jednocześnie wybitnego transportera i nowoczesne miejsce pod jegoprodukcję. „Kierujemy nasze uważne spojrzenie na wyzwania pojawiające się narynku, na życzenia naszych klientów. Dlatego jesteśmy dumni nie tylko z powodu precyzyjnejoraz terminowej realizacji tego projektu, ale przede wszystkim z ludzi, którzytego dokonali. Wszyscy Państwo mają osobiste zasługi w osiągnięciu tegoambitnego celu. Za to serdecznie Państwu dziękuję. To zaangażowanie to przykładprzyszłości naszej marki. Zaledwie kilka tygodni temu Crafter wybrany zostałprzez renomowane jury do nagrody „International Van of the Year 2017″. Pokazujeto, że jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o nasz pojazd oraz nasząfabrykę.”

Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań tłumaczył, żenowy zakład produkcyjny jest połączeniem „świetnie wykwalifikowanych i wysocezmotywowanych pracowników oraz nowoczesnych, wydajnych oraz ergonomicznychprocesów produkcyjnych”. W międzyczasie zakład ten stał się jednym z największychplaców budowy w Europie. Jens Ocksen jest dumny ze swojej załogi, która wraz zkolejnymi kamieniami milowymi działała z najwyższą jakością. „To nie zmieni sięrównież po rozruchu fabryki”, zapewnił Ocksen. Podczas tworzenia koncepcjizakładu, a następnie jego budowy i wyposażenia budynków oraz wdrażania procesówprodukcyjnych, oprócz aspektów ekologicznych konsekwentnie oraz długofalowouwzględnia się aspekty społeczne oraz kulturowe. „Udało nam się wdrożyć wieleinnowacyjnych rozwiązań. Zakład we Wrześni zbudowany został w oparciu o aspektyprzyszłości – zastosowano w nim najnowocześniejsze oraz korzystne dlaśrodowiska rozwiązania techniczne.” Stosunkowo niedawno nowa fabryka,przynależne tereny zielone, udogodnienia socjalne oraz instalacje produkcyjnezostały nagrodzone przez Niemieckie Stowarzyszenie BudownictwaZrównoważonego.

W nowym zakładzie produkcyjnym zatrudnionych zostanie 3000pracowników. Poprzez rozwój sieci dostawców oraz sektora usług, w otoczeniuzakładu powstają liczne nowe miejsca pracy. Nakłady finansowe w wysokości 800milionów euro przeznaczone na budowę fabryki oraz wyposażenie jej w urządzeniaprodukcyjne powodują, że zakład we Wrześni jest największą dotychczasowąinwestycją zagraniczną w Polsce.

Komentarze